Vegatopia Forum

Babysit-tarief

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Babysit-tarief
« Gepost op: 28 maart 2008, 22:47:15 »
Wat betalen jullie aan babysitters??

De mijne wil verhoging, maar ik vind het teveel.

We betalen nu 3 euro 50 voor wakkere en slapende kinderen. Zij wil nu 5 euro voor wakkere en 3 euro 50 voor slapende. We hebben nog een andere babysit voor 4 euro (is netto-uurloon voor een 18-jarige).
Hoor wie klopt daar kinders???

Re:Babysit-tarief
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2008, 13:22:27 »

Tsja, wat kosten slaaptabletjes?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2008, 16:35:36 »
Tabletjes ??? zeker 's middags niet.

Die 3,50 is erop gebaseerd dat ze soms wel en soms niet iets moet doen. Met een wettelijk uurloon van 2,30 llijkt mij dat niet meer dan redelijk omdat ze ook regelmatig betaald tv zit te kijken. Maar ja, wat ik zeg, wat betalen jullie?
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2008, 16:40:31 »
Ik kreeg altijd 4 euro per uur, en als ik de hele nacht bleef (tot de ochtend > ik bleef dan slapen), kreeg ik 25 euro.
Meestal begon ik dan om 8u en ging 's ochtends weer weg rond 8.
5 euro is misschien wel wat veel. 4.50 voor wakkere en 4 voor slapende?

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2008, 17:10:47 »
Ik kreeg vijf voor één wakker kind. In huis deed ik niets, maar het kind was wel gewend beziggehouden te worden.

Ik ben daar begonnen met vier, toen naar 4,50, altijd overdag, kind wakker, en op de fiets (4 km heen en terug) naar school om te brengen en te halen. Op een gegeven moment ging ik twee keer per week naar Arnhem met de trein met het kind, ik had OV dus daar kwamen geen extra kosten bij.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2008, 13:34:03 »
Heb nog eens rondgevraagd. Moeders vinden 3 euro een goed tarief voor een 15-jarige babysit. Een oppasmoeder (werkt zelf op de peuterspeelzaal) krijgt zelf minder dan 5 euro per uur. Dus: ik blijf erbij.
Bedankt voor de reacties overigens, verschil is natuurlijk wel dat er bij ons geen extra activiteiten zijn. Ze heeft 1 keer met de kinderen gegeten en dan staat eten klaar en voor de rest is het spelletjes doen en voorlezen (als ze wakker zijn).
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline lianne

  • **
  • 79
Re:Babysit-tarief
« Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2008, 18:15:13 »
3.50 is een redelijk bedrag voor een 15-jarige als babysit. Als ze niet tevreden is kan ze altijd nog bij de super vakken vullen voor 2.30 bruto per uur....  ;)
Ik kreeg zelf iets rond de 3 euro per uur, niet eens afhankelijk van hoeveel kids.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Babysit-tarief
« Reactie #7 Gepost op: 04 april 2008, 08:48:10 »
Ik zou geen aparte tarieven gaan hanteren voor slapende of wakkere kinderen. De ene keer moet ze meer doen dan de andere keer, soit, zo is het met ander werk ook.

miemp

Re:Babysit-tarief
« Reactie #8 Gepost op: 04 april 2008, 13:09:24 »
Geen familie in de buurt, dus afhankelijk van oppas; geen 15-jarigen (of daaromtrent) in de vriendenkring, dus afhankelijk van vreemden... vanuit dat uitgangspunt heb ik de afgelopen jaren een aantal oppassen gehad. De eerste drie bevielen heel goed maar hielden na een jaar er weer mee op ivm een veranderende opleiding of verhuizing. Toen een keer enorm mijn neus gebrand met een meisje dat aardig leek maar een dievegge bleek.... Na die ervaring wilde ik er eigenlijk helemaal mee stoppen want ...bij wie laat je je kinderen eigenlijk achter?!?!!  :-[
Een collega van me hoorde mijn verhaal en zei dat zijn vriendin wel wilde oppassen maar er 5 eu per uur voor wil ipv de 3,50 die ik tot dan toe betaalde. Trouwens, mijn kinders liggen altijd al op bed, tis dus puur "iemand in huis hebben".
Aangezien deze vriendin erg lief was, begin twintig, en betrouwbaar, betalen we nu dus met alle liefde 5 euro :)
Soms is het gewoon een kwestie van marktwerking, vraag en aanbod, wilde ik alleen aangeven...
Voor tiener/buurmeisje zou ik de 5 eu niet betalen nee.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2008, 14:18:21 »
Het lijkt me wel moeilijk om je kind achter te laten bij iemand die je niet goed kent. Het is wel grappig, want ik heb al een sollicitatie gehad van een kennis. Ze is 18 en loopt ook stage op een kinderdagverblijf en een BSO. We hebben een wissellijst en daarin komt een groot papier met het geboortekaartje en allemaal wensen van het kraambezoek en zij heeft er een sollicitatie opgeschreven  ;) Nu moet ik er nog niet aan denken hoor, maar dat komt nog wel dat ik er aan toe ga zijn een keer een avondje erop uit te gaan.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Pauline

Re:Babysit-tarief
« Reactie #10 Gepost op: 06 oktober 2010, 16:20:54 »
Op de site van het Nibu staan ook veel tarieven voor bijvoorbeeld babysit/ oppas.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #11 Gepost op: 07 oktober 2010, 12:05:54 »
Een vriendin van me (de goedheid zelve) past vaak op DRIE kindjes voor 2,50 euro per uur  :o ??? :o Het is al meermaals mijn stoute plan geweest om die ouders een anonieme brief te schrijven om te vragen of ze zich niet schamen. Vriendin zelf vindt het ook een véél te klein uurloon maar durft er niets van te zeggen... De ouders van de kinderen verdienen nochtans genoeg geld. Hmmm mijn plan komt weer piepen.

Edit: ze past van op de kindjes op woensdagnamiddag, haalt ze dus van school (wat een verantwoordelijkheid trouwens! Drie kinderen op de fiets! - eentje van 12 en twee van 4) en blijft bij de kinderen tot de ouders thuiskomen rond 19u. Dan krijgt ze dus 17,50 euro  >:( Ik vind het echt niet kunnen.
« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2010, 12:08:00 door IneN »

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #12 Gepost op: 07 oktober 2010, 12:10:40 »
De jongste dochter kreeg bij de overburen 40 euro voor een avondje babysitten, de papa is dokter en ze hebben wel 6 kinderen, maar ik vond het toch veel. Maar ze hebben maar heel sporadisch oppas nodig, de oma's en opa's zijn veel goedkoper waarschijnlijk.

Aiko

Re:Babysit-tarief
« Reactie #13 Gepost op: 07 oktober 2010, 12:16:14 »
Zeventieneneenhalf voor een halve dag driedubbele verantwoordelijkheid vind ik ook wel erg aan de lage kant. Een euro of veertig zou ik passender vinden voor zeven uur oppaswerk. Of staat de koelkast en telefoon in die zeven uur vrij tot de beschikking volgens de clausule?

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #14 Gepost op: 07 oktober 2010, 16:40:33 »
Ja voor 7 uur oppassen, zeker voor 3 kinderen, vind ik minstens 30 euro ook wel op zijn plaats. En nee, de telefoon staat niet ter beschikking en de koelkast ook niet echt dacht ik. Mijn vriendin maakt "uiteraard" ook lunch op woensdag en vaak avondeten ook, als de ouders wat later zijn en de kinderen honger hebben. Ze gaat er bijna nooit als de kinderen slapen, dus ze is voortdurend in de weer met spelen, huiswerk helpen, omkleden, weetikveelwatjenogmetkinderendoet, ...

Offline wenche

  • **
  • 27
Re:Babysit-tarief
« Reactie #15 Gepost op: 07 oktober 2010, 21:32:13 »
Ik ben 27 en krijg 5 euro per uur... Ik pas op een kind van 6 en een van 9... Ik kan aan eten en drinken pakken wat ik wil en vanaf 21.00 zijn de kinders op bed... (en ik pas op tot ong 23.30)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Babysit-tarief
« Reactie #16 Gepost op: 07 oktober 2010, 23:40:34 »
5 euro? Dat is niet eens het minimumloon!
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline wenche

  • **
  • 27
Re:Babysit-tarief
« Reactie #17 Gepost op: 08 oktober 2010, 09:15:54 »
Doe het ook sporadisch hoor... Vind het heerlijk... De kids zijn lekker makkelijk en vermaken zichzelf goed... Enige dat ik hoef te doen is met ze eten en ze op bed doen... Tussenliggende tijd vermaken ze zichzelf...
Ik krijg dus eigenlijk betaald voor wat ik thuis ook zou doen.. Lezen, tv-kijken, internetten...

Pas er soms ook in de vakanties op de beesten en krijg dan 10 euro per dag, daarvoor ben ik daar 2x daags een minuutje of 10

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Babysit-tarief
« Reactie #18 Gepost op: 08 oktober 2010, 11:42:17 »
Ik pas voor een goede vriend en vriendin regelmatig op hun kleintje, als zij naar de dokter moet, maar ook een avondje als zij naar de bioscoop gaan of een hapje eten. Na veel gekissebis krijg ik daar 20 euro per x voor. Dat hebben we zo vast gesteld na overleggen omdat ik aangaf eigenlijk geen geld ervoor te willen (ik ben gewoon stapeldol op dat mannetje).

Nu vroeg collega van de week wat mijn tarief was, ze wou wel graag gebruik maken van mijn diensten.. Toch wel in dubio over, voor 5 euro kom ik denk ik niet meer , maar meer durf ik eigenlijk ook niet te vragen en weet dat ze mij wel heel graag hebben wil als oppas:-\
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Babysit-tarief
« Reactie #19 Gepost op: 08 oktober 2010, 12:22:35 »
Kun je niet gewoon zeggen dat je het alleen voor die vriendin doet? Of wil je het wel graag doen?