Vegatopia Forum

Gewrichtsklachten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ellen dc

Gewrichtsklachten
« Gepost op: 07 maart 2008, 14:29:19 »
Goede middag,

Ik eet sinds ongeveer 6 maand vegetarisch. Ik probeer mijn voeding zo gevarieerd mogelijk te houden. Veel groenten, veel fruit, melk, af en toe eens vis... enz.
Nu heb ik al gedurende 3 maand last in mijn pols (dokter zegt peesontsteking). Pillen genomen, kine gehad, niets helpt. Ook het gewricht van mijn grote teen begint nu te ontsteken.
Is er een verband tussen mijn voeding en die ontstekingen, of is dit lauter toeval?

groetjes, Ellen

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Gewrichtsklachten
« Reactie #1 Gepost op: 07 maart 2008, 16:55:22 »
Dat is moeilijk te zeggen, want elk lichaam is anders. Een vriendin van me had ook last van haar gewrichten en had er baat bij vis te eten. Maar ook dat verband hoeft niet per se causaal te zijn.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gewrichtsklachten
« Reactie #2 Gepost op: 07 maart 2008, 17:12:15 »
Ik heb ook erg veel last van mijn gewrichten, en ook mijn onderrug durft al eens gauw te protesteren.
Maar ik ben al 7 jaar vegetariër, dus of er een verband is, weet ik niet (kan het niet vergelijken 'met vroeger').

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Gewrichtsklachten
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2008, 01:00:55 »
Ik heb ook gewrichtsklachten maar had ze al voordat ik vega werd. Mijn artsen weten allemaal dat ik vega ben en nog meer dingen niet eet, maar niemand vind dat een probleem.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Gewrichtsklachten
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2008, 18:52:36 »
Ik ken veel (levenslange) vegetariërs in alle leeftijdsklassen. Echter geen van hen heeft gewrichtsklachten.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Gewrichtsklachten
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2008, 19:00:27 »
Nu heb ik al gedurende 3 maand last in mijn pols (dokter zegt peesontsteking). Pillen genomen, kine gehad, niets helpt. Ook het gewricht van mijn grote teen begint nu te ontsteken.
Overigens is 3 maanden helemaal niet lang voor een peesontsteking, volgens mijn huisarts is 3 jaar nog niet extreem lang voordat het over is.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gewrichtsklachten
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2008, 19:16:57 »
Mijn achillespeesontsteking zou eerst 6 weken dik en pijnlijk zijn, weggaan, en nog een paar keer weer terugkomen. De huisarts kreeg helaas gelijk ...
Nu na 7 jaar, is het bijna over.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken