Ik word er zo moe van dat als je twijfelt aan de mogelijkheid dierproeven uit te sluiten je meteen voor dierproeven bent. Dat argument wordt telkens (impliciet) aangedragen door de anti-dierproef-fundamentalisten.
Ik heb dat in ieder geval nergens bedoeld. Ik snap dat je tegen dierproeven bent. Dat is dan op ethisch vlak.
Maar je bent geen tegenstander van dierproeven op medisch vlak.
Bovendien: geneesmiddelen hebben we nodig. Als we dan het onderzoek dus niet hier doen zijn we afhankelijk van geneesmiddelen uit het buitenland waarbij we geen inzicht hebben in de omstandigheden mbt de totstandkoming. Zoals al die medicijnen die getest worden op onwetende derdewereld bewoners. TOF voeren we in.
Zoals ik zei. Zo een argumentatie is onzin, omdat je dan ook hier beter kinderarbeid kan hebben, dat je hier beter niet de chinchilla/vossenfokkerijen voor bont kan verbieden (zoals dit jaar van kracht word) etc. omdat het anders in 'andere' landen gebeurd waar je geen zicht op hebt.
Daarnaast is het 'geen zicht hebben op' geen argument in deze maatschappij, omdat ze nu ook gerust vanalles importeren uit landen waar ze geen enkele zich hebben op de situatie.
Het is makkelijk te zeggen dat het hier dan 'beter' is, maar zo een gedachte zal je land alleen maar in de achteruit zetten in plaats van vooruit.