Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

Offline Sam

• 7.191
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #640 Gepost op: 06 januari 2014, 18:34:46 »
Vegetarische balletjes zijn deze week twee halen, 1 betalen. Ik ben net door mijn aanbiedingen voorraad burgers heen, dus dat komt goed uit.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.622
« Reactie #641 Gepost op: 06 januari 2014, 18:39:47 »
Kijk, dat is een leuke aanbieding  :) Mijn vriend vindt ze altijd erg handig om door het eten te ggooien.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #642 Gepost op: 24 februari 2014, 20:55:30 »
Ik at bij AH to Go een niet onaardige quinoasalade. De dressing (iets met limoen) was wat plakkerig, maar vooral was het zakje erg moeilijk open te maken. Toch was het geheel niet verkeerd. Ook proefde ik er eindelijk de edamame (de gewone variant, niet die met chili), ook niet verkeerd en niet té zacht, zoals je soms tegen komt.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #643 Gepost op: 25 februari 2014, 07:55:09 »
Wat leuk, dat ga ik ook eens proberen. Maakt me nieuwsgierig!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #644 Gepost op: 07 april 2014, 17:23:06 »
Ah heeft blijkbaar drie nieuwe vega producten die ook nog eens vegan zijn  :cheer:
Een linzenburger, een couscousburger en iets van Teriyakistukjes. Ik heb ze nog niet zelf gezien maar las het op fb, ben wel heel benieuwd.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #645 Gepost op: 07 april 2014, 22:00:48 »
Ah heeft blijkbaar drie nieuwe vega producten die ook nog eens vegan zijn  :cheer:
Een linzenburger, een couscousburger en iets van Teriyakistukjes. Ik heb ze nog niet zelf gezien maar las het op fb, ben wel heel benieuwd.

Leuk ben benieuwd.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #646 Gepost op: 08 april 2014, 17:33:47 »
Ik heb de Teriyaki stukjes gekocht. Die blijken niet van Tivall maar van Beeter te zijn, ik ben erg benieuwd. Verder zag ik ook voor het eerst producten van Vivera bij de AH liggen, van die lupine lijn: burgers, worstjes en teriyaki spiesjes. Die eerste twee zijn helaas niet vegan maar de spiesjes wel. Het aanbod wordt echt steeds beter!

« Reactie #647 Gepost op: 08 april 2014, 22:14:56 »
Bij 'onze' AH ook de teriyaki stukjes en couscousburgers, maar nog geen andere nieuwe vleesvervangers. Ze waren al bijna uitverkocht. Hopelijk komen de linzenburgers ook nog. De couscousburgers zijn een beetje klein vind ik, zeker in verhouding met het bakje waar ze in zitten. Ik ben benieuwd naar de smaak!
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Monica

• 231
« Reactie #648 Gepost op: 09 april 2014, 13:57:28 »
Gisteren de teriyakistukjes uitgeprobeerd en aangenaam verrast. Kan zo concurreren met de veg. kip van de Veg. Slager. Alleen kreeg ik daarna wel dorst (van de saus waarschijnlijk). Ik zou het ook wel fijn vinden als ze dat soort stukjes zonder saus zouden aanbieden.

Verder vond ik vandaag bij een grote AH veg. gehaktballetjes in bolognesesaus en van puur & eerlijk: biologische spinazieschnitzel  (beide niet vegan). Ook zag ik de linzenburger en couscousburger liggen. Ik wordt wel altijd blij van weer wat nieuwe producten, want ik was de laatste tijd wel uitgekeken op het veg. assortiment van AH.

Verder heb ik nog een vega kant en klaar maaltijd uitgeprobeerd (was al afgeprijsd i.v.m. datum) van Samhoudfood: Moussaka. Er was wat discussie op Twitter over deze maaltijden, omdat er in een van die maaltijden gelatine zit. Ook zit er kaas in die niet vegetarisch gestremd is. Dat is een gemiste kans. Hopelijk gaan ze dat nog aanpassen. Toch heb ik 'm uitgeprobeerd en ik vond het verrassend smakelijk voor een kant en klaar maaltijd.

Vanavond ga ik de balletjes in bolognesesaus uitproberen.  :hungry:

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #649 Gepost op: 09 april 2014, 17:01:26 »
Gisteren de teriyakistukjes uitgeprobeerd en aangenaam verrast. Kan zo concurreren met de veg. kip van de Veg. Slager. Alleen kreeg ik daarna wel dorst (van de saus waarschijnlijk). Ik zou het ook wel fijn vinden als ze dat soort stukjes zonder saus zouden aanbieden.

Ja dat hoop ik ook, ik vind teriyaki best lekker maar de stukjes hebben wel een sterke smaak en je kan er dus weinig anders mee doen. Ik hoop echt dat ze met een soort naturel kipstukjes komen zoals van de veg.slager, dat zou ideaal zijn!

« Reactie #650 Gepost op: 09 april 2014, 19:38:15 »
Ik at vanavond de couscousburger. Het is een echte ouderwetse groenteburger. Niet heel bijzonder dus, behalve dat die dingen bijna nooit vegan zijn en het dus al best lang geleden was dat ik er eentje gegeten had. Zeker voor herhaling vatbaar   :thumbsup:
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Monica

• 231
« Reactie #651 Gepost op: 10 april 2014, 16:00:10 »
Leuk om te horen Cornelie, dan ga ik die ook eens uitproberen.

We hebben gisteravond de vega balletjes in bolognesesaus gegeten. Ik had 2 bakjes voor 3 personen gebruikt (best wel prijzig dan). De balletjes waren zeker voldoende, maar de saus zou wel wat meer mogen. Ik heb er nog een los sausje bij gemaakt. Wat smaak betreft was het een prima saus, de balletjes zijn wat steviger dan de balletjes die ik gewend ben van AH, maar verder wel lekker. Ik vind het zeker gemakkelijk om een keer een snelle hap op tafel te zetten.

Ik ben net bij een andere AH in de buurt geweest en daar waren ze net het hele vegaschap aan het herinrichten. Ze hadden daar naast de teriyakistukjes een geitenkaas-tortilla nieuw in het assortiment. Ook waren er nog lege plekken met de bordjes: vega tonijnsalade, vega kerriesalade en (Tivall?) saucijzenbroodje. Spannend!  :vork:

Offline jol

• 2.653
« Reactie #652 Gepost op: 10 april 2014, 16:18:04 »
Ohhh, klinkt naar de vegetarische slager, zou dat wat zijn!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #653 Gepost op: 11 april 2014, 18:31:43 »
ja is van vega slager geloof ik, maar weet niet of het onder die naam komt, de groentereepjes ('beef' en 'spekjes' en nog 1 ) zijn ook van hen en ik geloof de nieuwe teriyakistukjes ook (in elk geval zijn die van Beeter, en daarna het Vegaslager ook zijn teriyakistukjes), maar die worden allemaal onder AH-eigennaam aan de man gebracht. Wel een raar wereldje met die leveranciers die al dan niet genoemd worden.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #654 Gepost op: 11 april 2014, 18:43:05 »
Ja, ik was n.a.v. de recente posts in deze draad vandaag ook maar weer eens in de AH en heb er die 'AH'-groentereepjes gekocht - de derde smaak, nl. 'kip'. De eerste genoemde ingrediënten zijn wortel, ui-extract en erwtenzetmeel oid. (De teriyakistukjes zag ik trouwens niet.)
Ik heb ook met zo'n pak spekjes in m'n handen gestaan, leek me vreselijk leuk om te kopen, maar ik wist echt bij god niet wat mensen ook alweer met spekjes doen (ah wacht, ik bedenk net wat, door de stamppot ofzo? maar dat eet ik niet zo vaak), dus heb ik het toch maar weer teruggelegd.
Over een aantal weken komen mijn neefje en m'n nichtje weer logeren, vooral m'n nichtje was tot nu toe niet zo erg enthousiast over alle vegameuk die ik haar heb voorgezet (en vlees koop/verwerk ik niet), voor dán zal het zeker wel handig zijn, dan koop ik nepkip en nepspekjes, dat samen met doperwtjes-en-worteltjes-uit-pot was vroeger een traditie bij ons thuis om bij de frietjes te eten. En frietjes eet ze het liefst. Ben benieuwd of ze dit dan wel lust!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Monica

• 231
« Reactie #655 Gepost op: 12 april 2014, 00:42:50 »
ja is van vega slager geloof ik, maar weet niet of het onder die naam komt, de groentereepjes ('beef' en 'spekjes' en nog 1 ) zijn ook van hen en ik geloof de nieuwe teriyakistukjes ook (in elk geval zijn die van Beeter, en daarna het Vegaslager ook zijn teriyakistukjes), maar die worden allemaal onder AH-eigennaam aan de man gebracht. Wel een raar wereldje met die leveranciers die al dan niet genoemd worden.

De salades lijken inderdaad veel op die van de Veg. Slager, maar volgens mij niet hetzelfde. Op twitter werd de salade afgekraakt door vegashopping, omdat er rode e-nummers in zitten. De salade van de Veg. Slager zou veel beter zijn aldus de tweets. Zou wel wat zijn als blijkt dat het dezelfde is. Ik heb vanmiddag een beetje kerriesalade geprobeerd en vond het wel lekker. Hoe het precies zit met de e-nummers, dat wil ik eigenlijk ook nog wel opzoeken.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #656 Gepost op: 12 april 2014, 10:00:06 »
De AH-nepkip is meteen gisteravond op tafel gekomen en ik vond hem mwah, niet direct enorm veel beter van kwaliteit dan andere vegameukjes. Mijn vriend, die de dvs-kip erg goed vindt, bleef tot vanmorgen aan toe herhalen dat ik dit echt niet nog een keer hoef te kopen.
Overigens wel opvallend dat dit in het koelvak ligt en de dvs-dingen in de vriezer.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #657 Gepost op: 12 april 2014, 11:01:34 »
Die dingen zijn ook wel echt anders dan de normale dingen van de Vega Slager. Die Teriyaki stukjes hebben wel dezelfde structuur als bijv. de kipstukjes van de vega slager dus misschien zullen die beter bevallen.
Mijn ervaring met die kip/spek/rundvlees reepjes is dat het helpt om ze apart te bakken en pas op het laatst toe te voegen aan de rest van het gerecht, als je ze een tijd mee laat koken worden ze best wel taai en zompig.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #658 Gepost op: 12 april 2014, 18:06:45 »
@Calimero: bij Jumbo liggen DVS-dingen weer niet in de vriezer maar in de koeling  :)
Die 'vleesuitgroenten'dingen (van Proviand zijn die geloof ik, maar wel weer ism met vegaslager dacht ik) vind ik tot nog toe ook wat gekkig.
,,,,فلافل

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #659 Gepost op: 13 april 2014, 01:24:02 »
Deze hadden wij nog niet eerder gehad, maar vandaag dus wel. In de trein. Een prima keuze, vind ik.
Quinoa salade van Albert Heijn to go. Met uiteraard (rode) quinoa, sojaboontjes, wortel, tuinerwtjes, broccoli, pompoenpitten, hennepzaad, koriander, pistaches en amandelen. Er kwam ook een rode soja gember dressing bij, maar dat vonden we niet nodig.
Groetjes, Antje