Vegatopia Forum

Eten voor € 5 per dag

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #100 Gepost op: 26 juli 2010, 20:59:33 »
He, jammer, hier waren ze 3 voor een euro. Net ietsje duurder dus. ;)

Aiko

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #101 Gepost op: 26 juli 2010, 21:04:01 »
Het was dan weer een ietwat schriel komkommertje, dus jouw drie kunnen per saldo meer waar voor hun geld zijn geweest.

Kiwi

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #102 Gepost op: 26 juli 2010, 21:04:39 »
:yes:

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #103 Gepost op: 26 juli 2010, 22:44:50 »
Zelf brood bakken wil ook nog wel eens schelen, zeker als je gewend bent om goed brood te eten. Kan gewoon in de oven, maar er zijn ook mensen die dat liever in een broodbakmachine doen. Als je daar aan begint, niet van die dure mixen kopen, maar bij een molen meel halen en dat opleuken met dat wat jij lekker vindt. Elders op het forum staan daar volgens mij wel wat tips voor.

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #104 Gepost op: 26 juli 2010, 22:49:02 »
Wat vind je moeilijk? Goedkoop eten of budgetteren?

goeie vraag!

nou ik vind dat we (ik en vriend) teveel geld uitgeven aan eten
lekker eten is superbelangrijk maar het moet goedkoper kunnen, vind het moeilijk om me aan een bepaald budget te houden

goedkoop smakeloos eten is niet moeilijk :P

Kiwi

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #105 Gepost op: 26 juli 2010, 22:54:00 »
Kruiden kun je goedkoop bij de toko halen, scheelt een stuk met van die kleine potjes uit de supermarkt en nog veel meer met van die voorgemixte kruidenmixen! Met gedroogde linzen, kikkererwten etc. kun je leuke gerechten maken en ze kosten geen drol (zeker niet als je ze in grootverpakking bij een Turkse super of zo haalt).

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #106 Gepost op: 26 juli 2010, 22:54:59 »
Zelf brood bakken wil ook nog wel eens schelen, zeker als je gewend bent om goed brood te eten. Kan gewoon in de oven, maar er zijn ook mensen die dat liever in een broodbakmachine doen. Als je daar aan begint, niet van die dure mixen kopen, maar bij een molen meel halen en dat opleuken met dat wat jij lekker vindt. Elders op het forum staan daar volgens mij wel wat tips voor.


vers zelfgemaakt brood is heerlijk, maar brood is ook niet zo duur vind ik....

het echte koken blijkt meestal heel duur te zijn...

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #107 Gepost op: 26 juli 2010, 22:56:19 »
Kruiden kun je goedkoop bij de toko halen, scheelt een stuk met van die kleine potjes uit de supermarkt en nog veel meer met van die voorgemixte kruidenmixen! Met gedroogde linzen, kikkererwten etc. kun je leuke gerechten maken en ze kosten geen drol (zeker niet als je ze in grootverpakking bij een Turkse super of zo haalt).

dat van die kruiden is een goed idee.... want daar spendaar ik idd veel geld aan

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #108 Gepost op: 26 juli 2010, 23:12:16 »
Hoeveel geef je ongeveer uit aan eten?
Wat voor dingen kook je vaak/graag.
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #109 Gepost op: 26 juli 2010, 23:25:19 »
Ik las iets over supergoedkoop eten, maar was het op dit forum of in de Volkskrant? Het ging o.a. over zelf groente kweken, dat kost bijna niets.

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #110 Gepost op: 26 juli 2010, 23:40:08 »
Hoeveel geef je ongeveer uit aan eten?
Wat voor dingen kook je vaak/graag.


ik denk dat op 650 euro/maand (twee personen) is, das best veel he?

en wat ik kook is gevarieerd... hangt beetje af van werkuren etc....

mag nog wel wat creatiever eerlijk gezegd... laatste tijd vind ik dat ik te weinig moeite doe :-\

Aiko

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #111 Gepost op: 27 juli 2010, 00:02:29 »
nou ik vind dat we (ik en vriend) teveel geld uitgeven aan eten

Eigenlijk is dat gek; want goed eten is toch wel een van de belangrijkste factoren van een vitaal leven. Daar mag best een aardige financiële investering in worden gemaakt. Neem het niet zomaar aan van iemand die bij een bankverzekeraar werkt, maar investeringen betalen ook wel eens uit, natuurlijk...!

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #112 Gepost op: 27 juli 2010, 00:09:52 »
nou ik vind dat we (ik en vriend) teveel geld uitgeven aan eten

Eigenlijk is dat gek; want goed eten is toch wel een van de belangrijkste factoren van een vitaal leven. Daar mag best een aardige financiële investering in worden gemaakt. Neem het niet zomaar aan van iemand die bij een bankverzekeraar werkt, maar investeringen betalen ook wel eens uit, natuurlijk...!

dat is waar
ik wil ook niet besparen op levenskwaliteit, het kan volgens mij alleen even kwaliteitsvol maar minder duur
dat moet ik gewoon leren
trouwens als ik erover nadenk is het meer dan 650.....

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #113 Gepost op: 27 juli 2010, 00:12:33 »
Goed eten ok, maar mij lijkt 650 euro toch wel veel, met 400 moet het ook gemakkelijk kunnen.
Mijn ervaring is dat ik altijd teveel koop, fijn als je vlotweg kunt grabbelen in een volle koelkast of voorraadkast, maar meestal moet ik veel weggooien. Zoals laatst een ganse fles zoetzure saus, gewoon zonde.
De laatste tijd koop ik meer op het laatste moment en alleen wat ik direct nodig heb, dus geen ganse kar vol.

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #114 Gepost op: 27 juli 2010, 00:15:32 »
Goed eten ok, maar mij lijkt 650 euro toch wel veel, met 400 moet het ook gemakkelijk kunnen.
Mijn ervaring is dat ik altijd teveel koop, fijn als je vlotweg kunt grabbelen in een volle koelkast of voorraadkast, maar meestal moet ik veel weggooien. Zoals laatst een ganse fles zoetzure saus, gewoon zonde.
De laatste tijd koop ik meer op het laatste moment en alleen wat ik direct nodig heb, dus geen ganse kar vol.

vroeger gooide we idd teveel weg
nu helemaal niets meer (alles wat we kopen wordt opgebruikt) en toch is het zo duur
moet maar eens de bonnetjes gaan bijhouden
of gewoon goedkopere opties vinden :o

Kiwi

Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #115 Gepost op: 27 juli 2010, 00:22:10 »
Ik kocht vroeger vaak pijnboompitjes voor door de sla (of zo). Tegenwoordig koop ik een grote zak gepelde zonnebloempitten bij de Turk. Even roosteren, en ze zijn net zo lekker om ergens door te mikken. En het belangrijkste: zo'n baal zonnebloempitten kost een fractie van wat een klein handje pijnboompitjes kost!

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #116 Gepost op: 27 juli 2010, 00:28:50 »
dat is ook een goede tip!
ik durfde sowieso geen pijnboompitten meer door de sla te gooien ivm die vieze smaakhistorie  :-X

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #117 Gepost op: 27 juli 2010, 00:35:10 »
Nu zijn de paprika's op de markt heel goedkoop, bij ons 5 kg voor 3 euro. Daar koop ik dan een zak van, een deel vries ik rauw in reepjes in, een deel maak ik provençaalse sausjes die ik invries of in confituurpotjes doe (heel heet ingieten en direct op zijn kop zetten tot de deksel klikt) en een deel blijft enkele weken lang vers in de frigo. Gevulde paprika, paprika op de pizza, paprikarisotto, paprikasoep....
Zo heb ik ook de 3de keus dikke asperges van de markt ingevroren, de tomaten zijn ook al goedkoop nu, in de saus, soep, pizza, risotto....
En natuurlijk de courgettes uit de tuin, 1 euro voor een plantje en tot nu toe al 7 courgettes geoogst, in de saus, soep, pizza, risotto...

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #118 Gepost op: 27 juli 2010, 00:46:05 »
ja dat lijkt me ook wat
op een vrije dag koken met grote hoeveelheden goedkope groenten en dan invriezen, hoef ik na een lange werkdag niet creatief proberen te zijn om elke dag lekker te eten... zal ook wel schelen
 ;D

die paprika's ... komen die een beetje goed uit de vriezer?
wat is er nog meer in het seizoen dat goed in te vriezen is?

al heel erg bedankt voor de vele tips allemaal  ;)

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Eten voor € 5 per dag
« Reactie #119 Gepost op: 27 juli 2010, 00:46:47 »
en tot morgen want ik moet vroeg uit de veren  :-X