Vegatopia Forum

Help, ik zie bleek!

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #20 Gepost op: 22 november 2007, 13:19:28 »
Heb laatst sinds mijn 8e ongeveer weer eens blusher opgedaan. Zo zag het er ook wel uit zeg maar, alsof ik 8 was en te make-up van mijn moeder had geprobeerd.

Probeer eens een 'sheer' versie. Met gewone blusher zie ik eruit als een clown.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2007, 13:21:14 door Hizikigrrrl »

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #21 Gepost op: 22 november 2007, 16:14:48 »
Ik gebruik altijd bronzing powder als blusher. Oh en truukje geleerd van visagiste: eerst je kwast afblazen voordat je het op je wangen smeert anders zit er bij de eerste streek zoveel op je wang dat je dat met geen mogelijkheid meer goed krijgt.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2007, 16:16:04 door Hausfrau »
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #22 Gepost op: 22 november 2007, 17:38:27 »
Lip and cheek-stain van de Bodyshop. Ik zweer erbij. Het is een waterig spul dat je met een sponsje (net als een lipgloss) op je wangen smeert en dan met je vingers verdelen. Geeft een gezellig blosje zonder dat je gemake-upt lijkt.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #23 Gepost op: 22 november 2007, 18:58:19 »
Ik ken verscheidene vegetariërs en daar zijn geen bleekgezichten onder.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #24 Gepost op: 22 november 2007, 19:27:54 »
Ik gebruik altijd bronzing powder als blusher. Oh en truukje geleerd van visagiste: eerst je kwast afblazen voordat je het op je wangen smeert anders zit er bij de eerste streek zoveel op je wang dat je dat met geen mogelijkheid meer goed krijgt.
Ik heb geleerd om met de achterkant van de kwast op je hand te stampen, want dan zakt het poeder gelijkmatig de kwast in.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #25 Gepost op: 28 november 2007, 20:25:02 »
Heb het idee dat de dagcreme wel wat doet. Althans, mijn wallen vallen minder op  :arolleyes:

Van anderen heb ik nog niks gehoord, zal mij benieuwen.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2007, 20:25:26 door LL de Ling »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #26 Gepost op: 30 november 2007, 16:11:37 »
Is aambeiencreme niet goed tegen wallen? Het is iig nog ergens goed voor, behalve down under dan.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #27 Gepost op: 30 november 2007, 16:14:04 »
Nou, no way dat ik dat op mijn gezicht ga smeren. Ook al zegt iedereen dat het goed is.

Het maakt me ook niet uit maar mijn huid is daar gewoon het meest witblauwig, helpt weinig tegen, behalve wat slaap en concealer oid.
« Laatst bewerkt op: 30 november 2007, 16:17:11 door LL de Ling »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #28 Gepost op: 30 november 2007, 16:18:05 »
Is aambeiencreme niet goed tegen wallen? Het is iig nog ergens goed voor, behalve down under dan.

Maar dat is toch om opgezette ogen te laten slinken, niet om een blauwige kleur te laten verdwijnen?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #29 Gepost op: 01 december 2007, 15:31:42 »
Wallen zijn toch opgezet?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #30 Gepost op: 01 december 2007, 18:12:43 »
O, ik dacht dat het beide kon zijn; van die 'pufferige' ogen en/of dat het zo blauw is.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Odilia

Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #31 Gepost op: 02 december 2007, 16:24:22 »
Ik ben sinds kort vegetariër en èèn van de dingen die mensen zeiden toen ze dat hoorde was, dan zal je wel zo'n bleek mager ding worden. Nou ja zeg, wat een onzin.

En artsen weten er al helemaal niets van want die lopen het voedingscentrum achterna en zo eerlijk over eten, als ze in hun spotjes zeggen, zijn ze echt niet. Maar wat wil je ook als ze gesponsoort worden door de levensmiddelen handel.

Ga lekker naar buiten, ook in deze tijd van het jaar, dan zie je straks echt niet zo bleek meer.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #32 Gepost op: 02 december 2007, 16:48:29 »
Naar buiten gaan en sporten hielp bij mij trouwens nooit tegen bleekheid.

Als ik op oude foto's zie hoe schrikbarend wit ik was op de middelbare school (mijn beste vriendinnetje noemde me wanneer we bij elkaar sliepen wel eens spook)... en toch fietste ik vaak zo'n 5 uur per week van en naar school, had 3 uur sport op school en reed 5 a 6 keer per week paard (intensieve training). Ook als kind was ik altijd wel buiten aan het klooien en spelen.

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #33 Gepost op: 02 december 2007, 16:56:14 »
Ik ben ondertussen al 7 jaar vegetarisch.
Mijn huis arts vindt dat ik een vale en bleke huiskleur heb en is ervan overtuigd dat ik 2x per week vlees 'moet' eten.
Bleek zien betekent toch niet per definitie dat je niet gezond bent?
Forumkenner 2007 8)

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #34 Gepost op: 03 december 2007, 20:39:45 »
In het verleden was bleek-zijn zelfs zo in de mode, dat men wit poeder op het gezicht smeerde. Maar ja, dat was alleen weggelegd voor de rijken.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #35 Gepost op: 04 december 2007, 07:48:47 »
Een paar jaar geleden was het toch ook Beverley Hills -chique?

Bruin zal ik toch niet worden, maar wat minder doorschijnend wit kan geen kwaad ;) Zie af en toe een meisje op de bus wachten en zij ziet echt bleek, inderdaad alsof ze een spook heeft gezien. Maar misschien is ze wel ziek...

Ik weet het trouwens nog niet zo met die dagcreme. Vind mijn gezicht niet fijn aanvoelen ermee.

bonnie

Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #36 Gepost op: 08 december 2007, 12:00:46 »
Ik kreeg een jaar geleden ook vaak de opmerking dat ik bleek zag
hoewel ik het zelf wel vond meevallen

Tijdens het sporten voelde ik me slap dus ik ging bloed prikken : ijzertekort

Ik ben in de zomer van vorig jaar fulltime vegetarier geworden (pescotarier zo je wilt) en heb nu al 2x ijzertekort gehad ( waar van 1x doordat ik teveel (kruiden)thee dronk) :  
Vorig jaar rond deze tijd en nu weer .

Vorig jaar kwam het dus door teveel thee drinken maar dit jaar is het echt een raadsel ?! Ik eet gevarieerd en gezond.. noten/vruchten/groenten en ook vis.
T zit misschien in de familie (mn vleesetende moeder en oma hebben er ook soms last van) .

Maar wat ik dus wil zeggen : je zou wel eens ijzertekort kunnen hebben want ik zag ook erg bleek.

Succes in ieder geval !

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #37 Gepost op: 08 december 2007, 15:56:57 »
Bonnie, misschien is Roosvicee Ferro wat voor jou?

bonnie

Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #38 Gepost op: 08 december 2007, 16:01:38 »
Bonnie, misschien is Roosvicee Ferro wat voor jou?

Ja ik heb het inderdaad al overwogen , maar ik zou het graag gewoon oplossen door mijn voedingspatroon er op aan te passen (hoewel ik daar nu ook best bewust mee bezig ben!), maar nu ik voor de 2e keer ijzertekort heb -ondanks dat ik al oplettend was met eten-
denk ik dat het niet zon gekke oplossing is..

maar liever niet dan wel ..

Voorlopig zit ik nog een maand of wat aan de ijzerpillen van de dokter
en daarna ga ik gewoon een goede start maken met mn ijzer en pas als het dan niet werkt wil ik wel naar de roosvicee ferro overgaan :)

Bedankt in ieder geval !

Offline oceana

  • **
  • 35
  • Geslacht: Vrouw
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #39 Gepost op: 08 december 2007, 17:59:28 »
Ik kreeg een jaar geleden ook vaak de opmerking dat ik bleek zag
hoewel ik het zelf wel vond meevallen

Tijdens het sporten voelde ik me slap dus ik ging bloed prikken : ijzertekort

Ik ben in de zomer van vorig jaar fulltime vegetarier geworden (pescotarier zo je wilt) en heb nu al 2x ijzertekort gehad ( waar van 1x doordat ik teveel (kruiden)thee dronk) :  
Vorig jaar rond deze tijd en nu weer .

Vorig jaar kwam het dus door teveel thee drinken maar dit jaar is het echt een raadsel ?! Ik eet gevarieerd en gezond.. noten/vruchten/groenten en ook vis.
T zit misschien in de familie (mn vleesetende moeder en oma hebben er ook soms last van) .

Maar wat ik dus wil zeggen : je zou wel eens ijzertekort kunnen hebben want ik zag ook erg bleek.

Succes in ieder geval !


Mag ik vragen wat de theorie erachter is, dat je van teveel kruidenthee een ijzertekort zou kunnen krijgen? Ik drink gigantisch veel kruidenthee, dus ben wel erg benieuwd!