Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #360 Gepost op: 01 oktober 2005, 22:49:30 »
Als je erg groot bent en proportioneel redelijk lange benen hebt, is er geen reden om hakken te gaan dragen, maar voor wie graag hakken zou dragen maar er niet op kan lopen: je leert het echt, je went eraan en het voelt steeds natuurlijker.

Ik denk ook dat je het kunt leren. Maar het is misschien ook psychisch dat ik er niet aan wil beginnen ;) Ik ben erg lang, ik heb erg lange benen en er zijn altijd wel mensen geweest die meenden daar iets over te moeten zeggen. Zo zei een jongen op mijn middelbare school eens tegen een andere jongen (een zeer klein exemplaar): "Jij bent even lang als haar broek!" Ik weet niet wie hij er mee wilde beledigen, waarschijnlijk mij, maar voor het jungske was het natuurlijk erger...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #361 Gepost op: 02 oktober 2005, 13:35:53 »
Er zijn altijd mensen die iets over andermans uiterlijk menen te moeten zeggen. In de meeste gevallen ziet het 'slachtoffer' er stukken beter uit dan de persoon die commentaar geeft.

In dit geval lijkt het me trouwens erger voor de lilliputter ;D

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #362 Gepost op: 20 oktober 2005, 17:38:19 »
Even iets heel anders: vandaag heb ik zowaar lange zwarte suede-look laarzen gevonden die nog goedkoop waren ook!!

En dat terwijl ik al een jaar aan het zoeken ben... blijkt dat ik dus niet goed kan zoeken, want ik vond ze gewoon bij een outlet-schoenenzaak.. een walhalla voor mensen die laarzen zoeken die niet uit leer bestaan, maar wel iets leukers willen dan een groene regenlaars.... en zowaar met hak, zonder hak, ronde en puntige neus (als ik zo de voorgaande discussie lees)..

En natuurlijk had ik ze graag bij vega-life gekocht, maar helaas heeft ie geen laarzen die hoger komen dan halverwege de kuit. (vind ik niet zo charmant onder een rokje). Overigens heb ik maar liefst een viertal paar schoenen bij vegalife vandaan, die uitermate goed bevallen, zeker niet lelijk of zo.... of ben ik niet kritisch genoeg?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vega schoenen
« Reactie #363 Gepost op: 20 oktober 2005, 20:46:57 »
Van welk merk zijn ze?

Marco Tozzi gebruikt trouwens ook geen leer (ik heb teminste van dat merk nog nooit leren schoenen gezien). Ik heb daar een keer zulke mooie schoenen vandaan gehaald. En heel veel mensen geloven niet als ik zeg dat ze niet van leer zijn, zo goed is de nep-suede.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #364 Gepost op: 21 oktober 2005, 13:36:10 »
ik heb net even gekeken, maar ze zijn merkloos....

waarschijnlijk echte goedkoop ingekocht, zo'n dumpzaak, je kent het wel.... de zaak heet iig shoe outlet en heeft een geel-zwarte gevel, dus mocht iemand op zoek zijn (want ik vermoed dat ze door heel NL zitten)....

maar ik vind ze niet van echte suede te onderscheiden, ok, het is dan niet het mooiste suede, waar je het mee moet vergelijken, maar als ik een beetje zuinig op ze ben, blijven ze vast mooi...

geldt ook voor mijn gympjes, van nepsuede, ook net echt, op de grote V op de zijkant na.. die heb ik overigens bij vegalife vandaan....

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #365 Gepost op: 24 oktober 2005, 10:31:17 »
Ik heb vorige week 2 paar nieuwe schoenen gekocht bij de schoenenreus! Voor 40 euro was ik klaar. Wel erg goedkoop en twijfel dan ook wel aan de kwaliteit. Maargoed ze zijn van nep leer en daar was ik wel naar op zoek!

Mijn moeder had een minder leuke opmerking: "dat je geen vlees eet oke, maar dat je zelfs geen leren schoenen draagt. Jammer dat je zo je voeten wilt verknallen"

Nou heeft ze natuurlijk wel een beetje gelijk, leer ademt en plastic simpelweg niet! En schoenen van de schoenenreus zullen niet zo'n geweldige voetzool hebben enz...
Ik wil wel graag schoenen bestellen via internet bij vegetarian shoes ofzo, maar durf dat niet zo goed, omdat je niet zeker weet hoe het met de maat zit, en dan moet je weer terug sturen enz...
Ik ga half december voor een jaar naar Amerika en hoop dan ook een weekje naar New York. Daar zit een vegan schoenenwinkel! Dat lijkt me nou heerlijk, gewoon binnenstappen en weten dat je elke schoen kunt kopen omdat ze allemaal geschikt zijn!!  :D
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2005, 10:32:18 door Anna »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Vega schoenen
« Reactie #366 Gepost op: 24 oktober 2005, 11:58:09 »

Mijn moeder had een minder leuke opmerking: "dat je geen vlees eet oke, maar dat je zelfs geen leren schoenen draagt. Jammer dat je zo je voeten wilt verknallen"

Ik had vroeger (toen ik nog leren schoenen droeg) regelmatig last van zweetvoeten. Sinds ik geen leren schoenen meer draag heb ik daar weinig last meer van.

Edit: kan natuurlijk ook komen omdat ik ouder ben geworden (?) of weet ik veel wat.
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2005, 11:59:42 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #367 Gepost op: 24 oktober 2005, 19:27:10 »
Volgens mij verknal je je voeten niet met plastic schoenen, maar ligt het aan de stevigheid van de zool en de hak etc. Die hoeven, om goed te zijn, ook niet perse van leer te zijn.
Wil je echt goede schoenen, dan zul je naar een speciaalzaak moeten en heel veel uitgeven voor een paar. Er zullen er maar weinig zijn die dat doen, alleen mensen met probleemvoeten.

Bovendien, zijn je voeten niet al vooral gevormd toen je in de groei was?

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Vega schoenen
« Reactie #368 Gepost op: 25 oktober 2005, 07:32:44 »
Ik heb een veel slechtere huid op mijn voeten sinds ik goedkope nepleren schoenen van van Haren draag... het ademt niet, je voeten blijven klammer en vochtiger en dat heeft voor mij grote gevolgen. De schoenen van Vegetarian shoes zijn wel iets beter, die ademen wel wat. Ik probeer het te ondervangen door heel open schoenen te dragen of van die nep-suede, dat is stof en dat ademt wel. Het is wel iets om op te letten! De voetzolen van Vegetarian Shoes vind ik vergelijkbaar met goedkope schoenen, niet met die van goede schoenen, maar daar heb ik geen last van. Ik moet wel zeggen dat ik mijn Manfield schoenen ontzettend mis, die zaten zo fijn... Ik vind dat er een wereld van verschil zit tussen echt goede schoenen (zoals Manfield) en het me behelpen met Vegetarian Shoes of goedkope Van Haren schoenen :-\
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #369 Gepost op: 25 oktober 2005, 15:04:34 »
het probleem van slechte voetzolen in goedkope(re) schoenen kun je prima oplossen met inlegzooltjes. Daarmee bedoel ik niet de alombekende geurvreters (al is dat wel handig als je voeten gaan zweten tgv te weinig isolatie) maar een soort van steunzooltjes. Die zorgen voor een goede ondersteuning en pasvorm van de schoenen.

Ze zijn gewoon bij de iets duurdere schoenenwinkels (zoals dus Manfield, maar ook Sacha volgens mij) en natuurlijk bij de schoenmaker te verkrijgen. Helaas zijn deze vaak in leer uitgevoerd, dus je moet wel iets langer zoeken. Maar ze zijn er.

Ikzelf maak er veel gebruik van. Mijn voeten hebben nl de neiging om door te zakken (platvoeten dus) en goedkope platte zolen werken dat in de hand. Maar het probleem is met die zooltjes dus opgelost.

Wat betreft het niet ademen: namaak suede ademt inderdaad wel iets en verder helpt babypoeder, katoenen sokken en natuurlijk de geurvreters. Zo voorkom je zweterige voeten. En natuurlijk kun je ook stoffen of linnen schoenen aanschaffen, al is dat voor de winter wellicht wat minder.

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #370 Gepost op: 25 oktober 2005, 15:08:21 »
(al is dat wel handig als je voeten gaan zweten tgv te weinig isolatie)

eh, ik bedoel dus te veel isolatie.. nu ja, slecht doorluchten, ademen van de schoenen...  :-[

Kiwi

Re:Vega schoenen
« Reactie #371 Gepost op: 25 oktober 2005, 16:52:00 »
Te weinig ventilatie dus. ;)

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #372 Gepost op: 03 november 2005, 18:52:26 »
precies!! tja, zal wat meer hersengymnastiek moeten doen, vrees ik, het valt helemaal stil hierboven zo nu en dan....

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #373 Gepost op: 03 november 2005, 19:40:50 »
Mijn moeder had een minder leuke opmerking: "dat je geen vlees eet oke, maar dat je zelfs geen leren schoenen draagt. Jammer dat je zo je voeten wilt verknallen"

Nepleder en -suede van een goede kwaliteit ademen ook.

Citaat
Ik ga half december voor een jaar naar Amerika en hoop dan ook een weekje naar New York. Daar zit een vegan schoenenwinkel! Dat lijkt me nou heerlijk, gewoon binnenstappen en weten dat je elke schoen kunt kopen omdat ze allemaal geschikt zijn!!  :D

New York is natuurlijk leuk, maar je kan ook gewoon - zoals massa's Nederlanders elke zaterdag - naar Antwerpen komen. Daar hebben 2 sympathieke tweelingzussen (allebei vegetariër) een leuk en stijlvol leervrij schoenenwinkeltje:

Georgette
Steenhouwersvest 15
2000 Antwerpen
+32 3 289 96 39
info@georgetteshoes.com

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #374 Gepost op: 04 november 2005, 08:27:55 »
 
New York is natuurlijk leuk, maar je kan ook gewoon - zoals massa's Nederlanders elke zaterdag - naar Antwerpen komen.

Niet te veel reclame maken. Er lopen al meer dan genoeg Ollanders in het weekend in Antwerpen rond ! ;D ;)

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vega schoenen
« Reactie #375 Gepost op: 04 november 2005, 14:12:29 »
Ik ben er ook eens geweest en was er bijna voorbij gelopen. Het ziet/zag er niet echt een schoenenwinkel uit. Hip dat wel maar veel keus is er niet.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #376 Gepost op: 05 november 2005, 21:03:05 »
Ik ben er ook eens geweest en was er bijna voorbij gelopen. Het ziet/zag er niet echt een schoenenwinkel uit. Hip dat wel maar veel keus is er niet.

Ze zijn nog niet lang open en breiden hun assortiment geleidelijk uit (je moet nl. eerst wat omzet hebben om aan een groter aankoopbudget te komen).

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #377 Gepost op: 06 november 2005, 16:59:09 »
maar wel hip? hmmm, ik vrees dat er dan toch weer een extra hollander richting antwerpen gaat...

enig idee of ze ook herenschoenen verkopen? kan ik mijn vriendje meeslepen  ;D

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #378 Gepost op: 06 november 2005, 17:03:34 »
Ze verkopen ook herenschoenen, ja.

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #379 Gepost op: 07 november 2005, 12:54:37 »
mooi, ik wilde er toch eens een dagje tussenuit, en nu weet ik waarheen...

bedankt nog voor de tip!