Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #280 Gepost op: 14 maart 2005, 16:39:04 »
Ik ben inmiddels de bezitster van een paar prachtige laarzen die perfect zitten  :thumbsup:

En dit keer kwamen ze al na 2 dagen aan  :o

Zou ie toch door hebben dat ik het weer was, ondanks het adres en de naam van mijn zus en het mailadres van mijn vader waaronder ik de bestelling gedaan heb...  :redface:

eh, tja, ach, dan werkte het dit keer in je voordeel...

vraagje: zijn het toevallig de zwarte laarzen in nepsuede die op de foto bruin lijken? de zgh metro boot? Want daar heb ik al een tijdje een oogje op, maar ze lijken me zo kort... ergens tot halverwege de kuit en ik wil ze graag wat hoger.. ergens bovenaan de kuit of zo...
weet jij dat? of heb je andere laarzen? Hoe hoog zijn die?

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #281 Gepost op: 14 maart 2005, 18:47:26 »
Ik heb die metroboots en ze bevallen wel goed maar ze zijn idd kort (halverwege de kuit idd, viel mij ook al tegen). en ze vallen wat klein. De volgende keer wil ik ook liever wat hogere laarzen dus tips zijn welkom! En in het echt zijn ze saai zwart terwijl het kleurtje me op de foto me helemaal geweldig leek. Maar ze zijn dus wel ok, vind ik.

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #282 Gepost op: 14 maart 2005, 22:48:50 »
ah, nu gelukkig zoek ik ze wel geheel in het zwart, dus dat kan me dan niet tegenvallen... wel jammer dat ze dus niet zo hoog zijn, ik was er al bang voor - zo naar de foto kijkend, hmmmm...
ik denk dat ik op die tips wacht....

dus wieweetwat?????

Danielle

Re:Vega schoenen
« Reactie #283 Gepost op: 15 maart 2005, 18:06:12 »
vraagje: zijn het toevallig de zwarte laarzen in nepsuede die op de foto bruin lijken? de zgh metro boot? Want daar heb ik al een tijdje een oogje op, maar ze lijken me zo kort... ergens tot halverwege de kuit en ik wil ze graag wat hoger.. ergens bovenaan de kuit of zo...
weet jij dat? of heb je andere laarzen? Hoe hoog zijn die?
Yes, die heb ik! En ze komen idd tot halverwege de kuit, maar zitten prima. Voordeel vind ik (behalve dat ze mooi qua vorm zijn en lekker zitten) dat ze van dun, soepel spul (?) zijn, waardoor de pasvorm beter is. Het lubbert niet om de enkel, zeg maar. Ik geloof wel dat je snel moet zijn want ze gingen er uit!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vega schoenen
« Reactie #284 Gepost op: 06 april 2005, 11:22:51 »
Ik wil niet online bestellen. Dus we willen naar Amsterdam voor schoenen. Waar zijn winkels waar ze ook grotere maten sneakers hebben (zonder leer)?
En zijn ergens nog de vega dr. martens ontdekt?

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Vega schoenen
« Reactie #285 Gepost op: 06 april 2005, 13:11:37 »
Ik wil niet online bestellen. Dus we willen naar Amsterdam voor schoenen. Waar zijn winkels waar ze ook grotere maten sneakers hebben (zonder leer)? En zijn ergens nog de vega dr. martens ontdekt?
Hihi, als in maatje 48? Probeer eens een zeilmakerij. Zooltjes van latex eronder strijken en klaar is P ... Kees.

Elsbeth

Re:Vega schoenen
« Reactie #286 Gepost op: 06 april 2005, 13:25:48 »
Ik heb die schoenen op vega-life.nl eens bekeken en ik vind ze echt foei lelijk! Zelfs de sneakers zijn saai & suf en zien er gewoon vega uit  :-X

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #287 Gepost op: 06 april 2005, 17:44:22 »
Ik heb die schoenen op vega-life.nl eens bekeken en ik vind ze echt foei lelijk! Zelfs de sneakers zijn saai & suf en zien er gewoon vega uit  :-X

Eindelijk iemand anders die er ook zo over denkt  :devil:

Het is een lovenswaardig initiatief hoor, maar de ontwerpen zijn allesbehalve modieus (understatement) en persoonlijk ga ik liever in gewone schoenwinkels zoeken tot ik een leuk leervrij paar vind (lukt bv. vaak bij Sacha).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #288 Gepost op: 06 april 2005, 19:05:52 »
Ik heb die schoenen op vega-life.nl eens bekeken en ik vind ze echt foei lelijk! Zelfs de sneakers zijn saai & suf en zien er gewoon vega uit  :-X

Eindelijk iemand anders die er ook zo over denkt  :devil:

Heej, je vergeet moi :bye:.
Ik heb de collectie vorige week maar weer eens bekeken en het blijft kut met peren. Ze doen me erg denken aan die schoenen die kinderen wel eens moeten dragen als ze zwakke enkels ofzoiets hebben.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #289 Gepost op: 06 april 2005, 19:31:45 »
En mij!

Het enige leer wat ik koop is verwerkt in schoenen, omdat ik die vega-schoenen spuuglelijk vind en het zoeken naar niet-leren schoenen niet matcht met mijn schoenentic.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #290 Gepost op: 06 april 2005, 20:07:01 »
 :crying: ok ze zijn niet geweldig maar mijn metro boots vind ik echt nog wel gaan hoor!
Op de site van Vegetarian Shoes staan trouwens wel leuke hippe schoenen dus misschien dat ze nog komen als er een zomercollectie komt (of is dit de zomercollectie al?  ???)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #291 Gepost op: 06 april 2005, 20:37:35 »
Daar staan nog wel wat leuke schoenen, maar 100 euro voor een simpel gehakt kort laarsje ...  :nooo:
Zo kun je ze ook bij de Scapino kopen.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vega schoenen
« Reactie #292 Gepost op: 06 april 2005, 22:49:56 »
Zo kun je ze ook bij de Scapino kopen.

Maar laat die ze niet maken door kindslaafjes in Indonesië?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #293 Gepost op: 07 april 2005, 12:54:46 »
Zo kun je ze ook bij de Scapino kopen.

Maar laat die ze niet maken door kindslaafjes in Indonesië?

Geen idee, maar dat zal voor bijna alle schoenen gelden. Ook die van Invito en Cinderella bijvoorbeeld, alleen gaat er daar wrschnlk meer geld per schoen naar de directie.
Zouden die van VS wel ethisch worden gemaakt?


Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #294 Gepost op: 07 april 2005, 17:45:37 »
Op de site van Vegetarian Shoes staan trouwens wel leuke hippe schoenen dus misschien dat ze nog komen als er een zomercollectie komt (of is dit de zomercollectie al?  ???)

Wie heeft het in zijn hoofd gehaald om die afgrijselijke lompe klompen "Anya Shoe" te noemen?! :crying: :nooo:

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Vega schoenen
« Reactie #295 Gepost op: 07 april 2005, 17:59:51 »
Een andere Anya, maar dan eentje die van lompe klompen houdt?

Elsbeth

Re:Vega schoenen
« Reactie #296 Gepost op: 07 april 2005, 18:23:51 »
Zo kun je ze ook bij de Scapino kopen.

Maar laat die ze niet maken door kindslaafjes in Indonesië?

En als we niks meer kopen, dan hebben ze helemaal geen geld meer voor vreten.  :-\ Ik vind kinderarbeid een moeilijk punt. Op 1 of andere manier het gevoel van schoenen van vega life niet door kiddo's zijn gemaakt, maar da's misschien ook wel mijn vega cq heilige mensen vooroordeel.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #297 Gepost op: 07 april 2005, 22:24:17 »
Goedkope enigzins plastic achtige schoenen heb ik zo kapot. Ik ben misschien overdreven lomp in de omgang met schoenen en meer geschikt voor kistjes en andere degelijkheid. Mijn ervaring met Scapino en Bristol en dat soort (ook vage) winkels is dat ik binnen een maand mijn aankoop onherstelbaar vernield heb dat de schoenmaker er ook niks meer mee kan.  :-[ Ik koop niet echt vaak schoenen maar idd wel wat duurder (maar 100 euroos vind ik ook veel hoor)

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Vega schoenen
« Reactie #298 Gepost op: 07 april 2005, 23:59:03 »
En mij!

Het enige leer wat ik koop is verwerkt in schoenen, omdat ik die vega-schoenen spuuglelijk vind en het zoeken naar niet-leren schoenen niet matcht met mijn schoenentic.

Ik heb absoluut geen schoenentic, maar heb inderdaad wat principes opzij gezet voor schoenen. Werd helemaal moedeloos voor het zoeken naar schoen op internet, erg lelijk allemaal... Bovendien moet ik altijd ook echt schoenen passen, scheelt per merk en model of ik 37 of 38 nodig heb. Bestellen via internet van schoenen vind ik zowiezo voor mij dus al not done.
'fish are friends, not food!'

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Vega schoenen
« Reactie #299 Gepost op: 25 april 2005, 20:00:51 »
Zo, zojuist toch maar eens een nieuw paar schoenen besteld.

Verder heb ik na veel gegraaf in de kast zowaar nog een enorm oud paar all-stars ontdekt. Van toen ik net uitgegroeid was, en besloot aan roeien te gaan doen. In all-stars wilde je in die tijd vaak nog niet dood aangetroffen worden, dus vandaar dat ik ze voor heel weinig kocht als soort van sportschoen. Vervolgens ben ik er een paar keer mee in de rivier gevallen, en heb nooit meer geprobeerd te roeien.

De kleur is alleen niet zo leuk; wit crème. Binnenkort ga ik ze dan maar proberen over te verven, compleet met batik-effect.