Vegatopia Forum

Help, ik zie bleek!

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elizabet

Help, ik zie bleek!
« Gepost op: 19 november 2007, 09:30:13 »
Ik ben ondertussen al 7 jaar vegetarisch.
Mijn huis arts vindt dat ik een vale en bleke huiskleur heb en is ervan overtuigd dat ik 2x per week vlees 'moet' eten.
Ik gruwel bij de gedachte dat ik een biefstuk voorgeschoteld krijg.
Ik heb al gedacht aan bio kip maar vraag me af of dat ene stukje kip per week  nu echt de oplossing zou zijn?
Weet er iemand hoe ik zonder dierenleed terug een gezonde blos  krijg?
ciao
« Laatst bewerkt op: 19 november 2007, 13:41:25 door Hizikigrrrl »

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:help, ik zie bleek!
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2007, 10:01:23 »
Onder de zonnebank gaan
Kijken of de zelfbruiningscremes werken
Bronzing powder gebruiken
Elk streepje zonlicht gebruiken en er met je gezicht in gaan staan


Vermoedelijk: iets meer frisse lucht proberen te pakken. Het zou kunnen dat je een vitaminetekort hebt, maar dan ben je met een multivitamine klaar. (heb ik net zelf voorgeschreven gekregen) En als je het serieus zou moeten overwegen zou ik nog eerder vis gaan eten, maar volgens mij is het niet nodig.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:help, ik zie bleek!
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2007, 11:10:22 »
Ikweet niet of je veel binnen zit maar ik dacht ook meteen: meer buiten komen! Ga wandelen, geniet van de frisse lucht!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:help, ik zie bleek!
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2007, 12:23:53 »
Ik ben ondertussen al 7 jaar vegetarisch.
Mijn huis arts vindt dat ik een vale en bleke huiskleur heb en is ervan overtuigd dat ik 2x per week vlees 'moet' eten.
Ik gruwel bij de gedachte dat ik een biefstuk voorgeschoteld krijg.
Ik heb al gedacht aan bio kip maar vraag me af of dat ene stukje kip per week  nu echt de oplossing zou zijn?
Weet er iemand hoe ik zonder dierenleed terug een gezonde blos  krijg?
ciao

Van huisarts veranderen lijkt me sowieso geen slecht idee, maar dat helpt je natuurlijk niet van je bleekheid af.

Het lijkt me nuttig om uit te zoeken of je werkelijk tekorten hebt.  Als dat het geval is kan je die normaal gezien perfect met vegetarische voedings oplossen.  Anders zijn vitaminepreparaten misschien een oplossing.

Als er geen sprake is van enige tekorten, dan is de tip die de anderen hier geven uitstekend.  Gewoon meer buiten komen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:help, ik zie bleek!
« Reactie #4 Gepost op: 19 november 2007, 13:17:57 »
Tsja, als je ook -net als ik bijv.- echt heel bleek ziet van nature is het moeilijk om er wat aan te doen.

Naar buiten gaan is inderdaad goed. Sowieso meer bewegen of sporten ook. Als je rookt, helpt het ook veel voor je huid als je stopt.  

Zelf ga ik dit jaar inderdaad maar een keer voor de zonnebank en de dagcreme.
« Laatst bewerkt op: 19 november 2007, 13:39:49 door LL de Ling »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:help, ik zie bleek!
« Reactie #5 Gepost op: 19 november 2007, 13:40:55 »
Ik kan Nivea Visage Summerbeauty aanraden. Een bruiningscreme waarvan je niet ineens oranje wordt en die niet getest is op dieren.

Bleek zijn op zich is geen ziekte. Zolang je geen andere klachten hebt, hoef je je er geen zorgen om te maken.
« Laatst bewerkt op: 19 november 2007, 13:42:27 door Hizikigrrrl »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:help, ik zie bleek!
« Reactie #6 Gepost op: 19 november 2007, 13:43:58 »
Ik kan Nivea Visage Summerbeauty aanraden. Een bruiningscreme waarvan je niet ineens oranje wordt en die niet getest is op dieren.


Die ga ik eens kopen! Ben het zelf gewoon zat dat ik altijd zo veel gezeur krijg terwijl ik me prima voel. Dus sluit inderdaad bij Hiziki aan. Het is geen ziekte, al denken sommige mensen wel dat er iets met je is.
« Laatst bewerkt op: 19 november 2007, 13:44:22 door LL de Ling »

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #7 Gepost op: 19 november 2007, 21:24:56 »
als je gezond en gevarieerd eet dan zul je waarschijnlijk geen tekortne hebben, dan heeft je bleekheid een andere oorzaak.

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:help, ik zie bleek!
« Reactie #8 Gepost op: 21 november 2007, 12:57:40 »
Ik kan Nivea Visage Summerbeauty aanraden. Een bruiningscreme waarvan je niet ineens oranje wordt en die niet getest is op dieren.
Ga ik ook maar eens kopen... ben het ook een beetje beu om te horen dat ik er slecht uit zie. Het meer buiten komen, meer slapen en minder werken wat ik eigenlijk zou moeten doen, komt nog wel een keer  :-X
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #9 Gepost op: 21 november 2007, 15:19:25 »
Ik heb dankzij nivea bruinings body lotion mijn zomerbruin-dankzij- de -italiaanse zon wat langer kunnen behouden, smeerde het ook in mijn gezicht. Ik ben van nature ook vrij bleek. alleen de zomerzon brengt daar jaarlijks tijdelijk verandering in..
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #10 Gepost op: 21 november 2007, 15:21:00 »
Hiziki, smeer je het ook in je hals? Of wordt het contrast niet zo groot?
« Laatst bewerkt op: 21 november 2007, 15:21:09 door LL de Ling »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #11 Gepost op: 21 november 2007, 16:01:22 »
Het contrast viel bij mij mee. Wel ook een beetje in de haarlijn strijken en over de oren en lichtjes uitwrijven over de bovenkant van je hals/onderkant van je kin.

Ik ben er nu trouwens even mee gestopt omdat de cystische acne nogal hardnekkig terugkwam. Ik vrees dat het idd aan die creme ligt...:(

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #12 Gepost op: 22 november 2007, 07:38:28 »
Heb het gisteren gekocht. Leuk experiment, ben benieuwd.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #13 Gepost op: 22 november 2007, 08:17:03 »
Het contrast viel bij mij mee. Wel ook een beetje in de haarlijn strijken en over de oren en lichtjes uitwrijven over de bovenkant van je hals/onderkant van je kin.

Ik ben er nu trouwens even mee gestopt omdat de cystische acne nogal hardnekkig terugkwam. Ik vrees dat het idd aan die creme ligt...:(

Ik kreeg er ook pukkels van. Komt door de jojoba-olie. Ik kan gewoon niet tegen olie op mijn gezicht. :(

En nee, je ziet het contrast met je nek niet als je het op je gezicht smeert. Het gaat ook allemaal heel langzaam en geleidelijk.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.445
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #14 Gepost op: 22 november 2007, 10:25:06 »
Elizabet, de discussie is een beetje afgedwaald. Dat je vlees of vis moet eten om gezond te blijven, is een fabeltje. Wel is het belangrijk afwisselend te eten en ervoor te zorgen dat je voldoende ijzer en vitamines binnenkrijgt. Je zou je dokter eens een artikel van het Voedingscentrum kunnen laten zien.

Van beweging en buitenlucht ga je er in ieder geval gezonder uitzien.

Dat met die bruiningscrême begrijp ik niet helemaal, dames. Is 's ochtends een kloddertje rouge niet eenvoudiger en natuurlijker? En je loopt niet het risico dat je huid ineens klaar voor het volgende WK is... of ben ik nu te skeptisch?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #15 Gepost op: 22 november 2007, 10:28:51 »
Klodder rouge? :heehee: Bovendien poeder je rouge alleen op je wangen als het goed is.

Ne, dat is niet makkelijker. Ten eerste blijft die kleur er een tijdje opzitten, ten tweede ziet het er niet onnatuurlijk uit (donkerder crème dan je eigen kleur is meestal heel lelijk) en ten derde wordt alles wat tegen je gezicht aankomt dan ook bruin. En 's avonds is het grootste gedeelte er al weer af.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #16 Gepost op: 22 november 2007, 10:29:42 »
Je bent gewoon een man, Eelco. Dat is het denk ik.
Forumkenner 2007 8)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #17 Gepost op: 22 november 2007, 10:32:49 »
Heb laatst sinds mijn 8e ongeveer weer eens blusher opgedaan. Zo zag het er ook wel uit zeg maar, alsof ik 8 was en te make-up van mijn moeder had geprobeerd.

Mijn huid is heel licht, wit doorzichtig bijna dat normaal snel verbrandt en als die creme me iets meer kleur geeft, vind ik dat prima. Vroeger vond ik het ook prima dat ik zo wit ben, het doet het wel goed in de gothicscene, maar het lijkt wel alsof ik, als ik op me op mijn best voel, nog witter ben. In ieder geval krijg ik er regelmatig opmerkingen over.

Vind het overigens wel droog aanvullen, mijn gezicht nu.

« Laatst bewerkt op: 22 november 2007, 10:41:17 door LL de Ling »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.445
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #18 Gepost op: 22 november 2007, 10:41:11 »
Klodder rouge? :heehee: Bovendien poeder je rouge alleen op je wangen als het goed is.
'Klodder rouge' was een poging tot citaat uit de Familie Knots. En zoveel weet ik ook nog wel van make-up  :P.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Help, ik zie bleek!
« Reactie #19 Gepost op: 22 november 2007, 10:42:46 »

'Klodder rouge' was een poging tot citaat uit de Familie Knots. En zoveel weet ik ook nog wel van make-up  :P.

Een mede-liefhebber van de Familie Knots? :D
Forumkenner 2007 8)