Vegatopia Forum

Net uit het ziekenhuis en idee voor enquete

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Net uit het ziekenhuis en idee voor enquete
« Gepost op: 08 maart 2008, 20:17:51 »
Hoi allemaal,
Afgelopen maandag ben ik ontslagen (als patiënt) uit het ziekenhuis, na bijna een week opname. Ik heb een abces in mijn baarmoeder gehad en 1 van mijn eierstokken is nog steeds ontstoken. Ik heb een aantal soorten antibiotica via het infuus gehad en moet sinds maandag nog 10 dagen 2 soorten antibiotica slikken. Langzaamaan voel ik me weer wat opknappen. In het ziekenhuis heb ik bijna niks gegeten, omdat ik als bijwerking van de a.b. erg misselijk werd. Goed, dit even ter update.
Tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis kwam ik op het idee of het misschien een leuk idee voor Vegatopia en/of de NVB is om te onderzoeken hoe het ziekenhuis-eten voor vegetariërs bevalt. Ik heb alvast wat vergelijkingsmateriaal! ;D
Tja, ik had wel wat keus (en omdat ik misselijk was zal niks er apeteitelijk(??)hebben uit gezien :pukey:) maar ik vond het erg saai.... Veel ei ook, dus hoe moet dat als je vegan bent??
Hebben hier al meer mensen ervaring met ziekenhuis-eten?
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Net uit het ziekenhuis en idee voor enquete
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2008, 22:44:52 »
Hee, wat naar voor je. Hopelijk voel je je snel beter!

Er zal vast ook eten zonder ei zijn, ivm met allergieën.

Offline lianne

  • **
  • 79
Re:Net uit het ziekenhuis en idee voor enquete
« Reactie #2 Gepost op: 09 maart 2008, 22:30:14 »
Ik werk in een ziekenhuis, mijn ervaringen komen dus niet verder dan de personeelskantine :P.
Het is daar in ieder geval sterk wisselend en vrijwel niet vegan-proof (ei, kaas, melk e.d. )

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Net uit het ziekenhuis en idee voor enquete
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2008, 00:13:42 »
Mijn ervaringen zijn dat vega-eten in ziekenhuizen meestal beter te pruimen is dan carnivorenvoer, voor zover ziekenhuiseten überhaupt te pruimen is.

Totdat je in het OLVG ligt.
Smakeloze kots is het wat ze daar serveren.
Een weekje erin en je bent zo bijna 10 kilo kwijt.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Aiko

Re:Net uit het ziekenhuis en idee voor enquete
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2008, 00:21:58 »
Bakken ze er smerige koekjes, ja?

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Net uit het ziekenhuis en idee voor enquete
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2008, 20:50:11 »
Ik werk ook in een ziekenhuis en de personeelsmaaltijden zijn wisselend van kwaliteit. Voor een keertje misschien wel ok maar ik zou er niet dagelijks willen eten. Ze hebben tegenwoordig een nieuw systeem. Je kunt zelf een maaltijd opscheppen en kiezen uit verschillende 'maaltijdcomponenten', je bord wordt bij de kassa gewogen, maar ik heb er niet meer gegeten sinds ze dit systeem hebben. Je schijnt wel meer keuze te hebben en lekkere salades. Maar zelf opscheppen dat gaat voor een patiënt niet op, misschien dat je wel van tevoren mag kiezen.