Vegatopia Forum

Toetjes, desserts, taarten, koekjes, gebak.

Offline Indira

• 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Toetjes en taarten
« Reactie #540 Gepost op: 13 januari 2013, 22:46:06 »
de 'bloem' is volgens mij zonder suiker, evenals de vanillepudding poeder die ik vond van Bio Natura. Om de pudding te maken moet je wel wat suiker toevoegen, maar omdat ik taart maakte met hazelnootmelk die van zichzelf al zoet is, heb ik minder toegevoegd.
De taart is aardig gelukt, viel in de smaak, ware het niet dat de bodem niet helemaal geweldig gelukt was. De pudding maken was ook wel lastig, ik heb het recept op de verpakking gebruikt, maar denk doordat het hazelnootmelk was, werd het snel klonterig, de 'reactie' verliep direct. Al met al toch wel geslaagd, heb nog twee zakjes over voor een volgende keer..
Za Zemiata!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #541 Gepost op: 14 januari 2013, 09:41:51 »
ik ga samen met mijn schoonzusjes (zusje van vriendje en vriendin van mijn broertje) als verrassing voor vriend een hele grote taart maken voor zijn verjaardag. Het wordt een berg met skipiste en lift :D ben benieuwd naar t resultaat..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #542 Gepost op: 14 januari 2013, 19:21:45 »
Wat leuk, wel een fotootje plaatsen he?!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline greet

• 2.671
« Reactie #543 Gepost op: 14 januari 2013, 19:27:18 »
Meerdere fotootjes mogen ook, hoor :D

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #544 Gepost op: 14 januari 2013, 22:12:42 »
Ik ga heel veel foto's maken!

Het is best een grote klus ontdekken we nu  ;D
De buitenkant wordt bekleed met witte chocolade ganache. We vullen 2 van de 4 lagen met stroopwafeltoetje (mijn lief is dol op stroopwafels) die zijn helaas niet vega proef maar de taart is dan ook voor lief. De andere lagen vullen we met mascarpone en rood fruit. De biscuits worden chocolade.

We maken huisjes van marsepein en boompjes van Royal icing, als ik dat nog ergens kan scoren...

Ik moet zeggen dat ik nu al t idee heb dat t misschien beetje te gek is hahaha
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Aiko

« Reactie #545 Gepost op: 14 januari 2013, 23:49:14 »
ik ga samen met mijn schoonzusjes (zusje van vriendje en vriendin van mijn broertje) als verrassing voor vriend een hele grote taart maken voor zijn verjaardag. Het wordt een berg met skipiste en lift :D ben benieuwd naar t resultaat..

Ook inclusief een traumahelicopter voor de gipsvlucht?

En vergeet de Yeti niet!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #546 Gepost op: 15 januari 2013, 09:35:15 »
hahaha nee die komen er niet op. sorry Aiko!

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #547 Gepost op: 15 januari 2013, 16:01:54 »
 :o Oooooooh, dat klinkt geweldig, lijn!
Want a sugarcube?

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #548 Gepost op: 21 januari 2013, 08:19:00 »
het werd iets anders omdat we de ganache niet perfect kregen... hebben we uiteindelijk afgedekt met marsepein...

tadaaaaaaaaaaaaaaaa:

de fotoooooo

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #549 Gepost op: 21 januari 2013, 08:29:43 »
het werd iets anders omdat we de ganache niet perfect kregen... hebben we uiteindelijk afgedekt met marsepein...

tadaaaaaaaaaaaaaaaa:

de fotoooooo

Wauw, wat gaaf

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #550 Gepost op: 21 januari 2013, 16:48:02 »
Cool!

Was de ganache van witte chocolade? Of heb je van die candy melts gebruikt?

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #551 Gepost op: 21 januari 2013, 20:33:30 »
Van witte chocolade verhouding 3:1 maar das blijkbaar niet goed.

Offline Indira

• 520
« Reactie #552 Gepost op: 25 januari 2013, 23:17:42 »
de 'bloem' is volgens mij zonder suiker, evenals de vanillepudding poeder die ik vond van Bio Natura. Om de pudding te maken moet je wel wat suiker toevoegen, maar omdat ik taart maakte met hazelnootmelk die van zichzelf al zoet is, heb ik minder toegevoegd.
De taart is aardig gelukt, viel in de smaak, ware het niet dat de bodem niet helemaal geweldig gelukt was. De pudding maken was ook wel lastig, ik heb het recept op de verpakking gebruikt, maar denk doordat het hazelnootmelk was, werd het snel klonterig, de 'reactie' verliep direct. Al met al toch wel geslaagd, heb nog twee zakjes over voor een volgende keer..

ik kwam dit ook tegen in de bio winkel, voor geinteresseerden..
http://www.nieuweband.nl/nieuws/item/155/puddingpoeder-van-rapunzel/
Za Zemiata!

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #553 Gepost op: 02 februari 2013, 22:07:21 »
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #554 Gepost op: 06 februari 2013, 05:47:40 »
Gisteren rook het huis overheerlijk, de oudste dochter - een echt bakwonder - bakte een hoop spullen: voor bij mij op het werk 3 taarten (met vertraging trakteerde ik de collega's tgv mijn 50ste verjaardag) en ook nog 10 mikkemannen en 12 suikerbroodjes voor thuis. Zij heeft een blogje, neem gerust een kijkje. Haar recepten zijn melk-/lactosevrij.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #555 Gepost op: 06 februari 2013, 11:27:15 »
Gisteren rook het huis overheerlijk, de oudste dochter - een echt bakwonder - bakte een hoop spullen: voor bij mij op het werk 3 taarten (met vertraging trakteerde ik de collega's tgv mijn 50ste verjaardag) en ook nog 10 mikkemannen en 12 suikerbroodjes voor thuis. Zij heeft een blogje, neem gerust een kijkje. Haar recepten zijn melk-/lactosevrij.

Leuk blogje!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #556 Gepost op: 09 februari 2013, 21:44:17 »

Leuk blogje!
+1  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Aiko

Re:Koekjes
« Reactie #557 Gepost op: 17 april 2013, 11:19:00 »
Ik heb het boek 500 Koekjes gekocht.
Van 500 Koekjes-bezittende mensen nog specifieke aanraders van koekies die ik al eerste moet [mag] proberen?

« Reactie #558 Gepost op: 10 mei 2013, 17:26:40 »
ik heb gisteren vega griesmeelpudding met abrikozensaus gegeten en het was echt heerlijk!!  :o ;Dheb het ook ergens anders geplaatst maar daarna zag ik deze topic pas oopsie haha  :-X

Vegatopia

[Koken] Appelcrumble met tijm en gember
« Reactie #559 Gepost op: 29 november 2014, 13:00:09 »
Appelcrumble met tijm en gember

Van Antoinette, onze in Italië woonachtige gastredacteur, kregen we een recept voor appelkruimelgebak met een twist en een beetje pit!

Source: Appelcrumble met tijm en gember
« Laatst bewerkt op: 29 november 2014, 13:06:30 door Eelco »