Vegatopia Forum

Koningsvogel Sambal

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Koningsvogel Sambal
« Gepost op: 24 oktober 2007, 11:26:42 »
Er zat in de sambal van koningsvogel rundvleesbouillon dus die was helaas niet vega maar mijn moeder vertelde me dat er een sticker op zat met iets van "vernieuwd recept" en ze had gezien dat er nu groentebouillon in zit. Volgens haar zeggen (ik ga het vanavond zelf checken ;)) staat er zelfs een logo op dat het geschikt is voor vegetariers!


Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.579
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Koningsvogel Sambal
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2007, 11:53:07 »
Mooi zo! Om welke soort sambal gaat het?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koningsvogel Sambal
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2007, 11:58:26 »
Ik weet niet of ze hun hele lijn hebben aangepast, er waren namelijk meerdere soorten waar rundvleesbouillon in zat. In ieder geval is de sambal badjak nu ok, en die is erg lekker (ik at er al jaren van totdat ze het etiket aanpasten en ik er dus achter kwam dat er rundvlees in zat  :-X).

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Koningsvogel Sambal
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2007, 12:50:55 »
Het is hier al eerder gemeld, een paar maanden terug. Ik geloof door Calimero.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koningsvogel Sambal
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2007, 12:54:06 »
Wat vreemd, volgens mij is het echt pas sinds kort dat het vegetarisch is, ik heb niet zo lang geleden al die dingen nog eens bekeken en toen zat er echt nog rundvlees in.

edit: ik heb even gezocht maar ik vind echt alleen berichten over dat het niet vegetarisch zou zijn....
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2007, 12:56:46 door Marla »

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koningsvogel Sambal
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2007, 15:24:19 »
Ik weet niet of ze hun hele lijn hebben aangepast, er waren namelijk meerdere soorten waar rundvleesbouillon in zat. In ieder geval is de sambal badjak nu ok, en die is erg lekker (ik at er al jaren van totdat ze het etiket aanpasten en ik er dus achter kwam dat er rundvlees in zat  :-X).
Jaaaaaaaaaaa, hier het zelfde verhaal. Is hij veggie-terug? Dat is reden voor een feestje!  ;D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Koningsvogel Sambal
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2007, 18:06:04 »
Wat vreemd, volgens mij is het echt pas sinds kort dat het vegetarisch is, ik heb niet zo lang geleden al die dingen nog eens bekeken en toen zat er echt nog rundvlees in.


 :bonk: ik had maar half gelezen en dat dat het bericht was dat het niet meer veggie was
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koningsvogel Sambal
« Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2007, 09:24:44 »
Hmm, nou ik ben gisteren bij mijn moeder geweest dus ik kon het mooi  even checken maar het is niet helemaal zoals ik hoopte dat het zou zijn :(.
Mijn moeder had een potje sambal badjak gekocht en daar zat een sticker op dat Koningsvogel nu een vegetarische lijn introduceert en daarbij maken ze idd gebruik van het vega logo. Helaas zit de badjak sambal niet in die lijn, daar zit dus nog steeds rundvleesbouillon in :(.

Ik snap dat echt niet hoor, als ze toch al een aantal sambals aanpassen kunnen ze toch net zo goed allemaal doen? Is dat rundvlees nou echt zo belangrijk voor de smaak, ik kan het me niet voorstellen. Misschien ga ik ze maar eens een mailtje sturen hierover dan.

Edit: nou mijn moeder is niet de enige die die sticker verwarrend vond, zie hier.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2007, 09:27:58 door Marla »

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koningsvogel Sambal
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2007, 17:39:34 »
in de toko zag ik idd dat er een sticker op sommige potjes zat met een vega-keurmerk (van hun zelf dan) en de melding dat er nu in veel produkten geen rundvleesbouillion meer gebruikt wordt, maar kruidenbouillion. het curieuze daaraan was, dat er bij de sambals waar de sticker op zat wel nog rundvleesbouillion op de ingredientenlijst stond.

Offline Emmy

  • **
  • 54
  • Geslacht: Vrouw
Re:Koningsvogel Sambal
« Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2007, 20:54:53 »
Gisteren had D sambal van de toko meegenomen hadden ze nieuw in het assortiment namelijk: Vegetarische Surinaamse Tempeh Sambal,
Op het etiket staat als merk Paloeloe,ik weet dus niet of jullie het al kennen,ik had um vandaag op de roti gedaan en ik moet zeggen het smaakte echt goed.

aitkid

Re:Koningsvogel Sambal
« Reactie #10 Gepost op: 09 november 2007, 20:07:30 »
op de side van de NVB staat onder het kopje keurmerk welke sambal en kruidenmixen vegetarisch zijn tevens zie je hoe het er uit ziet en ik heb gehoort dat het te koop is bij de makro van af week 45