Vegatopia Forum

Italië - Rome

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Italië - Rome
« Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2008, 23:10:18 »
Kinderen?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #21 Gepost op: 21 januari 2008, 07:30:57 »
Rome-reis van school denk ik. Ja, zou ik ook maar doen, lekker op het terras zitten. Kunnen zij stiekem ergens anders aan de zuip.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #22 Gepost op: 21 januari 2008, 08:45:46 »
Het zijn niet mijn biologische kinderen nee, 23 stuks  8)
Ze mogen op die locatie altijd een uurtje los rondlopen. Dan zouden ze kunnen drinken ja, maar op de Praag-reis zijn ze standaard elke avond dronken ... En het zijn wel lieve kinderen hoor, dus het valt mee. Stiekem zuipen doen ze meer op de kamer.

On topic ;): op piazza navona zit een goede ijsboer, daar krijgen ze dan een ijsje.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #23 Gepost op: 21 januari 2008, 10:58:56 »
Jamaar, je ging toch als huwelijksreis?

Offline Joske

• 2.829
Re:Italië-Rome
« Reactie #24 Gepost op: 21 januari 2008, 13:27:18 »
Nou. Ten eerste wil je weten waar je heen gaat lopen... Maar verder vind ik de kleinere reisgidsjes wat teveel richten op enkel de hoofdattracties en die heb ik allemaal wel gezien in mijn eerste bezoeken.
Wij hadden het boekje van de Flair citytrips gecopieerd, daar staan leuke shop en eetadresjes in die een beetje afwijken van de traditionele reisgidsen. Fijn dat het een nieuwe LP is, want wij hadden een oude, en vele adresjes waren al weer weg en nieuwe stonden er niet in.

We kwamen trouwens aan op zondag, bleek dat daar bijna alles gesloten was, hebben aan een kraampje een fles wijn gekocht en die in de hotellobby gekraakt. Het was toen ook te koud voor terrasjes, behalve een middag op een terras bekend om zijn appelsienen, en sapjes, zalig uit de wind, maar niet goedkoop.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2008, 18:42:51 door Modub »

Offline evelyn

• **
  • 52
Re:De keuveldraad
« Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2008, 18:54:55 »
-   Ook gaan we naar de Campo de’ Fiori, de beroemde markt van Rome, waar je goed kunt slagen in je jacht vaar cadeautjes en souvenirs.

Als je daar toch bent, in een zijstraatje van de Campo de' Fiori zit een Lush (ok, daarvoor ga je natuurlijk niet naar Rome, maar ik vind het toch een leuke ontdekking).

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #26 Gepost op: 22 januari 2008, 08:37:38 »
Ik denk dat we dit keer ook maar eens een tramritje plannen naar de buitenwijken van Rome; hebben we met Praag en Krakow ook gedaan, dan kom je ineens in een hele andere wereld, weg van het gelikte touristische.
We gaan naar een hotel/hostel met regels over geluid 's nachts, wifi op de kamers en een huiskat.  :heart: Heerlijk!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #27 Gepost op: 22 januari 2008, 09:36:14 »
We gaan naar een hotel/hostel met regels over geluid 's nachts, wifi op de kamers en een huiskat.  :heart:

Leuk!
Site? Naam?
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #28 Gepost op: 22 januari 2008, 10:00:54 »
Ik denk dat we dit keer ook maar eens een tramritje plannen naar de buitenwijken van Rome; hebben we met Praag en Krakow ook gedaan, dan kom je ineens in een hele andere wereld, weg van het gelikte touristische.

Das idd altijd wel leuk, maar in Rome ben ik nog eens met een vriendin op zoek geweest naar een pizzeria waar ze ooit eens was geweest ergens in een buitenwijk. Pff verschrikkelijk, ineens leken alle metrostations op elkaar en was er toch echt niets in de buitenwijken te halen.  Zelfs geen leuke supermarkt of schattig cafeetje ofzo. :)
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2008, 10:01:05 door LL de Ling »

Offline evelyn

• **
  • 52
« Reactie #29 Gepost op: 22 januari 2008, 12:32:06 »

Wij zijn met de bus naar Tivoli geweest (uurtje met de bus, kostte maar een euro of 2) . Het is er ook wel toeristisch (probeer vooral de ijsbaan te negeren), maar als je van tuinen houdt is het echt een aanrader. Wij hebben Villa d'este bezocht (daar was het niet te druk), en die was echt prachtig en indrukwekkend. Bij goed weer kan je er ook schitterende foto's maken.

Offline Annemieke

• 18.716
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2010, 22:21:13 door Sander »

Offline Sæna

• 294
« Reactie #31 Gepost op: 23 september 2008, 11:06:09 »
Voor de vegetariër en veganist op reis in Italië:

http://www.ristorantiverdi.it/

http://www.veganitalia.com/modules/news/

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #32 Gepost op: 14 februari 2010, 22:25:02 »
Iemand nog wat actuele tips voor Rome?
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #33 Gepost op: 14 februari 2010, 22:25:34 »
Iemand nog wat actuele tips voor Rome?

Het sneeuwde er.

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #34 Gepost op: 14 februari 2010, 22:41:14 »
Ja, dat hadden de vliegende varkens me vannacht ook al ingefluisterd.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #35 Gepost op: 15 februari 2010, 08:30:47 »
Niet actueel, wel mijn favoriet: villa borghese.
En het museum tegenover het station, museo massimo oid.

Offline karl

• 6.377
« Reactie #36 Gepost op: 15 februari 2010, 09:32:11 »
Ja, Villa Borghese is een heerlijke plaats: park en museum.
De buurt Trastevere, over de Tiber, was wel leuk om 's avonds te gaan eten, nu waarschijnlijk drukker en toeristischer.
Ik vind dat je ook niet te veel musea moet bezoeken, word je op de duur erg moe van.
Je kan ook gewoon eens een bijzondere, kleinere kerk binnenlopen.
Terrasje op de Piazza Navona hoort er bij, vind ik.
Actueel is dit alles niet, maar wel blijvend veronderstel ik.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #37 Gepost op: 15 februari 2010, 21:36:36 »
Niet heel recent maar lunch met gefrituurde artisjok in http://www.giggetto.it/ (en Annemieke is er recenter nog geweest en die vond het ook leuk).
En bij Via del Governo Vecchio (net achter Piazza Navona) zaten ook altijd leuke restaurants
,,,,فلافل

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #38 Gepost op: 16 februari 2010, 14:28:49 »
Oh man ja, Giggetto. Misschien wil Sander dan bij wijze van uitzondering dan wel aan een bol mozzarella. Zo ontzettend vers en watertandend, kreunend lekker.

Wij aten er dus de bol buffelmozzarella en gefrituurde artisjok.

Daarnaast is het minirestaurantje in hostel the beehive ook leuk om heen te gaan. En Frezza.

Maar eigenlijk staat alles wat je wil weten hier: http://www.vegatopia.com/vega/koken/reizen/8734-culinair-rome

Offline Eefje

• **
  • 56
« Reactie #39 Gepost op: 12 april 2010, 18:43:27 »
Een tip voor mensen in Rome: Free Huggen is geen goed idee. De mensen kunnen geen engels dus snappen het niet, en italianen en blonde meisjes is geen goede combi als de blonde meisjes verder niet geïnteresseerd zijn in de italianen :p

Qua eten hadden ze eigenlijk bij elk restaurant wel wat vegetarisch, een pizza margharita of pizza hawaii senzo proscuito is snel geregeld natuurlijk. Koop alleen niet de kant en klare croissantjes-met-jam uit de supermarkt, die zijn echt HEEL smerig en chemisch (misschien moest je ze afbakken?)

We zijn ook voor de lunch in een klein winkeltje geweest ergens, met een vrouw die geen engels sprak... Wij hadden wel een gids italiaans, dus ik: "ce carno in cette (nog iets)"? (zit hier vlees in?)
vrouw van winkeltje: "no no, no carno, procuito"
ik tegen vriendin 1 (die ook vegetarisch is) proscuito is toch ham? zou ze ons verkeerd begrijpen ofzo? Dus wij nog een keer vragen, maar ze gaf hetzelfde antwoord. Volgens vriendin 2 zij die vrouw "bruschetta" wat dus geen vlees is, en toen hebben we dat broodje maar gekocht. Winkel uitgelopen, leuk plaatsje opgezocht bij een fontein, broodje opengedaan om te kijken wat er nou precies op zat... ham. Dus dat maar aan vriendin 2 gegeven xD

Italiaans voor vlees is "carne", ham is "proscuito" maar misschien betekent carne ook wel gehakt ofzo... omdat die vrouw ons dus niet begreep.