Vegatopia Forum

Eten voor € 5 per dag

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #140 Gepost op: 02 augustus 2010, 13:04:11 »
Is die vitamine-C niet helemaal verdwenen door de bewaring/diepvries/verhitting?

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #141 Gepost op: 02 augustus 2010, 13:24:28 »
Ik neem aan dat vitamine C beter bewaard blijft in groentes als ze eenmaal ingevroren zijn. Het zou me niet verbazen als snel in de fabriek ingevroren groentes gezonder zijn dan verse, tegen de tijd dat die in de supermarkt gearriveerd zijn.
Met verhitten zal het ook wel loslopen. Ik ben het levende bewijs. Als ik voldoende vit. C uitsluitend uit onverhitte produkten moest halen, had ik vast aan een chronisch vitamine-C-gebrek geleden. :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #142 Gepost op: 02 augustus 2010, 16:03:57 »
volgens mij kan ie nog veeeeel langer  :P

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #143 Gepost op: 02 augustus 2010, 16:40:14 »
volgens mij kan ie nog veeeeel langer  :P

Maar daar hadden we het niet over ;) On topic blijven he? :P

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #144 Gepost op: 03 augustus 2010, 00:39:27 »
ik denk dat op 650 euro/maand (twee personen) is, das best veel he?
Ja, dat is best wel veel. Nu zijn de prijzen in Nederlandse supermarkten wel iets hoger dan in Duitsland (waar ik dus woon), maar zo groot is het prijsverschil nou ook weer niet. Als ik mijn/onze inkopen bij supermarkt, toko, Turk, bakker en drogist per maand bij elkaar reken, kom ik echt niet veel hoger uit dan zo'n 300 à 350 euro. En daar eten en drinken we goed van. De hond heb ik daar nog niet bij gerekend, dat zal zo'n 30 à 40 euro per maand zijn (en die krijgt hoogwaardig voer).

En als ik dan nog eens de kosten splits, geloof ik dat de warme maaltijden en broodmaaltijden niet de belangrijkste kostenfactor zijn. Een avondje wijn drinken met hapjes (nootjes, chips, toast met brie) is duidelijk duurder (want kant-en-klaar) dan een niet-eens-zo-eenvoudige doch voedzame maaltijd.

Dus ik ben wel benieuwd hoe jouw boodschappenlijstje er uit ziet en waar je inkoopt.

ik zou alle bonnetjes bij moeten houden
maar ik heb er vast nog eentje
zal ik morgen even zoeken en dan had ik graag jouw mening :-)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #145 Gepost op: 04 augustus 2010, 12:53:04 »
Alleen zit er op de pizza niet zo veel groente.

Er schijnt juist, vergeleken met andere kant- en klaar maaltijden, veel vitamine C in te zitten. Door de tomatensaus.
Nou is vitamine C de minst indicatieve van alle vitaminen en mineralen omdat het de bekendste is, en ook omdat je daar juist je twee stuks fruit voor eet.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #146 Gepost op: 04 augustus 2010, 12:57:22 »
ik denk dat op 650 euro/maand (twee personen) is, das best veel he?
Ja, dat is best wel veel. Nu zijn de prijzen in Nederlandse supermarkten wel iets hoger dan in Duitsland (waar ik dus woon), maar zo groot is het prijsverschil nou ook weer niet. Als ik mijn/onze inkopen bij supermarkt, toko, Turk, bakker en drogist per maand bij elkaar reken, kom ik echt niet veel hoger uit dan zo'n 300 à 350 euro.
Ik kom uit op iets in de richting van 125 euro in de maand.

Citaat
En als ik dan nog eens de kosten splits, geloof ik dat de warme maaltijden en broodmaaltijden niet de belangrijkste kostenfactor zijn. Een avondje wijn drinken met hapjes (nootjes, chips, toast met brie) is duidelijk duurder (want kant-en-klaar) dan een niet-eens-zo-eenvoudige doch voedzame maaltijd.
+1. Maar dan met bier en chips.

Citaat
Dus ik ben wel benieuwd hoe jouw boodschappenlijstje er uit ziet en waar je inkoopt.
Poeh, echt wel.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #147 Gepost op: 04 augustus 2010, 13:21:07 »
Alleen zit er op de pizza niet zo veel groente.

Er schijnt juist, vergeleken met andere kant- en klaar maaltijden, veel vitamine C in te zitten. Door de tomatensaus.
Nou is vitamine C de minst indicatieve van alle vitaminen en mineralen omdat het de bekendste is, en ook omdat je daar juist je twee stuks fruit voor eet.

Deze uitspraak begrijpend lezen vind ik nog lastiger dan mijn theorie-examen. Wat bedoel je precies?

Heb wel een idee hoor wat je bedoelt. Dit was alleen een leuk feitje uit een onderzoek. Zeg niet dat je elke dag diepvriespizza moet eten. Maar als je het af en toe doet en net zoals jij zegt genoeg groente en fruit eet (of je eet er een salade bij of misschien wel tijdens de lunch of vlak voordat je naar bed gaat) is er niets aan de hand.

Moet bekennen dat ik ze zelden eet. Ik eet graag pizza, maar ik hoef niet te zien hoeveel calorieen daar inzitten, dan lust ik het al niet meer.  :-[

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #148 Gepost op: 04 augustus 2010, 13:27:29 »
Moet bekennen dat ik ze zelden eet. Ik eet graag pizza, maar ik hoef niet te zien hoeveel calorieen daar inzitten, dan lust ik het al niet meer.  :-[

+1

(maar je kan ze wel voor minder dan een euro per stuk krijgen, dus de limiet van 5 euro is dan geen probleem)

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #149 Gepost op: 04 augustus 2010, 13:30:31 »
Minder dan een euro per stuk? Hou je dan niet alleen nog maar gebakken calorieën over?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #150 Gepost op: 04 augustus 2010, 13:35:45 »
Smaakt niet eens zo slecht.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #151 Gepost op: 04 augustus 2010, 13:46:18 »
Je hebt van die enorme el cheapo van 45 cent ofzo. Die at ik wel eens en wat ik dan deed was ijsbergsla en knoflookolie er over.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #152 Gepost op: 04 augustus 2010, 13:51:08 »
Trouwens zelf maken is voor twee pizza's

mozarella       45 cent
blik tomaten   30 cent
bloem            10 cent
gist              60 cent
ui                 10 cent
olijfolie          25 cent

totaal           1.80

Ommennebij.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #153 Gepost op: 04 augustus 2010, 13:53:39 »
Alleen zit er op de pizza niet zo veel groente.

Er schijnt juist, vergeleken met andere kant- en klaar maaltijden, veel vitamine C in te zitten. Door de tomatensaus.
Nou is vitamine C de minst indicatieve van alle vitaminen en mineralen omdat het de bekendste is, en ook omdat je daar juist je twee stuks fruit voor eet.

Deze uitspraak begrijpend lezen vind ik nog lastiger dan mijn theorie-examen. Wat bedoel je precies?

Heb wel een idee hoor wat je bedoelt. Dit was alleen een leuk feitje uit een onderzoek. Zeg niet dat je elke dag diepvriespizza moet eten. Maar als je het af en toe doet en net zoals jij zegt genoeg groente en fruit eet (of je eet er een salade bij of misschien wel tijdens de lunch of vlak voordat je naar bed gaat) is er niets aan de hand.

Moet bekennen dat ik ze zelden eet. Ik eet graag pizza, maar ik hoef niet te zien hoeveel calorieen daar inzitten, dan lust ik het al niet meer.  :-[
Vitamine C is de enige vitamine die mensen kennen, dus dat komt altijd wel goed, zegmaar. Begon deze discussie trouwens ook niet omdat diepvriespizza ongezond gevonden werd terwijl het niet eens het meest ongezonde uit het diepvriesvak is?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #154 Gepost op: 04 augustus 2010, 13:57:43 »
Wat is het meest ongezonde uit de diepvriesvak?

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #155 Gepost op: 04 augustus 2010, 14:00:31 »
Magnums.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Edo

  • ***
  • 163
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #156 Gepost op: 04 augustus 2010, 14:02:42 »
Wat is het meest ongezonde uit de diepvriesvak?
Haha, de diepriesvak.  ;)
homo homini lupus

Offline Edo

  • ***
  • 163
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #157 Gepost op: 04 augustus 2010, 14:05:44 »
Magnums.
Wedijvert met roomboterbladerdeeg. En vet vlees is natuurlijk echt slecht.
homo homini lupus

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #158 Gepost op: 04 augustus 2010, 14:09:42 »
Wat is het meest ongezonde uit de diepvriesvak?
Haha, de diepriesvak.  ;)

Diepries? Wasda?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #159 Gepost op: 04 augustus 2010, 14:12:52 »
Wat is het meest ongezonde uit de diepvriesvak?
Haha, de diepriesvak.  ;)

Oja, lidwoorden waren belangrijk he.