Vegatopia Forum

Vegan kaas

Re:Vegan kaas
« Reactie #140 Gepost op: 19 november 2011, 21:56:27 »
Kaas is echt hetgene waar ik de meeste moeite mee heb om het op te geven. Vegetarische kaas is wel te vinden en goed te doen, maar veganistische landt bij mij standaard in de vuilnisbak. :-/

En de allerlekkerste kazen zijn altijd rauwmelks. Maar die heb ik nog niet veganistisch kunnen vinden.

Nu zondig ik maar gewoon af en toe, als ik er echtechtecht trek in heb. Maar voor dagelijks gebruik op de pizza e.d. zou het wel fijn zijn als er wat eetbare veganistische kaas in de winkel kwam te liggen.

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #141 Gepost op: 20 november 2011, 11:25:25 »
Kaas is echt hetgene waar ik de meeste moeite mee heb om het op te geven. Vegetarische kaas is wel te vinden en goed te doen, maar veganistische landt bij mij standaard in de vuilnisbak. :-/

En de allerlekkerste kazen zijn altijd rauwmelks. Maar die heb ik nog niet veganistisch kunnen vinden.

Nu zondig ik maar gewoon af en toe, als ik er echtechtecht trek in heb. Maar voor dagelijks gebruik op de pizza e.d. zou het wel fijn zijn als er wat eetbare veganistische kaas in de winkel kwam te liggen.
Heb je ook de wat luxere/duurdere merken (Vegusto ed.) wel eens geprobeerd? Ik hoor regelmatig dat mensen veel enthousiaster over zulke merken zijn dan over de soorten die in veel biowinkels liggen.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #142 Gepost op: 20 november 2011, 14:40:18 »
De veganistische kazen met kokosvet vind ik echt niet afdoende. Vegusto ken ik niet, maar gister proefde ik een rauwe vegan glutenvrije pizza, waar cashewnoot als kaasvervanger was gebruikt. Dat was lekker moet ik zeggen. Ik geloof dat M. en/of calimero het ook weleens over notenkazen hebben gehad...

Ga je afscheid nemen van CSD eigenlijk?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #143 Gepost op: 21 november 2011, 17:52:43 »
Aan wie is dit gericht?

« Reactie #144 Gepost op: 18 december 2011, 12:01:19 »

Heb je ook de wat luxere/duurdere merken (Vegusto ed.) wel eens geprobeerd? Ik hoor regelmatig dat mensen veel enthousiaster over zulke merken zijn dan over de soorten die in veel biowinkels liggen.
Nee, ik heb geen idee waar ik dat zou kunnen kopen. Mijn biologische supermarkten hebben alleen Cheezly en nog zo'n plastickaasmerk.

De veganistische kazen met kokosvet vind ik echt niet afdoende. Vegusto ken ik niet, maar gister proefde ik een rauwe vegan glutenvrije pizza, waar cashewnoot als kaasvervanger was gebruikt. Dat was lekker moet ik zeggen. Ik geloof dat M. en/of calimero het ook weleens over notenkazen hebben gehad...

Ja. Ik ben er klaar mee. Misschien kan ik mijn zeer gewilde e-mailadres wel verkopen, lol. ;-)
Met noten lijkt me ook wel een goed idee. Was dat kant-en-klaar? Ik heb het in ieder geval nog nooit ergens gezien.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #145 Gepost op: 18 december 2011, 15:45:17 »
Notenkaas kun je zelf maken, van bv. geweekte noten (bv cashew of macademia) en voedingsgist.

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #146 Gepost op: 26 januari 2012, 18:51:05 »
Nee, ik heb geen idee waar ik dat zou kunnen kopen. Mijn biologische supermarkten hebben alleen Cheezly en nog zo'n plastickaasmerk.
Bij vega-webwinkel Veggiedeli hebben ze oa. Wilmersburger, strooikaas van MH Foods, en Vegusto (No Muh) (Vegusto is uit het assortiment); ik heb de indruk dat die soorten vaak wel positief beoordeeld worden door veganisten die de gemiddelde uit de biowinkel niet lekker genoeg vinden. http://www.veggiedeli.nl/webshop/kaas-vervangers

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #147 Gepost op: 05 februari 2012, 18:36:33 »
Aan wie is dit gericht?

CSD is afkorting van AJ's oude vrij legendarische nick. (Jeetje, 15 jaar alweer bijna?!) Al was ze er op dit forum niet zo actief mee.

Klik en klik. Sowieso leuk blog voor veganistische recepten.

Offline MoniqueS

• **
  • 24
    • Verzamelpunt Acties Tegen Dierenleed
« Reactie #148 Gepost op: 12 februari 2012, 09:27:23 »
De afgelopen week heb ik voor het eerst producten besteld en ontvangen van Veggiedeli, 2 vegan kazen, 2 soorten vegan worstjes, geraspte vegan kaas en vegan salami.
De 1e kaas en worstjes heb ik inmiddels gegeten en die waren lekker. Met name de smaak van de kaas heeft mij blij verrast. Ik was een echte kaaseter en was bang dat deze niet zo lekker zou zijn, maar dat vind ik dus wel.
De salami is lekker maar ongelofelijk vet, het druipt er bijna af.
De rest van de producten heb ik nog niet geprobeerd, dus ik ben benieuwd.
*Kip, het meest mishandelde stukje vlees.*

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #149 Gepost op: 12 februari 2012, 12:09:39 »
Welke merken had je, want ze hebben er meer bij Veggiedeli. Fijn dat je het lekker vindt  :). Wij deden toen een test met een aantal vegan kazen, maar vonden ze niet zo super (http://www.vegatopia.com/vega/producten/kant-en-klaar/11451-proeverij-van-veganistische-kazen).
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #150 Gepost op: 12 februari 2012, 12:10:32 »
Notenkaas kun je zelf maken, van bv. geweekte noten (bv cashew of macademia) en voedingsgist.

Ja maar je hebt om heel erg lekkere te krijgen toch zo'n apparaat nodig dat idioot fijnmaalt, fijner dan de keukenmachine? In Engeland en VS lekkere notenkaas gegeten, stom dat dat hier nergens is.
,,,,فلافل

Offline MoniqueS

• **
  • 24
« Reactie #151 Gepost op: 12 februari 2012, 12:39:13 »
Ik heb Sheese smoked ceddar style open momenteel en de Sheese edam style die ik nog niet geproefd heb.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #152 Gepost op: 12 februari 2012, 12:58:59 »

Ja maar je hebt om heel erg lekkere te krijgen toch zo'n apparaat nodig dat idioot fijnmaalt, fijner dan de keukenmachine? In Engeland en VS lekkere notenkaas gegeten, stom dat dat hier nergens is.

De Vita-Mix/Max, ja die raden ze overal aan. Maar omdat je de noten van tevoren weekt, kom je met een gewone (maar wel heel goede) blender misschien ook een heel eind.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #153 Gepost op: 12 februari 2012, 13:59:19 »
Ben benieuwd hoe die smoked cheddar is. De Edam staat me nog bij, niet zo lekker...

Zou je die noten droog in de koffiemolen kunnen fijnmalen en dan pas water toe kunnen voegen eigenlijk?

Offline MoniqueS

• **
  • 24
« Reactie #154 Gepost op: 12 februari 2012, 14:23:59 »
Ik vind hem erg lekker, de edammer weet ik nog niet.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #155 Gepost op: 15 februari 2012, 16:06:03 »
Hoe heb je het gegeten? Koud op brood of in een warm gerecht?

Offline MoniqueS

• **
  • 24
« Reactie #156 Gepost op: 15 februari 2012, 17:19:56 »
Gewoon op brood. Ik merk wel dat deze kaas erg snel droog wordt, maar daar wordt hij niet minder lekker van.
Ik heb ook de geraspte (pizza) kaas en die eet in in warme sausen, die is ook lekker trouwens.
Ik vind hem qua smaak nog meer op echte kaas lijken dan de vaste.
Ben heel benieuwd naar de edammer, maar die laat ik nog even dicht tot de 1e op is.

Offline MoniqueS

• **
  • 24
« Reactie #157 Gepost op: 20 februari 2012, 12:43:53 »
De edammer is nu ook open en ik moet eerlijk zeggen dat ik deze nog lekkerder vind.
De smoked cheddar is nu niet meer te snijden voor op brood, maar daar maak ik nu kleine blokjes van om door salade te doen, ook lekker.

Offline eno2

• 758
  • Geslacht: Man
« Reactie #158 Gepost op: 25 maart 2012, 14:48:20 »
Kaas is echt hetgene waar ik de meeste moeite mee heb om het op te geven. 

Puur masochisme, herinner ik me  nog, na al die jaren.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #159 Gepost op: 14 juli 2013, 17:34:43 »
Iemand op Twitter tipt Diaya kaas dat bij Veggie4U in Den Haag te krijgen is, ik lees in de Wat eten we Vandaag dat M. het ook een keer at, M. kun jij (of iemand anders die het kent) zeggen of ie lekker is, en is ie toevallig ook in Amsterdam te krijgen?
,,,,فلافل