Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #60 Gepost op: 14 november 2002, 12:30:00 »
Niet iedereen is hier veganist Jane. Zelf ben ik al zeven jaar vegetariër. Zoals je weet heeft dit vaak veel gevolgen voor je sociale leven. vb op feestjes, restaurantbezoek... Dat vind ik vaak erg moeilijk. Ik heb vaak geen zin om weer naar rotopmerkingen te moeten luisteren.  Ik heb veel bewondering voor veganisten maar ik denk dat ik het zelf niet zou kunnen. Ik zou geen kaas eieren ed kunnen missen denk ik. Natuurlijk probeer ik altijd diervriendelijke producten te kopen.(voor zover je daar zeker van kan zijn) vb geen eieren van legbatterijen. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoe ver hij/zij hierin kan gaan.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #61 Gepost op: 14 november 2002, 14:46:00 »
Jane, ff ter aanvulling: veganisten gebruiken dus helemaal niets van dieren. Geen zuivel maar ook geen honing, veel e-nummers (alhoewel ik alles wat dood was dus die e-nrs, leer e.d. ook al liet staan als vegetarier), leer, zijde enz. enz.


kijk hier voor meer info

_________________
Een egoist is iemand die meer aan zichzelf denkt dan aan mij.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Apraxia op 2002-11-14 14:50 ]
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Vega schoenen
« Reactie #62 Gepost op: 14 november 2002, 15:02:00 »
Mmmmm, voor de 2e maal uitgemaakt voor veganist..... Zal ik het maar als compliment opvatten?

Ik ben vijftien jaar vegetariër en ben steeds "stenger" geworden sinds ik hier meelees. Nu probeer ik zoveel mogelijk veganistisch te leven, lukt nog niet altijd helemaal zoals ik het eigenlijk zou willen, maar alla. Ik heb eigenlijk na een min of meer mislukte vorige keer mijn eigen advies (staat ergens in de helpdesk) ter harte genomen en probeer nu zo ruatig mogelijk dingen te vervangen. Daarom was ik ook zo blij met mijn nieuwe schoenen en portemonnee (marcello snapte dat niet echt geloof ik )

Er lopen hier ook nog een zooitje omnivore eters, vleesverlaters, nog wel vis eters, alleen bij uit eten gaan vlees/vis eters, vegetariërs die niet op additatieven letten, vegetariërs die dat wel doen, veggies die geen eieren eten of juist geen zuivelprodukten totaalvegetariërs en veganisten rond. Dan zijn er weer mensen die dierproefvrij belangrijk vinden of die consuminderen en daar weer allerlei gradaties in......
Ofwel, we zijn allen uniek en leuk dat je er bent.

(ben blij dat er weer nieuwe leden kunnen komen! )
:witch2:

Merlijn

Re:Vega schoenen
« Reactie #63 Gepost op: 14 november 2002, 17:07:00 »
ik ben ook blij dat er weer nieuwe leden kunnen komen
ik had me 1 of 2 jaar geleden een keer geregistreerd, maar dus totaal mn gebruikersnaam en wachtwoord vergeten, en toen kon ik dus niet meer registreren en nergens reageren..
maar nu gelukkig wel weer
maar dit begon als een schoenentopic, en daar ging mn vraag ook over.
weet iemand of er van die kniehoge dr martens een vega variant is, en zijn de vega dr martens zowieso nog te krijgen?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vega schoenen
« Reactie #64 Gepost op: 14 november 2002, 17:20:00 »
Die gaan uit de handel. Probeer het eens op het waterlooplein te Amsterdam.

Jane

Re:Vega schoenen
« Reactie #65 Gepost op: 19 november 2002, 15:14:00 »
Ik had deze vraag hier al eerder gesteld maar dacht dat het hier off-topic was. Gezien de reactie van Bart is het dat blijkbaar niet, dus nog maar een keer.

Ik heb een vraag:

Vegan schoenen vind ik wel een goed idee, maar heb twijfels over de milieu impact van de totale life cycle van veganistische schoenen t.o.v. gewone schoenen. Met gewone schoenen doe ik zeker vijf jaar (en nog langer). Geen idee hoe dat met veganistische schoenen zou zijn. Dus hoe verhouden vegan schoenen zich tot gewone schoenen voor wat betreft de grondstoffen, produktie, distributie, gebruik en afvalverwerking.

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Vega schoenen
« Reactie #66 Gepost op: 19 november 2002, 16:47:00 »
Hoi Jane,

Op de site van de NVV staat een hele studie hierover:

www.veganisme.non-profit.nl/info/leerverslag.pdf

Sam
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Jane

Re:Vega schoenen
« Reactie #67 Gepost op: 19 november 2002, 16:58:00 »
Heb ik gelezen Sam. Ik stel juist daarom hier nog maar eens de vraag. Over leer is het verslag duidelijk in elke fase. Bij de produktie van leervervanger is onduidelijkheid en onvolledigheid echter troef. Bij gebruiksduur wordt er gemakshalve van uitgegaan dat deze gelijk is, ik twijfel hieraan, maar mijn persoonlijke ervaring met vega schoenen gaat niet verder dan espadrilles. Door de onvolledigheid v.w.b. de produktie van de grondstoffen voor de leervervanger uit dat rapport en de manier waarop zich dit in het verdere vergelijk doorzet, kan ik dit rapport niet echt serieus nemen.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vega schoenen
« Reactie #68 Gepost op: 19 november 2002, 17:04:00 »
Ik heb  helaas alleen anekdotisch bewijsmateriaal: mijn vegetarische doc martens gaan gemiddeld twee to tweeëneenhalf jaar mee. Volgens mij doet dat niet onder voor de leren schoenen die ik vroeger droeg.

momo

Re:Vega schoenen
« Reactie #69 Gepost op: 19 november 2002, 17:15:00 »
Quote:

Op 2002-11-19 17:04, schreef J@n:
Ik heb  helaas alleen anekdotisch bewijsmateriaal: mijn vegetarische doc martens gaan gemiddeld twee to tweeëneenhalf jaar mee. Volgens mij doet dat niet onder voor de leren schoenen die ik vroeger droeg.


als ze nu nog leven kun je misschien aantonen dat ze duurzamer zijn dan mijn voormalige leren doc's - daar loop ik nu al zeven jaar op.
ik heb inmiddels wel vegan doc-achtige schoenen gekocht omdat er nu een scheur in de zool van mn doc's zit - ben beniewd hoe lang deze leven?!

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Vega schoenen
« Reactie #70 Gepost op: 19 november 2002, 17:28:00 »
Qua gebruiksduur doen goede vegetarische schoenen in mijn ervaring niet onder voor leren schoenen. Mijn ervaringen:

Leren schoenen gaan bij mij zo'n 2 jaar mee (inclusief 2 x verzolen), ik heb sinds een half jaar vega-life schoenen en die zijn nog perfect, zelfs de zolen slijten minder snel. Kwaliteit is echt belangrijk: slechte (vaak goedkope) leren schoenen vallen snel uit elkaar, en dat doen slechte kunststof schoenen ook. Dure vegetarische schoenen als die van vegalife gaan net zo lang mee als dure leren schoenen schat ik. Katoenen Palladiums zijn trouwens bijna onverwoestbaar, daar loop ik al 4 jaar op.
Wat ik wel echt een nadeel vind van nepleren schoenen is het draagcomfort: ik vind leer ontzettend veel lekkerder zitten, het is soepeler en ventileert beter. En ik vind leren schoenen ook mooier. Maar goed, je moet er wat voor over hebben...

Verder: ik heb een goedkope nepleren jas, een eentje van vega-life. De goedkope was binnen een half jaar aan gort (scheurtjes, slijtplekken enzo) en die van vegalife ziet er na een half jaar nog als nieuw uit. En zit vreselijk lekker.

Sam
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Jane

Re:Vega schoenen
« Reactie #71 Gepost op: 19 november 2002, 21:21:00 »
Sam is er nergens meer bekend over de produktie en afvalfase van nepleer dan wat er in dat document op de NVV site staat?

NNXIII

Re:Vega schoenen
« Reactie #72 Gepost op: 01 december 2002, 16:08:00 »
Weet iemand of er een vegan schoenenzaak in de omgeving van Leiden zit? En de Basta staat bij mij onder principiele boycot. Vega-life heeft een hele gave cyber motorlaars....

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #73 Gepost op: 01 december 2002, 16:59:00 »
Van wat voor soort schoenen houd je nog meer?
Als je van skate-schoenen houdt, heb ik nog wel wat tips in Den-Haag.

dit (de zwarte) zijn mijn schoenen, gekocht bij Bonk in Breda maar zoiets hebben ze ook bij Antilope in Den-Haag

( dus niet de groot afgebeelde roze )
_________________
Een egoist is iemand die meer aan zichzelf denkt dan aan mij.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Apraxia op 2002-12-01 17:01 ]
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

NNXIII

Re:Vega schoenen
« Reactie #74 Gepost op: 01 december 2002, 17:07:00 »
Belangrijkste vind ik dat het stevige en hoge schoenen zijn. Ik heb nu kisten maar daar wil ik vanaf. Lager en subtieler dan kisten is niet mijn stijl.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #75 Gepost op: 01 december 2002, 17:09:00 »
Je kunt ze ook bestellen bij Vegetarien Shoes. Dan betaal je wel redelijk veel porto. Volgens mij bestellen ze bij Punch in Rotterdam ook bij Vegetarien shoes. Daar bestellen?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vega schoenen
« Reactie #76 Gepost op: 17 maart 2003, 21:25:21 »
Heeft iemand ervaring met de florida sandalen van Blackstone (te bestellen op vega-life)?

Offline pip

  • ***
  • 169
Re:Vega schoenen
« Reactie #77 Gepost op: 17 maart 2003, 21:36:42 »
Heeft iemand ervaring met de florida sandalen van Blackstone (te bestellen op vega-life)?
ik heb vandaag ook sandalen gekocht mensen. Nouja... sandalen... je zou het ook flippers kunnen noemen
Sandalen maatje 15(US). Dat is in europese maat 49.5
blaat

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vega schoenen
« Reactie #78 Gepost op: 17 maart 2003, 21:58:23 »
Wat is dat toch met vegetariërs en sandalen? Kan me nog herinneren dta het journaal het wereld vegetarisch congres in beeld bracht door een shot van de voeten van de bezoekers: meer dan de helft liep op sandalen.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #79 Gepost op: 17 maart 2003, 22:01:56 »
Wat is dat toch met vegetariërs en sandalen?
Vegetariërs zijn misschien wat minder gevoelig voor mode en trends, of hebben meer schijt aan wat anderen over ze denken?

Wees nou eerlijk, in de zomer in dichte schoenen lopen, dat doe je echt niet voor de lol.  ;D
“it's strange how life makes sense in time...”