Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ShiN

Re:Vega schoenen
« Reactie #240 Gepost op: 11 januari 2005, 11:55:37 »
(jullie wisten het vast wel)maar "Allstars" zijn ook vegetarisch/veganistisch , ik zelf heb ook een paar allstars en die zijn zonder leer.

allstars ROCK HARD
goeie stoere schoenen blijven dat zeg  8)

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #241 Gepost op: 11 januari 2005, 14:59:54 »
Alleen de gewone canvas Allstars natuurlijk, want er zijn ook modellen in leder en suede.

Ik vind er trouwens niks aan, die Allstars - behalve sommige van de laarzen, die zijn soms wel mooi.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Vega schoenen
« Reactie #242 Gepost op: 11 januari 2005, 21:59:43 »
Ik heb ook nooit echt begrepen wat mensen mooi vinden aan Allstars, en nog minder waarom ze nu weer in de mode zijn geslopen. Is dat een jaren-80-retro-iets?

remco

Re:Vega schoenen
« Reactie #243 Gepost op: 15 januari 2005, 16:35:01 »
Bij D.U.M.P in Amsterdam hebben ze nog het vegetarisch model van blackstone in de schappen liggen.
Ze kosten 55 euro, en ze zijn nog in de aanbieding ook, met 25% korting.

Dit zijn trouwens de laatste modellen, want ik hoorde van blackstone dat ze uit het assortiment gaan.

Groetjes,
remco



 

NNXIII

Re:Vega schoenen
« Reactie #244 Gepost op: 23 januari 2005, 12:01:50 »
http://www.converse.com/LiveFiles/1/612/1K407_400.jpg
kijk dit zijn de mijne en die hebben geen canvas maar zijn wel gewoon textiel terwijl ze op het plaatje een beter lederachtige look hebben vind ik

Mooie gympies. Ik heb een tijdje een Allstars-kloon gehad. Die dingen zaten voor geen meter en waren erg laag. Voor iemand die jarenlang op hoge laarzen gelopen heeft is dat een regelrechte ramp. Jammer dat Allstars zo vreselijk duur zijn. De goedkoopste die ik heb zien liggen kosten meer dan €50!

Een paar maanden terug heb ik bij Punch in R'dam de 14 eyelets laarzen van Vegetarian Shoes gekocht. Damn, wat zitten die dingen lekker en wat zijn ze cool.  :shadey:

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega schoenen
« Reactie #245 Gepost op: 23 januari 2005, 19:52:36 »
Mijn vegetarian shoes zien er nog zo goed als nieuw uit na een tijd erg gebruikt te zijn op curacao.
Echt goede schoenen.. ik heb nog nooit zo een goede schoenen gehad...
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Marcello

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
Re:Vega schoenen
« Reactie #246 Gepost op: 23 januari 2005, 21:49:37 »
Vandaag nog hele stoere schoenen gezien op de markt in Brussel voor € 20,-. Jammer genoeg niet in mijn maat :(

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #247 Gepost op: 27 januari 2005, 20:25:45 »
Tot nu toe zijn bijna al mijn schoenen van leer en hoewel ik graag niet leren alternatieven wil kopen vrees ik dat me dat nooit zal lukken.  Voor 'gewone' schoenen en goedkope sportschoenen zijn er wel voldoende alternatieven maar ...

ik draag in 95% van mijn vrije tijd fiets-wandel-schoenen (van die schoenen met fietsplaatjes die je kan vast klikken op speciale pedalen maar waar je toch nog met kan wandellen).  Volgens mij zijn die niet te vinden zonder leer.
Verder draag ik regelmatig sandalen (die zijn leervrij, dat is dus geen probleem).
Maar op de meeste van mijn vakanties draag ik kwaliteitswandelschoenen.  Deze moeten stevig, waterdicht en ademend zijn, dus het liefst met GoreTex.  Volgens mij zijn die niet te vinden zonder leer.
Binnenkort ben ik van plan om ook te gaan joggen.  Of er goed loopschoenen zijn zonder leer weet ik niet.  Misschien wel maar het zal toch wel behoorlijk zoeken worden.  (Goedkope sportschoenen beschouw ik niet als geschikt om te lopen.  Ik zoek schoenen die de nodige demping en ondersteuning geven.)
Op mijn werk draag ik veiligheidsschoenen met stalen tippen.  Ik krijg die schoenen van mijn werk maar zou natuurlijk zelf schoenen kunnen kopen.  Maar bestaan er goede veiligheidsschoenen met stalen tip zonder leer?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega schoenen
« Reactie #248 Gepost op: 27 januari 2005, 20:59:21 »
ik draag in 95% van mijn vrije tijd fiets-wandel-schoenen (van die schoenen met fietsplaatjes die je kan vast klikken op speciale pedalen maar waar je toch nog met kan wandellen).  Volgens mij zijn die niet te vinden zonder leer.
Verder draag ik regelmatig sandalen (die zijn leervrij, dat is dus geen probleem).
Maar op de meeste van mijn vakanties draag ik kwaliteitswandelschoenen.  Deze moeten stevig, waterdicht en ademend zijn, dus het liefst met GoreTex.  Volgens mij zijn die niet te vinden zonder leer.
Ik heb de vegan hikers van Garmont:
http://www.veganessentials.com/catalog/garmont-vegan-hiker-for-men.htm

Zijn goede wandelschoenen. Erg waterdicht (mijn voeten werden pas nat toen ik echt diep in het water stond; voeteb breven eigenlijk toen ook nog redelijk droog :)). Erg stevig. En ademend.
Werkte voor mij goed op Curacao. Heb er zelfs een berg (375meter) mee beklommen :)

Op die site staan nog meer schoenen die wellicht bij jouw passen. Van die fiets-wandel-schoenen dat ken ik niet. Weet niet of er een alternatief is. Kan je niet met gewone schoenen fietsen?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Vega schoenen
« Reactie #249 Gepost op: 27 januari 2005, 21:17:53 »
Blijkbaar is Ligfietsertje een wielrenfanaat, anders ga je toch niet constant met semi-wielren-schoenen door het leven lijkt me. Voor zo'n specifiek model kan ik me ook goed voorstellen dat het moeilijk zo niet onmogelijk is om een goed vega-verantwoord paar te vinden.

Is het geen alternatief om dan maar op doordeweeksere vrijetijds-schoenen rond te sjokken, en toch maar voor aparte wielren-schoenen te gaan? Tis maar hoeveel je er voor over hebt natuurlijk.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #250 Gepost op: 28 januari 2005, 00:00:11 »
Ik heb de vegan hikers van Garmont:
http://www.veganessentials.com/catalog/garmont-vegan-hiker-for-men.htm
...
Op die site staan nog meer schoenen die wellicht bij jouw passen. Van die fiets-wandel-schoenen dat ken ik niet. Weet niet of er een alternatief is. Kan je niet met gewone schoenen fietsen?
Citaat

Dat ziet er inderdaad een interessante site uit, al blijf ik huiverig tegenover het online kopen van schoenen.

Fietsschoenen zijn van die schoenen die vastklikken op speciale pedalen.  (Misschien zijn die nog wel leerloos te vinden.)
Fiets-wandel-schoenen zijn hetzelfde maar hebben een verzonken schoenplaatje waardoor je er ook nog met kan wandellen.
Met gewone schoenen fietsen vind ik geen optie.  Op een ligfiets is het oncomfortabel, zelf gevaarlijk (vind ik) en vermits ik veel en graag snel fiets heb ik op al mijn fietsen 'klikpedalen'.  Ik ben niet zozeer wielrenfanaat al ga ik soms wel mountainbiken of gewoon fietsen voor het plezier maar ik heb geen auto en doe al mijn verplaatsingen tussen de 100 meter en de 50-150 km (naargelang de omstandigheden en de tijd die ik heb) met de fiets.
Ik vrees inderdaad dat vega-alternatieven daarvoor nog onvindbaar zijn.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega schoenen
« Reactie #251 Gepost op: 28 januari 2005, 00:24:50 »
Dat ziet er inderdaad een interessante site uit, al blijf ik huiverig tegenover het online kopen van schoenen.
Die garmont vegan hikers kan je hier in NL bij Bever kopen.

En bij vega-life.nl kan je gewoon kijken. Kan je eventueel ook naar toe om te passen.

Citaat
Fietsschoenen zijn van die schoenen die vastklikken op speciale pedalen.  (Misschien zijn die nog wel leerloos te vinden.)
Fiets-wandel-schoenen zijn hetzelfde maar hebben een verzonken schoenplaatje waardoor je er ook nog met kan wandellen.
Met gewone schoenen fietsen vind ik geen optie.  Op een ligfiets is het oncomfortabel, zelf gevaarlijk (vind ik) en vermits ik veel en graag snel fiets heb ik op al mijn fietsen 'klikpedalen'.  Ik ben niet zozeer wielrenfanaat al ga ik soms wel mountainbiken of gewoon fietsen voor het plezier maar ik heb geen auto en doe al mijn verplaatsingen tussen de 100 meter en de 50-150 km (naargelang de omstandigheden en de tijd die ik heb) met de fiets.
Ik vrees inderdaad dat vega-alternatieven daarvoor nog onvindbaar zijn.

Nooit gezien zulke schoenen geloof ik. Maar je kan ze altijd nog wellicht speciaal laten maken zonder leer, maar dan ben je wel wat duurder uit denk ik...
Stem op de Partij voor de Dieren

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #252 Gepost op: 28 januari 2005, 12:59:48 »
Binnenkort ben ik van plan om ook te gaan joggen.  Of er goed loopschoenen zijn zonder leer weet ik niet.  Misschien wel maar het zal toch wel behoorlijk zoeken worden.  (Goedkope sportschoenen beschouw ik niet als geschikt om te lopen.  Ik zoek schoenen die de nodige demping en ondersteuning geven.)
Op mijn werk draag ik veiligheidsschoenen met stalen tippen.  Ik krijg die schoenen van mijn werk maar zou natuurlijk zelf schoenen kunnen kopen.  Maar bestaan er goede veiligheidsschoenen met stalen tip zonder leer?

Hardloopschoenen zonder leer moeten te vinden zijn volgens mij.. Zelf ben ik vrij lang op zoek geweest naar niet-lederen tennisschoenen (kwam bijna bij een canvas-jaren-80-versie uit) en onverwachts een prima paar gevonden. Evenals een paar niet-lederen voetbalschoenen. Allebei van Nike en gewoon in de sportzaak te koop. Ik denk dat ook qua hardloopschoenen Nike wellicht iets heeft. (Al wil ik Nike niet promoten aangezien me iets vaags bijstaat over kinderarbeid...) Het is een kwestie van in de schoen kijken naar het stickertje met daarop de materialen waar het van gemaakt is. En als je niet voor goedkope sportschoenen gaat, komt dat goed uit, want de niet-lederen tennis- & voetbalschoenen die ik gezien heb, waren duurder  ;)
En schoenen met stalen neuzen, eh tja, die mogen niet meer op/in de reguliere consumentenmarkt/winkels verkocht worden, misschien op het Waterlooplein dat je die nog niet-leer kunt vinden, maar verder zou ik het zo snel niet weten. Al ging ik laatst met mijn kistjes van vega-life op schiphol door het veiligheidspoortje en bleken mijn schoenen het probleem..  :confused: misschien de veterringetjes??

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vega schoenen
« Reactie #253 Gepost op: 28 januari 2005, 13:09:28 »
En schoenen met stalen neuzen, eh tja, die mogen niet meer op/in de reguliere consumentenmarkt/winkels verkocht worden,
wel toch? mijn broer moest vorig jaar voor zijn opleiding schoenen met stalen neuzen hebben, en heeft die gewoon gehaald in een winkel voor bedrijfskleding
maar daar zit volgens mij wel leer in
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega schoenen
« Reactie #254 Gepost op: 28 januari 2005, 13:13:27 »
Op http://www.vegetarian-shoes.co.uk/ vind je trouwens schoenen met stalen neuzen.
Stem op de Partij voor de Dieren

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #255 Gepost op: 28 januari 2005, 13:27:29 »
ja, winkels voor bedrijfskleding hebben inderdaad nog stalen neuzen.. maar winkels voor de "gewone" consument mogen dat niet verkopen.

en dat geldt dus alleen voor NL, dus websites uit de UK kunnen deze natuurlijk wel aanbieden. Had ik nog niet aan gedacht. Goeie tip dragonfly...Probleem opgelost..  :)

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #256 Gepost op: 28 januari 2005, 18:32:29 »
Vandaag ben ik loopschoenen gaan kopen.  In een gewone sportzaak binnengestapt en gevraagd naar een goed (betaalbaar) paar loopschoenen.  Het eerste paar dat men mij liet zien (van het merk oasics) paste prima en was leerloos!  Dat was dus een makkie.  :D

Iez

Re:Vega schoenen
« Reactie #257 Gepost op: 28 februari 2005, 20:21:06 »
Hoi! Ik vroeg me af of jullie misschien winkels of merken weten die niet-leren schoenen verkopen. Als ik schoenen zoek zonder leer dan kom ik toch al snel bij het nepleer van de markt, maar dat heeft vaak niet echt een goede kwaliteit of allstar-achtige gympen maar ik wil ook wel eens iets anders... Weet iemand of er nog meer dingen zijn? Groetjes!
Edit: Sorry, was al gevraagd...
Edit: Ik las ergens dat er in Amsterdam of in Rotterdam ofzo ook winkels zijn die van die vega-life schoenen verkopen? Vind ik toch wel wat handiger dan via internet kopen... Is er niet ergens een overzicht ofzo van winkels die ze hebben? :)
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2005, 18:18:37 door Iez »

Danielle

Re:Vega schoenen
« Reactie #258 Gepost op: 04 maart 2005, 12:00:39 »
Ik heb in november al schoenen besteld bij vega-life, čn betaald, en ik krijg niets binnen!  >:(

Ik heb nu al tig keer gemaild en gebeld maar ze antwoorden de mail niet en de telefoon wordt niet beantwoord  >:( >:(

Ben het nu echt zat  :angry4: :Thumbsdown: :aangry:

Kent iemand lui die daar werken? Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega schoenen
« Reactie #259 Gepost op: 04 maart 2005, 12:28:59 »
Dat probleem hoor ik ook weleens met vega-life.nl
Geloof dat de eigernaar het soms erg druk heeft... maar nog niet antwoorden vanaf november is wel heel erg...
Volgens mij is dat eerder voorgekomen en was er hier op het forum iemand die de eigenaar via via kende. Moet je even in deze draad zoeken wie dat was. Het kan ook nog op het NVV forum zijn geweest. Ik zal daar eens zoeken.
Stem op de Partij voor de Dieren