Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

Offline Monica

• 231
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #600 Gepost op: 20 juni 2013, 00:04:43 »
Hier heeft de AH ook geen tempeh, wij gaan het nu bij Jumbo zoeken.
En die grillkaas ga ik ook proberen! Zou het ook op de barbeque kunnen?

Volgens de beschrijving op de verpakking is het daar geschikt voor.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #601 Gepost op: 26 juni 2013, 21:49:08 »
Dacht laatst weer eens een vegasushisetje te zien bij de AH to go, maar er zit bonito in.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #602 Gepost op: 08 juli 2013, 13:33:45 »
AH heeft tegenwoordig gekruide filet, een soort schnitzel maar dan zonder paneerlaagje. Sappig, geschikt voor op de BBQ. Ik vind de structuur echt heel eng, heel vezelig, precies wat ik zo eng vond aan vlees vroeger. Ik heb het niet opgegeten. Degene die over is gooi ik wel in de keukenmachine als vegetarisch gehakt. Iemand anders hem al geprobeerd?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
« Reactie #603 Gepost op: 08 juli 2013, 19:49:07 »
Jahoor, ik. Op de barbecue wel lekker met saus, maar een paar minuutjes in de pan vond ik beter. Ik heb niks tegen de structuur; fijn juist.

Bij Jumbo vonden we pepersteaks, Vegaslager spulletjes, een ongepaneerde harissa burger van Valess (nieuw voor mij!), een notenburger van Vivera (laatst al eens gegeten, met veel stukjes noot).. Maar helaas, geen tempeh.

Helaas had de Albert Heijn in Hulst geen grillkaas. We gaan het aankomende woensdag hier in Gouda proberen.
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2013, 19:51:36 door Antje »
Groetjes, Antje

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #604 Gepost op: 09 juli 2013, 14:51:48 »
Helaas had de Albert Heijn in Hulst geen grillkaas. We gaan het aankomende woensdag hier in Gouda proberen.

Ik heb bij de AH nog nooit grillkaas gezien (je bedoelt iets als halloumi toch of iets anders?). Halloumi is bij Turkse winkels goed te krijgen, naast de feta. Er staat ook wel hellem op geloof ik.
,,,,فلافل

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #605 Gepost op: 09 juli 2013, 18:29:39 »
Ik doelde hier op de grillkaas van Taverna. Volgens Monica zouden ze dat bij Albert Heijn verkopen. Ik hoop inderdaad dat het een beetje halloumi achtig is, want ik vind feta niet zo lekker maar halloumi vond ik wel erg lekker. Bedankt voor de tip om op 'hellem' te letten!
Groetjes, Antje

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #606 Gepost op: 09 juli 2013, 18:36:51 »
Ik doelde hier op de grillkaas van Taverna. Volgens Monica zouden ze dat bij Albert Heijn verkopen. Ik hoop inderdaad dat het een beetje halloumi achtig is, want ik vind feta niet zo lekker maar halloumi vond ik wel erg lekker. Bedankt voor de tip om op 'hellem' te letten!

Oh sorry, ik had niet zo ver terug gelezen als de post van Monica!
Het blijkt trouwens Hellim, niet Hellem, sorry  :-[
,,,,فلافل

Offline xRomee

• *
  • 8
« Reactie #607 Gepost op: 04 september 2013, 21:23:34 »
Ik las vandaag ook dat de AH vanaf oktober met een nieuw type vleesvervanger, onder de naam Proviand, op de markt komt. Het is op basis van groente en bevat geen soja.

http://www.proviand.com/home/

Ik ben benieuwd.. Ik vind het altijd een beetje ´eng´ als het echt op vlees lijkt.

« Reactie #608 Gepost op: 04 september 2013, 22:19:31 »
Ooh dat is fijn, meer vegan opties bij AH! Ik ben heel benieuwd (ik hou wel van een beetje vleestextuur)
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #609 Gepost op: 05 september 2013, 08:58:22 »
Huh, dat is toch gewoon dat spul van de vegetarische slager? Tenminste, die foto lijkt wel heel erg op deze: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=507643092646481&set=a.295221930555266.66300.135705059840288&type=1

Nee wacht, hij lijkt er niet op, het is gewoon echt dezelfde foto.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #610 Gepost op: 05 september 2013, 08:59:28 »
Hoe weet je trouwens dat het bij de AH komt te liggen?

Offline xRomee

• *
  • 8
« Reactie #611 Gepost op: 05 september 2013, 09:20:29 »

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #612 Gepost op: 05 september 2013, 13:33:09 »
Raar zeg, die foto zowel bij de Vegetarische Slager als bij Proviand.

Ik vind het stom dat ze Proviand presenteren als vlees, vlees van groente. Krijg je die discussies weer: "eet je echt geen vlees? Ook geen vlees dat niet van dieren gemaakt is?" Groente, in wat voor vorm dan ook, is geen vlees. Volgens mij mag het warenwettechnisch ook niet, dit vlees noemen.

Alle varianten zijn gemaakt van peulvruchten, wortel, aardappel en ui, is niet echt een aanvulling op de voedingsstoffen die je sowieso binnenkrijgt.

Ik vind het zonde dat ik van een nieuw vegan product, waar ik eigenlijk enthousiast over wil zijn, denk: sukkels, hier doe ik niet aan mee:
Als vegetarier kan ik nu eindelijk vlees eten? De mythe dat je echt heel veel mist met een vegetarisch eetpatroon wordt weer eens lekker aangedikt.
0 procent soja dus beter voor het milieu dikt de mythe weer eens aan dat soja verbouwd wordt om vegetariers te voeden, in plaats van om te dienen als veevoer.
En nog even een taalstruikel: als vleeseter kun je vegetarisch zijn. Nagels over een schoolbord.

Ik krijg echt jeuk van die website.

Offline MaartenP

• 191
  • Geslacht: Man
« Reactie #613 Gepost op: 05 september 2013, 15:14:55 »
Raar zeg, die foto zowel bij de Vegetarische Slager als bij Proviand.

Op de Facebook van de vegetarische slager staat dat ze het in het assortiment krijgen. het is dus geen pruduct van henzelf, maar ze gaan het in hun winkel verkopen. Niet zo heel raar dus dat ze dezelfde foto gebruiken.

Als de AH het krijgt ga ik het zeker proberen. Ik hou wel van vleesachtige dingen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #614 Gepost op: 05 september 2013, 15:21:01 »
Op de Facebook van de vegetarische slager staat dat ze het in het assortiment krijgen. het is dus geen pruduct van henzelf, maar ze gaan het in hun winkel verkopen. Niet zo heel raar dus dat ze dezelfde foto gebruiken.
Ah, dat verklaart het! Had ik niet gezien.

« Reactie #615 Gepost op: 05 september 2013, 15:44:18 »
Ik vind het juist leuk en goed dat ze deze producten primair op vleeseters marketen, met vegetariërs als tweede mogelijke klantengroep. Geen kweekvlees, maar plantenvlees!

Met melk is het ook al min of meer gelukt, er is koemelk, geitenmelk, sojamelk, amandelmelk, havermelk etc. Alleen heeft de melkindustrie er een stokje voor gestoken dat het op de verpakking mag staan, dus heet plantaardige melk officieel sojadrink etc., maar in het dagelijkse gebruik noemt bijna iedereen het gewoon melk. Blijkbaar is dat bij vleesproducten minder een probleem, want de Vegaslager mag van de rechter gewoon 'vegetarische kipstukjes' op hun verpakking zetten.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Monica

• 231
« Reactie #616 Gepost op: 05 september 2013, 23:28:39 »
Ik vind het een goede ontwikkeling. Ik kijk ernaar uit. Ik vind de foto's er veelbelovend uitzien.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #617 Gepost op: 06 september 2013, 08:55:16 »
Ik vind het ook een hele goede ontwikkeling. Er is sowieso veel gaande wat betreft vleesvervangers, heel fijn!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #618 Gepost op: 06 september 2013, 11:17:41 »
Ik vind het in principe ook een goede ontwikkeling, vind het ook een leuk product, daarom baal ik er ook van dat ik zo kritisch ben over de positionering. Ik discussieer al 30 jaar met vleeseters die vragen of ik echt niets mis, en die beginnen over hoe slecht soja voor het milieu is. Ik wil dat best uitleggen aan vleeseters, elke keer opnieuw, maar om dit soort argumenten van een producent van vegetarische producten te horen, vind ik zuur. De vleeseters krijgen toch door deze positionering toch gelijk: zie je wel, je moet concessies aan lekker eten doen als vegetarier en dit product is beter voor het milieu dan wat een vegetarier normaal eet. Twee vooroordelen waar ik na 30 jaar echt wel chagrijnig van word.
Maar goed, ik ben duidelijk niet de doelgroep, en iedere vleeseter die hierdoor eens een dagje geen vlees eet, is winst.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #619 Gepost op: 06 september 2013, 13:42:58 »
Ik heb mijn vriezer trouwens wel weer vol liggen met de twee-halen-een-betalen vegaburgers en burgers-royaal van Appie trouwens  :D