Vegatopia Forum

Mijn zoontje is ineens vegetariër

zosten

Re:Mijn zoontje is ineens vegetariër
« Reactie #20 Gepost op: 07 december 2007, 14:48:47 »
dank jullie wel voor de reacties  :).Dit wijze meneertje is pas 9 , ik respecteer zijn keuze en ben van plan zo veel mogelijk met hem mee te eten ;).Zodat hij er niet helemaal alleen voor staat in huis.We zijn vanavond ook samen naar de supermarkt geweest om te kijken wat ze allemaal hadden.Ik heb een bakje "gehaktballetjes" mee genomen en schnitzel voor morgen.Dat heeft hij zelf uitgekozen en kon niet wachten om de balletjes te proeven.Gelukkig vond hij ze erg lekker!
Het wordt nu een beetje zoeken en improviseren maar gelukkig is hij echt dol op groenten enzo.
En wie weet bevalt het mij ook wel goed  ;D

Amai, dat ventje leeft al snel bewust hé! Hij luistert tenminste nog naar zijn lichaam  ;D
Die produkten in grootwarenhuizen zijn niet slecht maar in biowinkels vind je toch betere produkten met veel meer gezondere voedingswaarden!  ;)
« Laatst bewerkt op: 07 december 2007, 14:55:47 door zosten »

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 07 december 2007, 14:54:48 »
Colruyt heeft lekkere vegan/veggie produkten in hun diepvriezers van Eger (Fry).
En ze zijn echt wel heel lekker. Er zijn soms +10 soorten te vinden. Sommige produkten zijn ook veganistisch, nog beter dus (zonder dierlijke produkten)!

Ze zijn inderdaad lekker, zeker de wokstrips. Maar +10 soorten in de diepvriezers?!, dat betwijfel ik heel erg.

zosten

« Reactie #22 Gepost op: 07 december 2007, 15:13:51 »
Colruyt heeft ook veganistisch, nog beter dus (zonder dierlijke produkten)!

Ze zijn inderdaad lekker, zeker de wokstrips. Maar +10 soorten in de diepvriezers?!, dat betwijfel ik heel erg.

Was het nu 6, 8 of 10? Maakt niet zoveel uit hé?  :-\
Ikzelf koop alleen maar vegans suitable.  :P Let wel, het was deze keer uitzonderlijk want meestal is er bitter weinig te vinden daar. Al meerdere keren voor gehad dat er helemaal niets lag ook. Veel ga ik nu ook weer niet naar de Colruyt. Het stinkt er teveel naar vlees en qua gezelligheid brrr  bunkerachtig.
We kopen liever in een bioshop.  ;)
De worstjes benaderen wel enorm een typische vleessmaak hé?
Die wokstrips heb ik nog nooit gegeten, dat testen we morgen eens uit!  ;)
« Laatst bewerkt op: 07 december 2007, 15:18:26 door zosten »

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #23 Gepost op: 07 december 2007, 15:22:08 »
Toch wel, er lagen d'r heel wat.  Ttz als ik de vegetarische d'r bij tel. Ikzelf koop alleen maar de vegans suitable. Dan zijn er idd geen 10 te vinden.  :P Was het nu 8 of 10? Maakt niet uit hé?  :-\
Let wel, het was deze keer uitzonderlijk want meestal is er bitter weinig te vinden daar. Al meerdere keren voor gehad dat er helemaal niets lag ook.

Tja, ik heb 8 jaar in diverse Colruyts gewerkt, waarvan een jaar of 5 als (afdelings-)verantwoordelijke. Hoewel het assortiment van Colruyt tot Colruyt varieert en de bevoorrading van de Eger-producten redelijk onregelmatig was denk ik toch dat je wat optimistisch bent.

Ik zie net dat je je reactie wat hebt aangepast.  Maakt het veel uit?!, neen op zich niet.  Maar ik zie niet in waarom ik je niet zou corrigeren als je de bal mis slaat.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2007, 15:24:35 door Ligfietsertje »

Offline Nick

• 578
« Reactie #24 Gepost op: 07 december 2007, 15:37:18 »
Die worstjes vind ik helemaal niet lekker, ik heb ze al proberen te "verkopen" aan een visite-hond maar hij lustte ze ook niet.  :-\
« Laatst bewerkt op: 07 december 2007, 15:37:45 door Nick »
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

zosten

« Reactie #25 Gepost op: 12 december 2007, 16:56:31 »
Sommigen vinden die worstjes uit de Colruyt
niet lekker?
Het grappige is dat die andere produkten hetzelfde zijn qua samenstelling.
Zelfs die wokreepjes.  :P

Veppie

« Reactie #26 Gepost op: 14 december 2007, 10:28:56 »
Wauw, ik had graag zo'n moeder als jij gehad toen ik besloot om vegetarier te worden. Een ding kan ik je afraden. Stop niet stiekem vlees in het eten. Toen ik daar achter kwam, heb ik mijn moeder lange tijd gehaat en eigenlijk nergens meer bij vertrouwt. Maar ik heb zo de indruk dat jij dat niet gaat doen. :D

De gouden tip: Variatie. Maar dat is al vaker gezegd.

Veel succes met wennen aan deze nieuwe levensstijl!

Offline Laurita_27

• 979
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #27 Gepost op: 21 december 2007, 17:07:30 »
wow, helemaal geweldig dat zo'n jochie al zo'n bewuste keuze maakt! Krijg er bijna tranen in mijn ogen van....
Maar als ik jou er zo over hoor praten denk ik dat het prima gaat lukken!
Geef hem maar een dikke  :thumbsup: van mij ;)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #28 Gepost op: 21 december 2007, 18:35:36 »
Het grappige is dat die andere produkten hetzelfde zijn qua samenstelling.
Zelfs die wokreepjes.  :P

Hotdogs: soya proteïnen, eiwit, rijst, zout, plantaardig olie, maïszetmeel, kruiden, bietvezels, natuurlijk aroma’s

Wokstrips: gehydrateerde plantaardige proteïnetextuur, plantaardige vetstof, tarweproteïnen, tarwebloem, plantaardige proteïne isolaat, zetmeel, kruiden en specerijen,  plantaardige olie, ajuin, zeezout, cellulose-extract, karamel, natuuridentieke smaken, gefermenteerde rijst

Vegetarische burgers: gehydrateerde plantaardige proteïnen (soja), gehydrateerde plantaardige olie, zetmeel, verse ui, zeezout, karamel, gefermenteerd rijst-extract, kruiden, natuurlijke smaakversterkers

Barbara

« Reactie #29 Gepost op: 14 januari 2008, 14:47:22 »
Ik was acht toen ik vegetariër werd, mijn ouders hadden toen erg het idee dat dat wel een fase was waar ik wel overheen zou groeien...
ben nu 37 en er nog steeds niet overheen gegroeid.. :-)
:cow:

Heel goed dus dat je hem serieus neemt!

En qua tips... Er zijn ook vegetarische kookboeken speciaal voor kinderen, maar ook de burgers in de winkels zijn vaak goed, de een lekkerder dan de ander...
Het hangt er natuurlijk erg vanaf hoe je zelf kookt, als je aarappelen, groente, vlees kookt, kan je het vlees het beste vervangen met zo een standaard product (die van de AH zijn vooral lekker, de Marokkaanse burgers bijvoorbeeld)
Maar ikzelf eet meestal gewoon pasta, rijst, hartige taart etc. Waarbij ik niet meer bewust het vlees vervang. Maar dat is een kwestie van proberen, doen en proeven!

In elk geval heel goed van je kleine man en zijn moeder, dat ze zo bewust bezig zijn!
 :worshippy:

Offline Dick

• 517
    • plenty food
« Reactie #30 Gepost op: 09 mei 2008, 23:31:08 »
Ik was acht toen ik vegetariër werd, mijn ouders hadden toen erg het idee dat dat wel een fase was waar ik wel overheen zou groeien...
ben nu 37 en er nog steeds niet overheen gegroeid.. :-)
:cow:

Ik was 18 jaar en laatst vertelden mij ouders dat ze toen nog dachten dat het een fase was waar ik ook overheen zou groeien. Ik ben nu 44 jaar en ook nooit overheen gegroeid, zelfs strikter geworden.

Mijn vader kocht weleens iets vegatarisch met een hamsmaakje, nou daar zat ik zeker niet echt op te wachten.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.