Vegatopia Forum

Wilde varkens

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Re:Wilde varkens
« Reactie #20 Gepost op: 30 oktober 2007, 16:25:48 »
Zijn adres is vrij eenvoudig op internet te vinden via Google.
Op zijn eigen website nog wel.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2007, 16:26:17 door Trotse Nederl@ñder »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wilde varkens
« Reactie #21 Gepost op: 30 oktober 2007, 22:07:23 »
Dat is de tuin van mijn ouders :P Die vinden het denk weer niet zo leuk als ik ;)
Maar binnenkort dan mag je langskomen als ik mijn eigen tuin heb :) Maar die moet je dan wel delen met de wilde zwijnen en herten die dan hopenlijk door mijn tuin rennen :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Wilde varkens
« Reactie #22 Gepost op: 07 november 2007, 11:31:23 »
Dat is de tuin van mijn ouders :P Die vinden het denk weer niet zo leuk als ik ;)
Maar binnenkort dan mag je langskomen als ik mijn eigen tuin heb :) Maar die moet je dan wel delen met de wilde zwijnen en herten die dan hopenlijk door mijn tuin rennen :)
Ga jij die beesten ook bijvoeren in de winter omdat het zo zielig is om ze van de honger te zien sterven? Of laat je echt de natuur zijn gang gaan.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wilde varkens
« Reactie #23 Gepost op: 07 november 2007, 13:33:11 »
Dat is de tuin van mijn ouders :P Die vinden het denk weer niet zo leuk als ik ;)
Maar binnenkort dan mag je langskomen als ik mijn eigen tuin heb :) Maar die moet je dan wel delen met de wilde zwijnen en herten die dan hopenlijk door mijn tuin rennen :)
Ga jij die beesten ook bijvoeren in de winter omdat het zo zielig is om ze van de honger te zien sterven? Of laat je echt de natuur zijn gang gaan.

Nee. Ik voer in principe nooit dieren.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Wilde varkens
« Reactie #24 Gepost op: 30 november 2007, 15:35:45 »
Voor school creeren wij over dit 'probleem' een beleidsnotitie namens de Stichting Faunabescherming. Deze Stichting zegt eigenlijk gewoon dat er geen overschot is, want een populatie dieren past zich aan de hoeveelheid voedsel aan. In de gebieden van Natuur Monumenten en Staatsbosbeheer hebben ze geen overschot (daar voeren ze niet). Een probleem is dat ze worden gevoerd en een ander probleem is dat de afrastering niet afdoende is. Als je dit in orde maakt, dus niet meer voeren en een goede afrastering, moet de hoeveelheid wilde zwijnen binnen de perken zijn te houden. Niks ideale voorjaarstand van 800.

Trouwens, binnen dit project ben ik ervan geschrokken hoeveel 'natuur- en dierbeschermers' er voor jagen zijn.
« Laatst bewerkt op: 30 november 2007, 15:36:26 door Antje »
Groetjes, Antje

Veganfairy

Re:Wilde varkens
« Reactie #25 Gepost op: 19 december 2007, 12:20:14 »
Hi,

Het afschieten van dieren is geen oplossing, nooit, naar mijn idee.
Het beperken van populaties van dieren vind ik maar een belachelijk iets.
Als er teveel mensen op een kluitje wonenen, schiet je die dan ook af?
Afschieten is sowieso geen oplossing.
Dat deed men vroeger ook met diersoorten die tegenwoordig beschermd of bedreigd zijn en dan worden dieren weer in gevangenschap gehouden zodat ze kunnen fokken.
En als er dan weer een overschot komt, schieten we die toch ook af.

Een wereld vol hypocrieten, it makes me sick.

Je zou als land juist trots moeten zijn op de flora en fauna die je bezit, een kostbaar iets al zeg ik het zelf.



Veganfairy

Re:Wilde varkens
« Reactie #26 Gepost op: 19 december 2007, 12:24:00 »
Hi,

De dieren verplaatsen heeft sowieso weinig zin denk ik.
De dieren gaan een lange reis tegemoet en jullie weten vast wat dat betekent.
Bovendien verschuif je het 'probleem' en het probleem kan je beter in eigen handen houden.
Misschien zijn ze in een ander land nog minder tolerant.

Gr,
Jade