Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

NNXIII

Re:Vega schoenen
« Reactie #100 Gepost op: 19 maart 2003, 12:29:19 »
Hakken?
Die zijn vrouwelijk!!
En dan lijk je teminste nog wat langer.
Das voor mij wel handy

Lijk je anders niet vrouwelijk dan? :devil:

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #101 Gepost op: 20 maart 2003, 18:08:23 »
Zijn er hier ervaringen met die motorlaars van Vega-life? Die is namelijk helemaal mijn stijl maar ik ben benieuwd of je er ook normaal op kan lopen.

Xal het wel eens op mijn werk vragen. Onze stagiaire haar vriend is onderdeel van vega live. Misschien kan ze het ff checken.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vega schoenen
« Reactie #102 Gepost op: 20 maart 2003, 18:17:04 »
Ik was van plan vega schoenen te kopen op Vday maar tis niet gelukt. De enige die ik wel leuk vond waren de bottines. Er zat echter er rare 3delige zool in die vervelend aanvoelde. Dus moest er een zooltje in en toen hadden ze m'n maat niet.  :(
En ik heb er eigenlijk geen nodig want mijn DcMartens gaan nog wel een tijdje mee. Ik heb ze nu al een paar jaar en doe ze 2/3 van de tijd aan. En ze zijn nog piccobello.
Verder vond ik ze niets echt mooi. Ook geen leuke sandalen. Nu loop ik meestal met Tevas maar ik heb er stinkvoeten in.  :-[
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

vegalan

Re:Vega schoenen
« Reactie #103 Gepost op: 20 maart 2003, 19:28:04 »
Als je schoenen gaat kopen bij Schoenenreus, Bristol, MassaSchoen, Scapino of andere zaken in die prijsklasse, is het heus niet altijd leer. Vaak niet zelfs. Er is heus meer tussen echt leer en plastic.

In de zomer maanden is er genoeg aan linnen schoenen te krijgen. Ik koop er dan meestal gelijk twee of drie paar van. Zo kan ik er ook de winter mee doorkomen mocht er een stuk gaan. Linnen vind ik het beste. Plastic gaan snel stuk als het vriest. Lederen schoenen draag ik nooit!

Groetjes Vegalan

Lies

Re:Vega schoenen
« Reactie #104 Gepost op: 23 maart 2003, 15:23:48 »
Nu we het toch over schoenen hebben: Ik heb vorig jaar de vega Dr Martens besteld bij Vegalife (tip: voor de maat eerst een paar 'echte' gepast bij de schoenenwinkel). Enige probleem met deze schoenen is dat ik ze niet 'ingelopen' krijg. Aangezien het geen leer is geeft het niet erg mee, en ze blijven pijn doen op een aantal plekken. Wie heeft er tips hoe ik m'n schoenen lekker laat lopen? ???

ps. Ik heb ook 2 paar palladiums, die lopen wel heel lekker en zijn overal te koop!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vega schoenen
« Reactie #105 Gepost op: 23 maart 2003, 18:07:58 »
Nu we het toch over schoenen hebben: Ik heb vorig jaar de vega Dr Martens besteld bij Vegalife (tip: voor de maat eerst een paar 'echte' gepast bij de schoenenwinkel). Enige probleem met deze schoenen is dat ik ze niet 'ingelopen' krijg. Aangezien het geen leer is geeft het niet erg mee, en ze blijven pijn doen op een aantal plekken. Wie heeft er tips hoe ik m'n schoenen lekker laat lopen? ???

Ik heb ook die docs, geen enkel probleem met pijn ofzo eigenlijk...

momo

Re:Vega schoenen
« Reactie #106 Gepost op: 23 maart 2003, 19:33:12 »
nou, ik heb die iets lompere doc's achtige nu ongeveer een jaar en ik krijg ze ook niet ingelopen - ze zitten nog steeds niet lekker. oplossingen weet ik ook niet! ::) ik trek meestal m'n oude schoenen weer aan...

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vega schoenen
« Reactie #107 Gepost op: 24 maart 2003, 16:01:18 »
Citaat
[quote author=vegalan Zo kan ik er ook de winter mee doorkomen mocht er een stuk gaan. Linnen vind ik het beste. Plastic gaan snel stuk als het vriest. Lederen schoenen draag ik nooit!

Groetjes Vegalan


Is dat niet te koud/nat in de winter?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #108 Gepost op: 24 maart 2003, 16:22:24 »
toen toevallig in de 50 eurocent(!)bak hele coole schoenen zien liggen, van die nep-converse-allstars. Uiteraard zeer blij mee.
En dan ben je nog (misschien ongewild ) hip ook  All stars zie je weer meer en meer. :D

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Vega schoenen
« Reactie #109 Gepost op: 24 maart 2003, 16:25:35 »
Deze week verwacht ik nu eindelijk na een lange tijd van wachten mijn bestelde Wealds schoenen van www.vega-life.nl
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Kaatje

Re:Vega schoenen
« Reactie #110 Gepost op: 24 maart 2003, 20:31:01 »
Vet!! Ik wist echt niet dat er zoiets bestond. Zo zie je maar weer dat er steeds meer vegetarische faciliteiten komen, gelukkig  :D

Offline heliofoor

  • ***
  • 249
  • Geslacht: Man
    • Diggin' for Dirt
Re:Vega schoenen
« Reactie #111 Gepost op: 25 maart 2003, 18:39:55 »
Citaat
Wie heeft er tips hoe ik m'n schoenen lekker laat lopen?

laten oprekken bij de schoenenmaker..

Citaat
plastic schoenen zijn in de winter idd ook niks waard nee.

Mwah, heb de gehele winter op waterschoentjes gelopen, ook vrij plastic, en die dingen hebben het prima overleefd, kan ze deze zomer in Griekenland weer gewoon gebruiken..

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #112 Gepost op: 25 maart 2003, 22:00:43 »
Bij lederen schoenen schijnt het zo te zijn dat als je in een emmer water o.i.d. gaat staan, met schoenen aan uiteraard en ze dan helemaal droogloopt, dat ze dan helemaal naar je voet gaan staan. Misschien werkt dat bij andere ook? Zou het wel bij warm(er) weer doen.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

NNXIII

Re:Vega schoenen
« Reactie #113 Gepost op: 25 maart 2003, 22:13:07 »
In de winter vriezen ze natuurlijk ook wel meteen in de juiste stand vast. :devil:

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #114 Gepost op: 26 maart 2003, 12:07:38 »
mijn moedre raadde altijd aan om leren schoene in te vetten met groene zeeep omdat ze daar soepeler van zouden worden, misschien dat het bij plastic ook werkt?
Zo.

Lies

Re:Vega schoenen
« Reactie #115 Gepost op: 28 maart 2003, 12:53:14 »
Heb een mailtje gestuurd naar Vega-life, misschien dat zij een 'trucje' weten om onze voetjes niet langer te pijnigen......... :)

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Vega schoenen
« Reactie #116 Gepost op: 12 augustus 2003, 11:14:18 »
heeft iemand toev (pos. of neg. ) ervaring met de schoenen van vegetan gemaakt, te koop bij vegalife? (dus niet de dr martins)
Ik weet dat Toof's schoenen al na een paar maanden gebreken begonnen te vertonen en na een jaar afgeschreven waren, maar kwil ze toch nog een keer een kansje geven...

En zitten ze niet als zweterige plastic schoenen, maar meer als 'gewoon' leer?
'fish are friends, not food!'

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Vega schoenen
« Reactie #117 Gepost op: 12 augustus 2003, 11:19:35 »
Negatieve ervaringen: na bijna een jaar nog steeds stug en blarenverwekkend, en erg zweetvoetenbevorderend. Het vegetan is voor mijn gevoel gewoon te dik voor de schoenen die ik ervan heb (maat 37 ongeveer), voor grotere maten en/of herenschoenen kan de verhouding beter uitvallen en zullen ze misschien lekkerder zitten. Jas van ongeveer hetzelfde spul is trouwens perfect, maar dat lijkt veel zachter en soepeler dan waar ze de schoenen van hameren.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Johanna88

Re:Vega schoenen
« Reactie #118 Gepost op: 12 augustus 2003, 11:33:12 »
Ik heb wel goede ervaringen met vegetan. In het begin de hele tijd pijn in m; n voeten en blaren, maar dat is opgehouden. Maar ik de zomer draag ik alleen maar teva's :)

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Vega schoenen
« Reactie #119 Gepost op: 12 augustus 2003, 11:34:50 »
Ik heb wel goede ervaringen met vegetan. In het begin de hele tijd pijn in m; n voeten en blaren, maar dat is opgehouden. Maar ik de zomer draag ik alleen maar teva's :)

twas ook alvast met het oog op de winter :)
bibber-snif
'fish are friends, not food!'