Vegatopia Forum

Eten voor € 5 per dag

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #160 Gepost op: 04 augustus 2010, 14:14:17 »
Magnums.
Wedijvert met roomboterbladerdeeg. En vet vlees is natuurlijk echt slecht.

Alleen als je het bladerdeeg puur opeet, of de magnums in een groente-ovenschotel verwerkt.
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #161 Gepost op: 04 augustus 2010, 14:43:10 »
mozarella       45 cent
Voor twee pizza's? Dan doe je er heel erg weinig op, of is het van die mozzarella die je beter weg kunt laten omdat die erg lijkt op stopverf, zowel qua smaak (denk ik, ik heb nog nooit stopverf geproefd) als qua constistentie. Dat is dan nog goedkoper  ;)

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #162 Gepost op: 04 augustus 2010, 15:03:09 »
Maar echt lekkere mozzarella komt op een pizza niet to zijn (haar?) recht, vind ik. Van die hele zachte melkachtige bedoel ik. Of, althans, ik gooi nooit weinig genoeg op een pizza om die kaas te kunnen hebben.
Maar goed, scamorzakaas koop je ook niet voor 45 cent.
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #163 Gepost op: 04 augustus 2010, 15:08:18 »
Nee, maar om nou die troep van AH waarbij ze het lef hebben die als mozzarella te verkopen er op te doen vind dan weer het andere uiterste. Daarbij denk ik dan echt dat beter in het vuilnisvat dan op mijn heupen kan.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #164 Gepost op: 04 augustus 2010, 15:30:55 »
Maar echt lekkere mozzarella komt op een pizza niet to zijn (haar?) recht, vind ik. Van die hele zachte melkachtige bedoel ik. Of, althans, ik gooi nooit weinig genoeg op een pizza om die kaas te kunnen hebben.

Ik maak idd een pizza met weinig er op: pizza bianca met peterselie, knoflook en rode peper en melkige mozza. Komt er erg goed tot zn recht, yum.
Daar moet dan inderdaad nog wel een andere pizza bij met veel erop, om genoeg te zijn als hoofdmaal.
,,,,فلافل

Offline Grote Grutjes

  • **
  • 89
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #165 Gepost op: 04 augustus 2010, 17:57:52 »
Per maand geven wij maximaal 200 euro aan boodschappen uit, dat is per persoon dus ergens op de drie euro per dag. Daar zitten naast voedingsmiddelen ook andere belangrijke zaken als toiletpapier en kratten bier bij, dus eigenlijk is het nog minder. Ik ben nogal een vrek, dat zit in de familie; ik weet niet beter.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #166 Gepost op: 09 augustus 2010, 18:08:06 »
Jeetje dat weet ik helemaal niet  ???
Best erg dan wel toch..
Zou zowiezo eens regelmatig boodschappen moeten doen dan, niet te veel in 1x (ben maar alleen, anders gaat boel over de datum) en alleen meenemen wat echt echt nodig is..) Neem ook  altijd boel mee wat helemaal niet nodig heb en/of slecht voor gewicht is
En acties in de gaten houden..
En een excel bestand gemaakt net :)
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Grote Grutjes

  • **
  • 89
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #167 Gepost op: 09 augustus 2010, 20:47:35 »
Hoe maken jullie zo'n Excell-bestand eigenlijk? Gewoon een lijst?

Dit topic doet me een beetje denken aan een huisgenoot waar ik weleens wedstrijdjes mee deed. Bijvoorbeeld: wie maakt de goedkoopste maaltijd? Maar dan wel lekker (hij was ook kok, dus het ging ons ook wel om het bereiden van een redelijke warme hap). En wie een week kon eten van een zo laag mogelijk bedrag. Het stomme is dus dat je zelfs van een tientje (euro's) kunt eten. Onder een tientje moest ik te vies eten.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #168 Gepost op: 17 augustus 2010, 16:30:49 »
Nee, maar om nou die troep van AH waarbij ze het lef hebben die als mozzarella te verkopen er op te doen vind dan weer het andere uiterste. Daarbij denk ik dan echt dat beter in het vuilnisvat dan op mijn heupen kan.
Hι dat is gek! In een dubbel blinde test (zowel proevers als onderzoekers wisten niet welke mozzarella werd opgediend) kwam de euroshopper van AH er als beste uit.  Is hier niet verschijnsel manifest dat als iets goedkoop is het nooit goed kan zijn?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #169 Gepost op: 17 augustus 2010, 16:40:25 »
Nee, je ziet hier het verschijnsel dat het merendeel van de mensen niet weet hoe mozzarella smaakt. Ze denken dat het smakeloos rubber hoort te zijn, en in die categorie doet de Euroshopper-variant het vast heel aardig.

Ter vergelijking: L dacht altijd dat hij niet van parmezaanse kaas en asperges hield. Omdat zijn moeder alleen maar van dat parmezaagsel en asperges uit blik gebruikte.
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #170 Gepost op: 17 augustus 2010, 16:53:20 »
Ik beken dat ik de variant van Euroshopper nog niet heb durven proberen. Goed hoeft voor mij trouwens niet altijd duur te zijn, maar alle waar is naar zijn geld. Dat geldt trouwens niet altijd voor mozzarella, want er is ook dure die niet te eten is.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #171 Gepost op: 17 augustus 2010, 17:35:04 »
In die mozzatest zijn geloof ik alleen supermarktmozza's meegenomen. Sja, die zijn allemaal nogal rubberiger dus dan maakt t ene rubber niet uit voor t andere zou ik zeggen.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #172 Gepost op: 17 augustus 2010, 17:49:23 »
Soms vind ik dat supermarktrubber best lekker, ik maak voor vanavond lasagne voor een hoogst waarschijnlijk verregende L en ik overweeg nu sterk er ook supermarktrubber in te doen...
This is between me and the vegetable!

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #173 Gepost op: 17 augustus 2010, 20:14:12 »
gaat al beter de laatste tijd
probeer met minder ingredienten creatief te zijn, zodat ik vele gerechten kan maken van 1 lading groenten etc  ;D
denk dat een deel van het teveel uitgeven komt door een massa ingredienten in gerechten te verwerken...
ik wil volgende maand een soort ready steady cook experiment proberen  ;D

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #174 Gepost op: 17 augustus 2010, 21:44:17 »
Soms vind ik dat supermarktrubber best lekker, ik maak voor vanavond lasagne voor een hoogst waarschijnlijk verregende L en ik overweeg nu sterk er ook supermarktrubber in te doen...

Ja in lasagna kan dat natuurlijk ook prima. Hoewel gewoon geraspte kaas ook prima gaat.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #175 Gepost op: 18 augustus 2010, 21:55:02 »
"Ze smelten de kazen!"
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #176 Gepost op: 22 september 2010, 21:32:01 »
Asterix en Obelix en... iets :p

Ik vraag me af hoe je het voor elkaar krijgt om structureel voor meer dan 5 euro per dag te koken? Als het per persoon is dan. Volgens mij geef ik gemiddeld nog geen 3 euro uit... vandaag had ik roerbak met aardappelen (uit de goedkoopste 5-kilo zak) 15 cent, boontjes 40 cent, notenballetjes, ik denk zo'n 50 cent?, en een sausje van satesaus, water en olijfolie. En nog wat kruiden. In totaal kost zoiets dus ongeveer 1,50, als je het ruim rekent. En zo heel erg doe ik mijn best niet om goedkoop te eten, ik maak gewoon wat ik lekker vind, en koop alleen (bijna) geen kant en klare dingen (sausjes wel bijvoorbeeld) en het goedkoopste merk...
En als je dan de rest van de dag erbij rekent is dat misschien ook 1,50. Dat is dan 9 boterhammen, wat beleg, een kop thee/koffie, ranja of cola, melk en water.

Dus, tip: doe niet moeilijk met goedkope gerechten bedenken, koop gewoon goedkope merken en geen kant-en-klaar. Oh, en pinda's in plaats van cashewnoten ofzo, dat deed ik laatst wel :p

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #177 Gepost op: 23 september 2010, 15:43:44 »
Oh, en pinda's in plaats van cashewnoten ofzo, dat deed ik laatst wel :p
Maar cashewnoten zijn lekker en pinda's niet. Je kunt ze op zich wel eten, maar als er alternatieven zijn kun je die beter nemen. Althans, dat is mijn mening.

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #178 Gepost op: 23 september 2010, 15:50:48 »
Ik vind cashewnoten ook wel iets lekkerder, maar ze waren echt 5x zo duur als de pinda's :p En het was voor in paella, waarbij ik er later achterkwam dat die pinda's er heel goed in pasten, waarschijnlijk nog beter dan cashewnoten.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #179 Gepost op: 23 september 2010, 16:08:20 »
Ja, ze zijn wel duurder, klopt. Maar er zijn toch ook andere noten? Die zijn ook duurder dan pinda's, maar meestal ook veel lekkerder. En ik ben een snob.