Vegatopia Forum

Skinny bitch

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
Skinny bitch
« Gepost op: 07 april 2008, 14:04:18 »
Na een artikel in Elle, waar op het einde een aantal leuke gerechtjes werden opgesomd, vroeg ik me af of iemand dit boek al gelezen heeft?

De auteurs van het boek gaan prat op een veganistische levensstijl. Er zouden veel gerechten in staan, die dus ook stuk voor stuk veganistisch (dus ook 'gewoon' vegetarisch) zijn.
Ben dus van plan het eens te gaan halen, mede door de ludieke titel :)

Iemand het al gelezen?
« Laatst bewerkt op: 07 april 2008, 14:05:08 door IneN »

Offline Dame Noire

• 326
Re:Skinny bitch
« Reactie #1 Gepost op: 07 april 2008, 16:50:29 »
Ik heb op Amazon de eerste paar pagina's gelezen, idd vanwege de ludieke titel. Ik vond de stijl erg vervelend, wens niet om de alinea aangesproken te worden met 'bitch' of 'fat cow'. De auteurs trekken niet alleen van leer tegen vlees, vis, zuivel en ei maar ook tegen suiker en zoetstof (waardoor je je wel érg slecht gaat voelen-ik althans). Bij dit soort boeken vraag ik me altijd af hoe goed het onderbouwd is. Ik zou het even doorbladeren om te zien of het je aanspreekt, voor je het koopt!

Offline IneN

• 873
« Reactie #2 Gepost op: 07 april 2008, 17:31:04 »
Hmm... Nee daar hou ik ook niet van, nee. (lijkt me logisch). Ik ga het eens bekijken. En aangezien ik vegetarisch eet en niet veganistisch zal ik er zeker even op letten dat het niet te akelig en vervelend overkomt over ei en zuivel, welke ik namelijk wel nog eet.
Bedankt alvast voor je reactie.
Iemand anders nog een opmerking? (want ik ben wel benieuwd :) > maar dat was dan ook vooral om het supergoeie vege/vega aspect van het dieet/aanzetten tot gezond eten - eerder mijn bedoeling).

Offline Lona

• 812
« Reactie #3 Gepost op: 07 april 2008, 18:57:18 »
Wat een vervelende titel zeg. Negatieve toon als ik het zo lees. Dan kan het nog zulke goede recepten bevatten, ik ben dan totaal afgeknapt.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline braam

• 460
« Reactie #4 Gepost op: 09 april 2008, 16:33:18 »
Ik heb het gelezen. Mijn dochter nam het mee uit L.A. Volgens mij staan er veel interessante wederwaardigheden in, in een stijl die je met een behoorlijke korrel zout moet nemen. Ik mag het wel.

singha

« Reactie #5 Gepost op: 30 april 2008, 15:00:39 »
Ik heb het ook gelezen. Het leest makkelijk weg, maar ik ben niet zo dol op de stijl. Als je al vegetariër bent, kun je beter het hoofdstuk met de gruwelen uit het slachthuis overslaan. Ze hoeven ons niet te overtuigen.
De weekrecepten vind ik te veel van niet-vegetarische maaltijden uit gaan. Veel recepten met vegetarische kip. Verder ook vegetarische tonijn en veganistische kaas. Daar lijken me betere alternatieven voor te zijn. Het boek is erg gericht om de vleeseter te overtuigen.
Verder moet je zo op alles wat je eet letten, dat het geen wonder is dat je gaat afvallen. Het wordt bijna te veel gedoe om nog iets te eten.
Een prima boek om wat ideetjes uit te halen, maar het gaat niet mijn leefstijl-bijbel worden.

Offline IneN

• 873
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2008, 10:48:49 »
Ik las Skinny Bitch vorige week in een half dagje lekker weg onder de Tenerifaanse zon en was geschokt door hoofdstuk 6 (alsook vriendje die de rest van de vakantie èrg magertjes vlees heeft gegeten, itt voordien).

Ik vond het een erg goed boek, moest ik nog vleeseter zijn (en vege willen worden) èn willen afvallen, zou dat met dit boek en hoge slaagkans krijgen.

Voor mezelf merkte ik op dat ik grotendeels leef volgens de lifestyle (het is geen dieet) die dit boek aanraadt. Ik onthield enkele tips (zoals waarheden over zoetstoffen, de 'bio-industrie' en cafeïne).

Ik heb het boek demonstratief op onze keukentafel gelegd en over een weekje zit de extra informatie dan ook in mama's brein. Altijd handig.

Ik vind Skinny Bitch een echte aanrader.

Edit: als vegetariër kan je idd best hoofdstuk 6 weglaten. Ik hoef die gruwelpraktijken niet opnieuw te lezen (maar deed het toch).
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2008, 10:49:31 door IneN »

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #7 Gepost op: 30 juni 2008, 10:35:21 »
Het werd laatst ergens genoemd als een alternatief voor sonjabakker en haar overdosis afvalboeken.  Het is dus een dieetboek, als ik het goed begrijp. Dan snap ik die knipoog titel ook beter :)

Past ook wel in de amerikaanse hippe jonge veganstyle..
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Kiwi

« Reactie #8 Gepost op: 02 juli 2008, 06:52:41 »
Er staat vandaag een verslag van twee pagina's in de Pers.

Offline V

« Reactie #9 Gepost op: 02 juli 2008, 09:49:05 »
Wel mooi inderdaad dat mevrouw aan het einde van de week moest concluderen dat ze toch echt minder vlees moest gaan eten, en als ze het al at, dan biologisch. Als dat de effecten van een week zijn, prima! Laat het vooral in de mainstream doordringen ;)
(Hopelijk dan ook het vega'vlees' goedkoper wordt)

Offline IneN

• 873
« Reactie #10 Gepost op: 02 juli 2008, 11:11:53 »
Het is dus een dieetboek, als ik het goed begrijp.

Het is een lifestyleboek, actually.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #11 Gepost op: 02 juli 2008, 11:30:40 »

Offline IneN

• 873
« Reactie #12 Gepost op: 02 juli 2008, 17:59:44 »
Om slank te zijn moet je moeite doen, om gezond te leven ook (in het begin, want na een tijdje gaat het vanzelf).
Daar hoeft niet over gediscussieerd te worden, vind ik.

Conclusies van de mevrouw in kwestie:

- "En eet ik vaker vegetarisch, maar de vieze veganistische vleesvervangers laat ik liggen".

Mevrouw houdt waarschijnlijk vast aan patatten-groente-vleesvervanger iedere dag. Niet in elke maaltijd is vleesvervanger nodig.

- "Wie skinny wil zijn, mag vooral heel veel niet. Dat is vervelend".

Natuurlijk moet je moeite doen om skinny te worden. Niets gaat vanzelf.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #13 Gepost op: 03 juli 2008, 10:40:10 »
ik hoef niet skinny te worden  8)
handig!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #14 Gepost op: 03 juli 2008, 10:47:45 »
Brrrr.
Boek lijkt me verschrikkelijk maar ik vind dat artikel ook niks.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #15 Gepost op: 03 juli 2008, 10:49:49 »
Wil het boek graag lezen, maar in de bibliotheek hebben ze het (nog) niet. En kopen wil ik het niet, want ik ben skinny en bitcherig zat.

Offline IneN

• 873
« Reactie #16 Gepost op: 03 juli 2008, 11:14:49 »
Haha :) Het boek is heus niet erg skinny (vooral erg veganistisch, en ze hebben gelijk), wel een beetje bitcherig (veel heftige woorden).
Ik hoef ook niet skinny te worden, maar las het owv het veganistische aspect, dat me toch wel aanspreekt.
Vriendin is het boek nu aan het lezen, zij wil wèl erg graag afvallen (en het is nodig ook, eigenlijk), hopelijk lukt het haar.

Offline veggiesara

• 225
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #17 Gepost op: 03 juli 2008, 11:33:58 »
Lijkt me een beetje eng boek eigenlijk..
Ik wil heus geen Victoria Beckham worden, she's scary skinny!
Uiteindelijk heb ik het niet zo voor schrijvers die hun levenswijze de enige echte, goede en geweldige vinden.. Dus denk dat ik het boek ook maar links laat liggen.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #18 Gepost op: 03 juli 2008, 11:55:58 »
Haha :) Het boek is heus niet erg skinny (vooral erg veganistisch, en ze hebben gelijk), wel een beetje bitcherig (veel heftige woorden).
Ik hoef ook niet skinny te worden, maar las het owv het veganistische aspect, dat me toch wel aanspreekt.

Ok, dan hoef ik het helemaal niet te lezen, ben al veganistisch genoeg (mag wel wat meer skinny maar ik vind taart veels te lekker  en dat mag vast niet volgens dat boek).

Gwennepen

« Reactie #19 Gepost op: 07 juli 2008, 08:47:09 »
Ik vind het een tof boek. Knallende discussies met Jai, dat wel. De typische arrogantie van dé vegetariër. :yawnee:  :P