Vegatopia Forum

Vertrouwen we de restaurants?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #80 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:26:37 »
Ja, nee, dat bedoel je niet, maar het laat wel zien dat je je meer bezighoudt met hoe heroisch de strijd is dan met hoe belangrijk het is om hier en nu je best te doen om persoonlijk naar je eigen morele overtuigingen te leven. Dat is soms al lastig genoeg in de echte wereld, waar jij je zo genoegelijk van af hebt gezonderd door voor je Hoge Doel te kiezen.

Raar woordgebruik en bewering. Ik wil vooral duidelijk maken dat onder de radar leven juist niet helpt en dat als alle vegetariers meer naar voren gaan, dat je dan de situatie juist kan veranderen. Dus waarom klagen over hoe een restaurant jouw dieetkeuze niet snapt, over hoe je familie je raar aankijkt als je vegetarier wordt etc. als je de situatie kan veranderen door naar voren te treden?

Denk je dat andere bewegingen nut hebben bij 'in de kast' te blijven? Of juist van de mensen die naar voren treden?

Ik denk dat je het antwoord daarop wel weet. Zie ook wat er nu verandert in de samenleving. Komt juist door vega-mensen die op de voorgrond treden.

Ik treed ook liever niet op de voorgrond. Ik blijf liever achter de schermen. Begrijp dat gevoel wel. Ik leef ook in de echte wereld. En daarom ga ik daar ook naar toe. Ik vind het juist ook niet productief als ik als sommige die-hard vegans ga afzonderen in van die communities.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #81 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:28:17 »
hoe belangrijk het is om hier en nu je best te doen om persoonlijk naar je eigen morele overtuigingen te leven. Dat is soms al lastig genoeg in de echte wereld
Ja, dat vind ik ook. Niemand heeft hier het grote gelijk. En ik denk dat dit een van de plekken is waar iedereen het er over eens is dat we allemaal goed moeten zijn voor dieren, liefst zo goed mogelijk hoe we het zelf kunnen invullen in onze levensstijl. Maar als je dan commentaar geeft over dat een van die andere personen niet goed genoeg zijn best doet, vind ik dat heel cru, want wat weet jij nu over die andere persoon? Wat weet jij nu over hoe die zijn leven, omgeving, persoonlijkheid, gezondheid, familie,... alles daarvan in elkaar zit? Niks toch? Wat nou in de kast? Wat weet jij nu over mijn restaurantbezoek en hoe dat voor mij aanvoelt?

Als je echt denkt dat vegetariërs ofwel hun hoofd in het zand steken voor jou gelijk ofwel jou gelijk (nog) niet inzien, zeg ik: vlieg toch op man, naar dat sprookjesland om je geheime drakenschat te verdedigen ofzo.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #82 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:30:02 »
Nou, dat was niet door jou, hoewel ik denk dat jij ook vast destijds wat uitgelegd hebt naast een aantal anderen. Mijn succesvolle 'bekering' ;) word eigenlijk nog steeds opgeëist door een paar andere ex-forumleden van hier. Ik weet niet of die dat succes met je willen delen hoor ;)
Ik eiste helemaal niks op, maar kennelijk zijn dat soort claims wel heel belangrijk voor jou?

Nou, dan moet je toch even je zin anders formuleren, want ten eerste ter sprake brengen dat je mij (mede) aan 'veganisme' geholpen hebt klinkt toch wel als een claim gedrag. Weet niet hoe dat bij anderen over kwam, maar mij iig wel op die manier.

Verder lijkt het mij ook niet zo een belangrijk punt om verder op door te gaan eigenlijk.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #83 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:31:40 »
Ik denk dat je het antwoord daarop wel weet.
Vertel me voor de zekerheid nog maar even wat ik moet weten. Er zijn hier trouwens vast genoeg mensen die het nog niet weten, dus het kan sowieso geen kwaad

Citaat
Zie ook wat er nu verandert in de samenleving.
Wat?

Citaat
Komt juist door vega-mensen die op de voorgrond treden.
O, en dat doet Vegatopia niet, en dat doe je als vegetarier niet door bij een feestje te vragen of er iets vegetarisch is, of door vegetarisch te koken voor mensen die komen eten en zelf niet vegetarisch zijn, en het eten lekker te maken?

Citaat
Begrijp dat gevoel wel.
Nou...?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #84 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:35:36 »
Ja, dat vind ik ook. Niemand heeft hier het grote gelijk. En ik denk dat dit een van de plekken is waar iedereen het er over eens is dat we allemaal goed moeten zijn voor dieren, liefst zo goed mogelijk hoe we het zelf kunnen invullen in onze levensstijl. Maar als je dan commentaar geeft over dat een van die andere personen niet goed genoeg zijn best doet, vind ik dat heel cru, want wat weet jij nu over die andere persoon? Wat weet jij nu over hoe die zijn leven, omgeving, persoonlijkheid, gezondheid, familie,... alles daarvan in elkaar zit? Niks toch? Wat nou in de kast? Wat weet jij nu over mijn restaurantbezoek en hoe dat voor mij aanvoelt?

Als je echt denkt dat vegetariërs ofwel hun hoofd in het zand steken voor jou gelijk ofwel jou gelijk (nog) niet inzien, zeg ik: vlieg toch op man, naar dat sprookjesland om je geheime drakenschat te verdedigen ofzo.

Dat klinkt misschien wat cru, kan ik zeker begrijpen. Dat ik het zeg komt gewoonweg uit mijn teleurstelling over dat ik juist geloof in de 'vegetariers'. Omdat ik weet dat als die vegetariers de straat op zouden gaan, zich zouden uitspreken, etc. de wereld heel snel te veranderen is. Overigens zeg ik vooral dat er potentieel zit in vegetariers.
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #85 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:35:49 »
Denk je dat andere bewegingen nut hebben bij 'in de kast' te blijven? Of juist van de mensen die naar voren treden?

Over raar woordgebruik gesproken. Illustreert tevens weer je zwartwit-benadering. Alsof daar niets tussenin kan zitten. Of je bent een heel stiekeme, onbruikbare vegetarier, of je schreeuwt je 'gelijk' van alle daken?
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2011, 23:40:49 door AptiQu@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #86 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:39:37 »
Ik denk dat je het antwoord daarop wel weet. Zie ook wat er nu verandert in de samenleving. Komt juist door vega-mensen die op de voorgrond treden.

Je bedoelt de reacties op de miljoenennota, de schuldencrisis en het populisme de populariteit van Wilders? Waar heb je het in godsnaam over?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #87 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:40:48 »
Nou, dan moet je toch even je zin anders formuleren,
Nee, jij moet mijn zin anders lezen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #88 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:41:32 »
De ene groep is een groep die vegetarier zijn en niet verder wil denken en hun hoofd in het zand steekt en de andere groep is een groep vegetariers die blijft denken. En die laatste groep zijn wellicht niet al veganist, maar is het nog wel een proces gaande.

Gompie, dus een nadenkende vegetarier komt vanzelf wel een keer bij het eindpunt van het veganisme uit? Dus er is nog hoop voor mij? In principe? Ik begon al te wanhopen.

Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #89 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:41:48 »
Ik denk dat je het antwoord daarop wel weet.
Vertel me voor de zekerheid nog maar even wat ik moet weten. Er zijn hier trouwens vast genoeg mensen die het nog niet weten, dus het kan sowieso geen kwaad

Zou mij verbazen

Citaat
Wat?

Dat zelfs veganisme al als 'trend' word gespot, dat steeds meer restaurants iets met vegetarisch doen, dat ledenaantallen sterk toenemen bij vegaclubs, dat steeds vaker journalisten vragen hebben over wat er mis is met dierlijke producten, de resultaten van de PvdD, de toenemende aandacht voor effecten van vlees/zuivel op gezondheid etc..

Citaat
O, en dat doet Vegatopia niet, en dat doe je als vegetarier niet door bij een feestje te vragen of er iets vegetarisch is, of door vegetarisch te koken voor mensen die komen eten en zelf niet vegetarisch zijn, en het eten lekker te maken?

Hebben we het nu over vegatopia of over vegetariers?

Vegatopia is wel iets wat helpt ja. Maar is verder vooral service verlenend m.i. en niet pro-actief (vroeger stond het iig meer open voor activisme). Maar m.i. staat vegatopia los van de vegetariers hier op het forum en van de grote groep vegetariers die niet pro-actief zijn.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #90 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:47:51 »
vooral dat er potentieel zit in vegetariers.
Potentieel wil zeggen: niet goed genoeg.

We eten niet diervriendelijk genoeg, we spreken ons niet goed genoeg uit... Wat een onzin allemaal.

Ik herhaal: wat weet jij nu van mijn leven dat het maar logisch moet zijn dat ik mensen tegen mij in het harnas jaag door prekerig te zijn? Waarom zou ik een front moeten vormen? Ik doe de dingen op mijn eigen manier, en als die niet goed genoeg is, vind ik het heel erg spijtig dat je dat vind, maar dat zegt meer over jou dan over mij.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #91 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:49:22 »
Denk je dat andere bewegingen nut hebben bij 'in de kast' te blijven? Of juist van de mensen die naar voren treden?

Over raar woordgebruik gesproken. Illustreert tevens weer je zwartwit-benadering. Alsof daar niets tussenin kan zitten. Of je bent een heel stiekeme, onbruikbare vegetarier, of je schreeuwt je 'gelijk' van alle daken?

Zoals in ander topic al eens uitgelegd zeg ik nergens dat een vegetarier die naar voorgrond toetreed niet direct effect heeft op omgeving. Dat kan zeker. Alleen willen we iets snel veranderen (en die haast is er!!), dan moet men toch over eigen grenzen heen stappen m.i.

Ik denk dat je het antwoord daarop wel weet. Zie ook wat er nu verandert in de samenleving. Komt juist door vega-mensen die op de voorgrond treden.

Je bedoelt de reacties op de miljoenennota, de schuldencrisis en het populisme de populariteit van Wilders? Waar heb je het in godsnaam over?

Kom op.. ken je al wat langer van dit forum. Dit is gewoon je van de domme houden.

Nou, dan moet je toch even je zin anders formuleren,
Nee, jij moet mijn zin anders lezen.

Dat gaat hem niet worden ben ik bang dan.

De ene groep is een groep die vegetarier zijn en niet verder wil denken en hun hoofd in het zand steekt en de andere groep is een groep vegetariers die blijft denken. En die laatste groep zijn wellicht niet al veganist, maar is het nog wel een proces gaande.

Gompie, dus een nadenkende vegetarier komt vanzelf wel een keer bij het eindpunt van het veganisme uit? Dus er is nog hoop voor mij? In principe? Ik begon al te wanhopen.

Voor de duidelijkheid.. kan net zo goed zijn dat zo een persoon nooit veganist wordt. Het gaat vooral over dat ook onder vegetariers je net als bij vleeseters personen hebt die vastgeroest zitten (hoe vaak is veganisme hier al niet als extreem weggezet door vegetariers ;)). En ik ben niet de enige die veel van deze 'soort' (hokjesdenken!) vegetariers constateert op dit forum.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #92 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:52:04 »
vooral dat er potentieel zit in vegetariers.
Potentieel wil zeggen: niet goed genoeg.

Ik zie het als dat ik dus mogelijkheden zie, kansen. Dat het zaadjes zijn die nog kunnen groeien.

Citaat
Ik herhaal: wat weet jij nu van mijn leven dat het maar logisch moet zijn dat ik mensen tegen mij in het harnas jaag door prekerig te zijn? Waarom zou ik een front moeten vormen? Ik doe de dingen op mijn eigen manier, en als die niet goed genoeg is, vind ik het heel erg spijtig dat je dat vind, maar dat zegt meer over jou dan over mij.


Maar als je je niet kan vinden in de vegetarier die ik schets.. waarom dan zo reagerend? Dan is het vast niet voor jou bedoeld als je dus jezelf als pro-actief kan invullen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #93 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:56:33 »
Maar als je je niet kan vinden in de vegetarier die ik schets.. waarom dan zo reagerend?

Accepteer jij nou maar gewoon dat je het potentieel hebt om dat uit ieders tenen hier omhoog te trekken.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #94 Gepost op: 02 oktober 2011, 23:58:27 »
Maar als je je niet kan vinden in de vegetarier die ik schets.. waarom dan zo reagerend?

Accepteer jij nou maar gewoon dat je het potentieel hebt om dat uit ieders tenen hier omhoog te trekken.

Of door onnodige opmerkingen tussendoor?
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #95 Gepost op: 03 oktober 2011, 00:01:24 »
Stoor ik je in je missie?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #96 Gepost op: 03 oktober 2011, 00:09:20 »
gekkerd!  ;)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #97 Gepost op: 03 oktober 2011, 00:27:52 »
Kinderen, doe es lief! En ontopic.

(Ja I knooooooooooow, moet je horen wie het zegt...)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #98 Gepost op: 03 oktober 2011, 00:54:02 »
Vegatopia is een lastig publiek dat wel..

Oh, we zijn publiek... :P

Iets met zender en boodschap. Of rapport. Ketel, pot. Zwart.

Vraag en aanbod daar is de markt op gebaseerd. Maar qua marketing is er een sterk imago wat in de weg staat om de boodschap goed over te laten komen denk ik. Kritische opmerkingen hoeven niets te zeggen over het al dan niet eens zijn met elkaar of iets willen veranderen. Dat waardeoordeel hang je er zelf aan, met gevolgen van dien.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vertrouwen we de restaurants?
« Reactie #99 Gepost op: 03 oktober 2011, 08:13:58 »
Vegatopia is een lastig publiek dat wel..

Oh, we zijn publiek... :P
Precies. Dieren zijn geen productiemachines, maar wij zijn wel simpele machines die met de juiste input allemaal het gewenste gedrag vertonen.

Toch jammer dat Draek niet wil toegeven dat zijn werk niemand die niet al tot het veganisme geneigd was "bekeerd" heeft. Sterker nog, eigenlijk geeft hij toe dat het helemaal niet werkt, aannemende dat zijn opmerking over activistische nog-steeds-wel-vleeseters uit de ervaring komt. Dat zouden nou net de mensen zijn die veganistisch kunnen worden, en dat is 'm al niet gelukt.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.