Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #100 Gepost op: 26 oktober 2008, 00:43:59 »
Heeft iemand die vega sushi al geprobeerd? Heb ze nog niet gezien maar klinkt wel heel spannend.
Ik ga maandag wel even in een van de AH's hier in het dorp kijken.

Bij ons hebben ze trouwens iets anders nieuws; halve paprika's gevuld met vega gehakt voor in de oven.
Als je t zelf maakt ben je m.i. een stuk goedkoper én smakelijker uit, maar ja, ze hebben wel weer wat aan het assortiment toegevoegd.

Die julienne blokjes vind ik overigens heerlijk - maar ik gooi er wel nog wat extra rookaroma overheen, en dan een soort spaghetti cabonara van maken:kwijl:

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #101 Gepost op: 26 oktober 2008, 10:13:36 »
Ik heb de kleine verpakking sushi al gehad.
Wilde er nog wat over schrijven op koken en zo maar dat moet nog.
Ik heb net 2,5 week Echte sushi in Japan kunnen eten, dus ik dacht dat ik die van AH heel vies zou vinden (met wortel is ie! met wortel. Nou jaa) maar hij was eigenlijk best heel lekker.

Ik heb ook de zeewiesalade gegeten (die ligt bij de visproducten, er zit ook een grote een sticker op over duurzame visserij) maar hij is wel lekker, met rode peper en paddestoelen er ook in. Je moet wel van zeewiersalade houden natuurlijk.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #102 Gepost op: 26 oktober 2008, 11:28:45 »
Lijkt het op de zeewiersalade die ooit bij de biowinkel te koop was? Dat zat in ronde, witte bakjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #103 Gepost op: 26 oktober 2008, 11:56:19 »
Lijkt het op de zeewiersalade die ooit bij de biowinkel te koop was? Dat zat in ronde, witte bakjes.

Dat was volgens mij zwarte gefermenteerde/gedroogde, zwarte? Dit is verse, groene. Hij lijkt op die je bij de sushibar krijgt.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #104 Gepost op: 26 oktober 2008, 12:10:02 »

Dat was volgens mij zwarte gefermenteerde/gedroogde, zwarte? Dit is verse, groene. Hij lijkt op die je bij de sushibar krijgt.

Nee, zij hadden ook verse groene, met azijn en kappertjes en olijfolie en gesnipperde uitjes erdoor.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #105 Gepost op: 04 november 2008, 20:13:51 »
Ik zag van AH Excellent een gevulde paprika met veggie gehakt en veggie gestremde mozarella. Lag naast de Tivallproducten. Zag er niet megalekker uit maar toch leuk dat het er is.
,,,,فلافل

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #106 Gepost op: 05 november 2008, 16:12:40 »
Ik heb die paprika ook bij de AHXL zien liggen en laten liggen. Leuk dat ie er is maar geef mijn portie maar aan Fikkie.

Overigens hebben ze bij deze AH ook tivall gehakt, inclusief roodachtige vloeistof op een papieren matrasje. Mij een beetje te realistisch nagemaakt.  :P
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

izzy

Veganistische pizza
« Reactie #107 Gepost op: 15 november 2008, 20:57:23 »
er zou bij de ah een veganistische pizza te krijgen zijn?
ik heb hem tot nu toe niet kunnen vinden.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #108 Gepost op: 15 november 2008, 21:46:52 »
Bij de salades, de ah excellent marinara pizza. Wel 5.29, vind ik een tikkeltje duur voor een pizza met tomatensaus.
Supercalifragilisticexpialidocious!

versekokosnoot

« Reactie #109 Gepost op: 15 november 2008, 21:53:28 »
Ik heb ooit de pizza gemaakt waarvan het recept ergens op deze website staat, dat was ook erg geslaagd. Maar dat is niet zo simpel als een kant en klare pizza.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #110 Gepost op: 16 november 2008, 10:16:23 »
Je kunt bij de AH ook vegan pizza bodems krijgen, dat is een stuk goedkoper en ook erg lekker (afhankelijk van wat je erop doet natuurlijk ;)).

Offline Wildflower

• 114
« Reactie #111 Gepost op: 18 december 2008, 11:22:32 »
Iemand al het vegetarische kerstgerecht van AH uitgeprobeerd? Het zijn deegvormpjes gevuld met vegetarische gehakt, geitenkaas met vijgen erop.

http://www.ah.nl/recepten/kerstdiner/recept/?id=519320
« Laatst bewerkt op: 18 december 2008, 11:40:34 door Wildflower »
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #112 Gepost op: 18 december 2008, 18:38:56 »
Ik zag het in de Leven van de NVB staan... gunstig gefotografeerd. Toen ik het een dag later in het echt zag dacht ik: is dat alles? Het is echt heel ieniemienie en ik kon eigenlijk niet achterhalen of het een voor of hoofdgerecht is. Bovendien ziet het deeg er smerig uit.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #113 Gepost op: 18 december 2008, 21:46:10 »
Ik zag het in de Leven van de NVB staan... gunstig gefotografeerd. Toen ik het een dag later in het echt zag dacht ik: is dat alles? Het is echt heel ieniemienie en ik kon eigenlijk niet achterhalen of het een voor of hoofdgerecht is. Bovendien ziet het deeg er smerig uit.

Het is bedoeld als hoofdgerecht.
Wel een vebetering: herinneren jullie je vorig jaar nog dat heel veel veggie spullen van Tivall enzo moesten plaatsmaken tijdens de kerst voor vlees en dus tijdelijk er uit was? Dat is dit jaar niet meer zo  :laugh:
,,,,فلافل

Offline Wildflower

• 114
« Reactie #114 Gepost op: 19 december 2008, 10:20:11 »

Ik heb het gisteren geprobeerd en ben matig positief. Het geheel is erg zoet, ook zonder de bijgeleverde saus, en het zijn wel veel smaken door elkaar.
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #115 Gepost op: 05 januari 2009, 11:01:53 »
Bij de AH in Leiden op de Hooigracht en bij de Kooilaan was het aanbod vegetarisch erg magertjes in december, toch weer veel aan de kant geschoven voor de Excellente dode beestentroep. Bij de AH XL bij de 5 Mei laan was er het volledige aanbod, zelfs inclusief het originele vegetarische gehakt (kneedbaar!) waarvan ik dacht dat het uit het assortiment was! Meteen vegetarische saucijzenbroodjes mee gemaakt, verschrikkelijk lekker! Ik heb nog 6 pakjes in de diepvries liggen  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #116 Gepost op: 05 januari 2009, 11:36:00 »
vegetarische saucijzenbroodjes, dat klinkt lekker! Ik probeer ze zelf altijd te imiteren met seitan maar das toch anders!! Zal hier eens bij de xl kijken
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #117 Gepost op: 06 januari 2009, 17:07:18 »

Bij onze AH is weinig veranderd in het aanbod.

Vlak voor Kerst waren er voorbewerkte vegetarische Kerstmaaltijden, maar deze waren al enkele dagen voor Kerst over de houdbaarheidsdatum heen.  ???
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Schanulleke

« Reactie #118 Gepost op: 06 januari 2009, 18:57:40 »
Je kunt bij de AH ook vegan pizza bodems krijgen, dat is een stuk goedkoper en ook erg lekker (afhankelijk van wat je erop doet natuurlijk ;)).

Zijn die van het AH eigen merk?

Verder had mijn zus met kerst vegatarische bitterballen voor mij gehaald bij de biowinkel. Van Vivera. Zo te zien waren ze ook vegan, waar ik errug blij mee ben, want ze zijn echt superlekker. :hungry: Zelfs mijn omnivore ouders hebben ze met smaak gegeten. Een aanrader dus.

Schanulleke

« Reactie #119 Gepost op: 06 januari 2009, 18:59:36 »
Correctie: die vega-bitterballen zijn van Vetara, niet van Vivera.