Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

Offline Antje

• 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #40 Gepost op: 21 januari 2008, 15:43:09 »
In Leeuwarden is het andersom. Bij de Super de Boer ligt het vegavlees bij de vis ??? en bij de Albert Heyn ligt het in een apart vak 8). Maar de Super de Boer is voor mij dichterbij, dus ach.
Groetjes, Antje

Monique

« Reactie #41 Gepost op: 05 februari 2008, 04:21:04 »
Een tijdje geleden hadden ze hier bij AH vega gehakt waar je zelf je ballen enzo van kon kneden, nu hebben ze hier enkel nog dat gehakt om te roerbakken...jammer, want ik vond het best lekker.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #42 Gepost op: 05 februari 2008, 16:25:01 »
Is al heel lang uit het assortiment hier, al zeker 2 jaar. Jammer jammer jammer, ik vond het het lekkerste product omdat je het zelf echt goed kunt kruiden.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Freek

« Reactie #43 Gepost op: 17 februari 2008, 11:43:07 »
Van de week naar de AH geweest om vegetarische minifrikandellen van Tivall te kopen, zijn ze uit het assortiment  :-\

Is dit een landelijke trend of is het een plaatselijke aanpassing?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #44 Gepost op: 17 februari 2008, 12:20:17 »
Van de week naar de AH geweest om vegetarische minifrikandellen van Tivall te kopen, zijn ze uit het assortiment  :-\

Is dit een landelijke trend of is het een plaatselijke aanpassing?

Ze zijn niet overal even goed te krijgen.
Hoewel bij 1 AH ik laatst helemaal geen veggie diepvrieshapjes van Tivall meer zag, maar hoopte dat het een tijdelijk trend was.
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #45 Gepost op: 17 februari 2008, 12:20:54 »
Monique en Sam, hebben jullie het vegagehakt van Vivera al geprobeerd? O.a. verkrijgbaar bij Vomar en Golf supermarkten.
Heb er nog geen ballen mee gedraaid, maar het lijkt erg op het Tivallprodukt.
Het gehakt van Alpro vond ik toch iets minder, al kan ik niet echt benoemen waarom...

Ik mis nog steeds de Goodbite kroketten, die ik echt nergens meer tegenkom :-\
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Gabs

• 796
« Reactie #46 Gepost op: 17 februari 2008, 17:04:15 »
ik mis ook het kneedbare gehakt!

Helen

« Reactie #47 Gepost op: 17 februari 2008, 22:25:08 »
Goodbite producten zijn alleen bij C1000 of Deka te krijgen. Zie:
http://www.goodbite.nl/index.php?page=24

Ik heb in 'onze' C1000 (winkelcentrumpje) nog geen kroketten gezien, maar in deze vestiging hebben ze sowieso pas sinds kort een wat ruimer assortiment. Een grotere vestiging zal wel meer keuze hebben.

Dus eigenlijk moeten de Goodbite producten uit deze draad "het veg. aanbod van Albert Heijn'  ;)

Helen

« Reactie #48 Gepost op: 17 februari 2008, 22:26:52 »
P. S.

Heb wel ooit uit een C1000 2 rijstburgers gehaald. Vond ze ontzettend lekker, maarrrrr...... je raadt het al: na die tijd nergens weer gevonden. :-[ Ik kom nooit bij de AH, maar weet iemand of ze daar misschien te vinden zijn?

***************** (10 minuutjes later)

OHW, SORRY, AL GEVONDEN:
http://80.69.84.46/~viverac/index.php?id=30&hoofd_id=2
(Kortom: niet bij AH en ook niet bij C1000).

« Laatst bewerkt op: 17 februari 2008, 22:40:36 door Helen »

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #49 Gepost op: 20 februari 2008, 07:43:18 »
Wat ik vooral jammer vind van de AH (en ongetwijfeld ook van andere supermarkten maar daar kom ik niet zo vaak) is dat ze qua salades amper iets vegetarisch hebben en al helemaal niks veganistisch. Ze hebben nu een heel assortiment maaltijdsalades bijvoorbeeld maar daar zit bijna altijd kip of tonijn bij. De enige zonder vlees of vis hebben kaas (ongetwijfeld niet vega) en dat vind ik toch wel erg jammer.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #50 Gepost op: 20 februari 2008, 09:24:56 »
Monique en Sam, hebben jullie het vegagehakt van Vivera al geprobeerd? O.a. verkrijgbaar bij Vomar en Golf supermarkten.
Bedankt voor de tip! Volgens mij zitten die supermarkten niet in Leiden. Misschien hebben ze het wel ergens anders in Leiden? Geen idee waar ze Vivera verkopen... Super de Boer misschien?

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #51 Gepost op: 20 februari 2008, 09:35:13 »
Ja, super de boer heeft Vivera. Die in de stationsstraat in Leiden heeft in ieder geval veel burgers, balletjes e.d., gehakt weet ik niet zeker.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #52 Gepost op: 20 februari 2008, 16:40:07 »
Wat ik vooral jammer vind van de AH (en ongetwijfeld ook van andere supermarkten maar daar kom ik niet zo vaak) is dat ze qua salades amper iets vegetarisch hebben en al helemaal niks veganistisch. Ze hebben nu een heel assortiment maaltijdsalades bijvoorbeeld maar daar zit bijna altijd kip of tonijn bij. De enige zonder vlees of vis hebben kaas (ongetwijfeld niet vega) en dat vind ik toch wel erg jammer.

Ja, vind ik ook.
Overigens heeft de AH wel een couscoussalade die vegan is. Maar dat is vooral veel couscous, en een klein beetje rozijnen en paprika (en wat kruiden/specerijen). Voor de groenten hoef je het niet te doen dus.
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2008, 16:41:56 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #53 Gepost op: 20 februari 2008, 18:28:56 »

Ik vind het in de AH voor veggieaanbod wel redelijk: een griekse salade die veggie is, een geitenkaassalade, een kleinere mozzarellasale en ik denk ook nog een hollandse salade, maar die spreekt me zo weinig aan dat ik niet zeker weet of ie veggie is (ik sta strouwens wel eens in mn hand met zo'n salade maar 9 van de 10 keer maak ik dan toch maar even vlug zelf een salade). Voor vegans is het niks. Ergens in de buurt van de hummus staat een kleine couscoussalade. Is die niet per ongeluk vegan?

Edit: dat zei Calimero dus ook al.
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2008, 18:29:33 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #54 Gepost op: 21 februari 2008, 10:34:12 »
Naast de couscoussalade staat ook nog een pastasalade met parmezaanse kaas, maar daar zit zo weinig groente in dat ik het eigenlijk geen salade durf te noemen. Ik geloof dat ze ook nog een vega ceasarsalad hebben, iig iets met kaas en/of ei. Maar voor hetzelfde geld en bijna evenveel tijd maak je zelf een enorme bak, dus ik heb ze geen van allen geprobeerd.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #55 Gepost op: 21 februari 2008, 13:08:50 »
Ik geloof dat ze ook nog een vega ceasarsalad hebben

Ik denk dat daarvan de dressing niet veggie is (worcestersauce). Dat gaat natuurlijk om mini hoeveelheden, bovendien kun je die dressing ook niet gebruiken, maar ik meld t maar even.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #56 Gepost op: 21 februari 2008, 14:49:40 »
Ik geloof dat ze ook nog een vega ceasarsalad hebben

Ik denk dat daarvan de dressing niet veggie is (worcestersauce). Dat gaat natuurlijk om mini hoeveelheden, bovendien kun je die dressing ook niet gebruiken, maar ik meld t maar even.
Ceasardressing bevat ook vaak ansjovis, inderdaad even nakijken dus.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #57 Gepost op: 21 februari 2008, 15:22:06 »
De enige klant en klare salade die ik wel lekker vond, was de ceasersalade van o.a. Super de Boer en Vomar. Die dressing was volgens mij vegetarisch (geen ansjovis), maar niet vegan. Geloof niet dat de ingredienten van de dressing nog op de verpakking staan, dus ik weet niet hoe het er nu voor staat.
De ah salades die ik geprobeerd heb vond ik niet zo, maar ik heb ze in geen tijden meer geprobeerd.
Sin chile, no tiene chiste!

brenda_lelie

« Reactie #58 Gepost op: 21 februari 2008, 15:37:50 »
Ik ben echt dol op de geitenkaas-pastasalade van de AH, die eet ik regelmatig als ik alleen eet. Weinig moeite en toch iets heel lekkers! We nemen die soms ook met zn tweeen en dan met wat brood en tapenade erbij ofzo.

Monique

« Reactie #59 Gepost op: 22 februari 2008, 01:04:42 »
ik vond het het lekkerste product omdat je het zelf echt goed kunt kruiden.

Ook dat ja.