Vegatopia Forum

Hoe ongezond is zoetstof?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoe ongezond is zoetstof?
« Reactie #40 Gepost op: 04 december 2010, 21:06:35 »
Wij doen trouwens ook zoetjes in de thee ..zelfs in die met een smaakje, tenzij het die dag 'mag' dwz. dat je net gesport hebt .
Dit klinkt alsof je een paard bent, dat je een suikerklontje mag na het rennen...
:schater2:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

veda22

Re:Hoe ongezond is zoetstof?
« Reactie #41 Gepost op: 05 december 2010, 08:38:21 »
@pasioingredients:

wat een vreemde redenering,als je gesport hebt,mag je er weer van alles instoppen.....denk je dat dit compenseerd?
vind het maar ongezond.


wij gebruiken hier natuurlijke suikers,maar hebben ook jaren zoetjes gebruikt.we hebben sinds een jaar alle chemische bende er uit gegooid....bevalt prima

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Hoe ongezond is zoetstof?
« Reactie #42 Gepost op: 05 december 2010, 09:38:25 »
Als suiker nu toegelaten zou moeten worden, zou dat niet lukken omdat het de kans op diabetes enorm verhoogt. Ik weet nog zo net niet of synthetisch zo veel slechter is dan natuurlijk. Beide zijn overigens chemisch.
Ik gebruik zelf zo min mogelijk suikervervangers, als het enigszins kan neem ik geen lightmeuk.

Re:Hoe ongezond is zoetstof?
« Reactie #43 Gepost op: 05 december 2010, 10:42:54 »
Beide zijn overigens chemisch.

Wat bedoel je?
Water is ook een chemisch stofje, en dodelijk giftig bij overmatige inname.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Hoe ongezond is zoetstof?
« Reactie #44 Gepost op: 05 december 2010, 11:27:57 »
Beide zijn overigens chemisch.

Wat bedoel je?
Water is ook een chemisch stofje, en dodelijk giftig bij overmatige inname.

Dat alle stoffen chemisch zijn. Veda22 had alle chemische bende er uit gegooid, vandaar.

veda22

Re:Hoe ongezond is zoetstof?
« Reactie #45 Gepost op: 05 december 2010, 12:13:22 »
light-producten haal ik al nooit in huis
ik haal suiker bij de natuurwinkel,mijn man neemt 1 klontje per dag,dus de schade is te overzien :)...
voor de rest haal ik eigenlijk niks in huis met suiker...ik bedoel in de vorm van kant en klaar producten,koekjes e.d

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Hoe ongezond is zoetstof?
« Reactie #46 Gepost op: 05 december 2010, 12:20:43 »
Nee, dat van die lightproducten snapte ik al.
Mijn punt was ook het woord 'chemisch' gebruiken als je (niet alleen jij, maar met jou veel mensen) 'synthetisch' bedoelt.
Wat grappig is, is dat veel mensen suiker als natuurlijk, dus niet ongezond, zien. Die redenering is natuurlijk gewoon flauwekul, veel natuurlijke stoffen zijn gewoon ongezond. Veel andere weer niet.

veda22

Re:Hoe ongezond is zoetstof?
« Reactie #47 Gepost op: 05 december 2010, 13:09:09 »
het voelt als chemisch in mijn lijf :P...maar ik bedoel inderdaad synthetisch :)

ik denk dat "verborgen suikers" de boosdoener is bij veel mensen met overgewicht
neem een willekeurige verpakking in de supermarkt en er zit 9 van de 10 keer suiker in... :-\


june

Re:Hoe ongezond is zoetstof?
« Reactie #48 Gepost op: 20 december 2010, 19:17:49 »
stevia schijnt niet zo schadelijk te zijn toch?