Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

Offline Nevyn

• 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #220 Gepost op: 11 september 2009, 10:40:28 »
Geeft niks, schat, ik ben al een tijdje wakker, heb koffie gehad, maar mijn reactie was precies hetzelfde. waarwaarwaarwaarwaarwaar  ;)

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #221 Gepost op: 11 september 2009, 22:25:00 »
Gisteravond mailtje gestuurd aan AH, waar kan ik die dingen in de buurt van HHW krijgen?

Vandaag geen zin om op te wachten dus naar AHXL hier in het winkelcentrum gegaan.
Hadden ze het niet.

Bij thuis komst mailtje in mn inbox, u kunt Tival spekreepjes bij de AHXL bij u in het winkelcentum halen.

Leugenaars met hun stomme hamsters.

Tagine

« Reactie #222 Gepost op: 12 september 2009, 14:32:21 »
Een groot nadeel is dat veel vegetariers dus wel nepvlees eten. Als je vraagt waarom zo weinig aanbod is, dan wijzen ze in de richting van het nepvlees. Ik snap niet dat mensen die plastic kunnen eten. Er zijn zoveel lekkere gerechten zonder vlees te verzinnen. Alleen kost het tijd om die klaar te maken. Daarom zou het fijn zijn als de AH wat lekkere kant-en-klaar-maaltijden zou hebben zonder nepvlees of 83 soorten misselijk makende kaas.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #223 Gepost op: 12 september 2009, 17:37:12 »
Tja. Ik zie die vegahappen eigenlijk ook wel als kant en klaar eten. En ik vind een heleboel een aantal ervan lekker. (Toscaanse carre)
Daarbij komt dat door al die vegaproducten het steeds makkelijker wordt voor carnivoren om een dagje zonder vlees te eten. Ik ken echt al heel veel mensen die een dag in de week geen vlees eten, maar dan wel vaak zo'n hap klaarmaken. Ben dus heel blij dat het bestaat.

Maar je punt met de echte kant en klaar maaltijden blijft overeind. Ik mis ze ook.
Vooral de salade met peer en blauwaderkaas

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #224 Gepost op: 14 september 2009, 14:15:20 »
Ik heb die spekreepjes bij de AH XL in Leiden gekocht. Ik vind ze wel lekker, lijken een beetje op de hamblokjes die ze vroeger hadden. Voor mij zijn de vleesvervangers voornamelijk een uitkomst om in mijn junkfoodbehoeftes te voorzien, gewone maaltijden maak ik meestal zonder vleesvervangers.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #225 Gepost op: 14 september 2009, 21:22:19 »
Gisteravond mailtje gestuurd aan AH, waar kan ik die dingen in de buurt van HHW krijgen?

Vandaag geen zin om op te wachten dus naar AHXL hier in het winkelcentrum gegaan.
Hadden ze het niet.

Bij thuis komst mailtje in mn inbox, u kunt Tival spekreepjes bij de AHXL bij u in het winkelcentum halen.

Leugenaars met hun stomme hamsters.
Update,
wordt vandaag gebeld door ene Sander van de plaatselijke AH.
S: Wij hadden een vraag van u ontvangen over het assortiment?
Ik: ehhh ja maar heb daar al antwoord op gehad. Via de mail. Maar nu ik u toch aan de lijn heb, in de mail stond dat u de spekreepjes op voorraad heeft, maar in de winkel kan ik ze niet vinden.
S: Even kijken, ja hoor, in de computer staat dat we ze hebben, maar ik zal zelf even gaan kijken voor u.
-Loopt dus met mij aan de lijn naar de vega afdeling en kan ze ook niet vinden.

Dus nu heeft hij ze speciaal voor mij besteld en zijn ze er woensdagochtend en spijt het hem heel erg dat hij zelf die dag niet in de winkel is, mocht ik tegen vragen aan lopen.

Viel bijna flauw van de service!

Schanulleke

« Reactie #226 Gepost op: 14 september 2009, 23:11:31 »
 :applaus: voor de AH

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #227 Gepost op: 14 september 2009, 23:38:10 »
Geeft niks, schat, ik ben al een tijdje wakker, heb koffie gehad, maar mijn reactie was precies hetzelfde. waarwaarwaarwaarwaarwaar  ;)
En jij zit nog wel met je kont in het vuur!

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #228 Gepost op: 15 september 2009, 11:05:42 »
Wel nee, ik zit op een totaal andere afdeling, ik weet helemaal niks van nieuwe producten, die zie ik ook pas als ze in de winkel liggen. Maar bij onze Appie zag ik ze niet.

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #229 Gepost op: 19 september 2009, 16:46:51 »
Ik heb de spekreepjes ook gebruikt. Vind het eigenlijk niet zo veel anders dan de vroegere 'ham'blokjes. Misschien even wat doorbakken in heet vet. Ik heb het in combinatie met een risottogerecht gebruikt, toen waren ze wat flauw. Maar in combinatie met gerookte paprikapoeder en wat worcestersaus (vegetarisch) is er misschien wat meer mee te doen. Ik hou jullie op de hoogte.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

« Reactie #230 Gepost op: 20 september 2009, 18:13:34 »
gerookte paprikapoeder? waar koop je dat? klinkt lekker. wat doe je er zoal mee?

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #231 Gepost op: 21 september 2009, 11:51:20 »
gerookte paprikapoeder? waar koop je dat? klinkt lekker. wat doe je er zoal mee?
Bij de spanjewinkel. Kun je vinden op internet, Amsterdam Albert Cuyp in een winkeltje met kruiden, (is er ook als er geen markt is), en bij de filialen van Dille en Kamille.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #232 Gepost op: 22 september 2009, 16:18:30 »
Ik heb de spekreepjes ook gebruikt. Vind het eigenlijk niet zo veel anders dan de vroegere 'ham'blokjes. Misschien even wat doorbakken in heet vet.
Ik heb ze gisteren eerst gebakken in een klont margarine, daarbij kwam een echt spekluchtje tevoorschijn dat ik niet eerder had geroken (had ze gewoon koud opgesnoept). De speksmaak wordt ook sterker. Ik heb er nog wel zout overheen gestrooid, daarna gebruikt in een bechamelsaus voor een ovenschotel met pasta en spinazie, ik vond het best lekker. Een van de betere opties in het vego-aanbod op het moment.

Lelle, ik denk zeker dat het goed gaat in een pasta carbonara, wel eerst even opbakken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #233 Gepost op: 24 september 2009, 13:29:29 »

Ik heb dat de Oriental Supermarkt in Eindhoven gekocht, die hebben door Nederland meerdere fillialen. Het poeder is van het merk Badia.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #234 Gepost op: 24 september 2009, 13:30:22 »
Ik heb de spekreepjes ook gebruikt. Vind het eigenlijk niet zo veel anders dan de vroegere 'ham'blokjes. Misschien even wat doorbakken in heet vet.
Ik heb ze gisteren eerst gebakken in een klont margarine, daarbij kwam een echt spekluchtje tevoorschijn dat ik niet eerder had geroken (had ze gewoon koud opgesnoept). De speksmaak wordt ook sterker. Ik heb er nog wel zout overheen gestrooid, daarna gebruikt in een bechamelsaus voor een ovenschotel met pasta en spinazie, ik vond het best lekker. Een van de betere opties in het vego-aanbod op het moment.

Lelle, ik denk zeker dat het goed gaat in een pasta carbonara, wel eerst even opbakken.

Ik heb ze hier nog niet gezien, maar ga het vast uitproberen als ik ze vind. Misschien wel iets dat qua benadering bij de spekjes in de stamppot komt !
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #235 Gepost op: 02 oktober 2009, 02:24:09 »
Ik heb ze gisteren eerst gebakken in een klont margarine, daarbij kwam een echt spekluchtje tevoorschijn dat ik niet eerder had geroken (had ze gewoon koud opgesnoept).

:o
Aiko is blijkbaar aan het infiltreren in Sam, o.i.d.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #236 Gepost op: 02 oktober 2009, 09:32:43 »

Ik heb dat de Oriental Supermarkt in Eindhoven gekocht, die hebben door Nederland meerdere fillialen. Het poeder is van het merk Badia.

Ze hebben het ook bij Dille en Kamille zag ik.

Aiko

« Reactie #237 Gepost op: 02 oktober 2009, 19:54:48 »
Ik heb ze gisteren eerst gebakken in een klont margarine, daarbij kwam een echt spekluchtje tevoorschijn dat ik niet eerder had geroken (had ze gewoon koud opgesnoept).

:o
Aiko is blijkbaar aan het infiltreren in Sam, o.i.d.

Dat begrijp ik niet. Ik bak nooit. En zeker niet met margarine.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #238 Gepost op: 02 oktober 2009, 19:55:41 »
 ;D
En je hebt ook nooit iets opgesnoept???

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #239 Gepost op: 03 oktober 2009, 02:09:33 »