Vegatopia Forum

Toetjes, desserts, taarten, koekjes, gebak.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Toetjes en taarten
« Reactie #400 Gepost op: 15 augustus 2008, 23:16:15 »
Iig gelijke delen van alles, komt van poundcake: http://joyofbaking.com/PoundCake.html

Offline greet

• 2.671
« Reactie #401 Gepost op: 17 augustus 2008, 10:32:36 »
Wat is dat?

Volgens mij, (en mijn keukenkunsten zijn beroemd, kuch) had een leerling dat ooit gemaakt en volgens zijn oma was het 1/4 bloem, 1/4 ei, 1/4 boter en 1/4 suiker, dit alles dan op basis van gewicht.

inderdaad... volgens de boerinnenbond: 250 gram van vetstof, eieren en bloem en dan 4 eieren... (ah, ja, en een lepel bakpoeder, en de eiwitten er op het laatst geklopt bijdoen, geeft naar het schijnt een betere structuur)
of 150 en 200 gram en 3 eieren heb ik ook al eens tegengekomen. hangt mss van je kippen af

het is een cake die vroeger alle huismoeders kenden, maar ja, toen was gezond koken ook nog niet zo in als nu   ;D
maakte trouwens toch niet zoveel uit, het was een hele dag kano-trip dessert. dus dan kan je wat calorietjes hebben.

maar het geeft wel de beste korst aan een cake ooit. :taart-yum:

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #402 Gepost op: 20 augustus 2008, 07:56:13 »
Van de week eindelijk een goede bestemming gevonden voor mijn butternutpompoen. Een goddelijke veganistische pompoentaart naar het recept van Rose Elliot. Het rook zalig, maar bij de eerste hap werd ik misselijk en heb bedankt. Vriendlief vond het heerlijk.

Ook een groot succes bij meneer: een overrijpe bakbanaan, samen met overrijpe nectarines in stukken snijden. Beslag maken van kokosmelk, yofu en bloem ( en nog wat waar ik nu niet op kom), bestrooien met kokosrasp en in de oven. Een open vruchtentaart op basis van een cupcake recept.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #403 Gepost op: 17 december 2008, 09:55:42 »
Help!

Ik heb gezegd dat ik volgende week met kerstavond wel een toetje meebreng. Maar wat wil ik eigenlijk maken? Ik maak zelden toetjes of taarten namelijk, maar ik wil natuurlijk wel indruk maken met mijn goddelijke.... ja wat eigenlijk?

Ik wil het maken op de dag zelf en het moet een beetje makkelijk te vervoeren zijn. Iets met bastognekoeken lijkt me wel wat, dat ingredient lusten ze iig allemaal (het zijn geen makkelijke eters)

Tips?

« Laatst bewerkt op: 17 december 2008, 10:11:28 door LL de Ling »

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #404 Gepost op: 17 december 2008, 10:12:06 »
[schaamteloze zelfbevlekking]Georgische honing-walnoten-yoghurtcake[/zelfbevlekking], of (niet alleen voor zwangere dames) dadel-pecannotencake met vijgen en custard. Appelpartjes met kaneelsaus misschien? Of een van de toetjes uit het geweldige toetjesarchief?
« Laatst bewerkt op: 17 december 2008, 20:18:35 door Maartje! »
This is between me and the vegetable!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #405 Gepost op: 17 december 2008, 17:12:05 »
Mij lijken ze heerlijk, maar met die vijgen kan ik bij hun niet aankomen helaas. De worteltjestaart die ooit maakte viel ook niet in de smaak.

Het moet ook borstvoedingproof zijn bedenk ik me net. Mogen dan bepaalde etenswaren ook niet?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #406 Gepost op: 03 januari 2009, 19:13:57 »
Ik heb vanmiddag een appeltaart gebakken waarbij ik de helft van de appels vervangen heb door pompoen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #407 Gepost op: 03 januari 2009, 20:13:53 »
Was het lekker?

Offline bambi

• 5.560
Koekjes
« Reactie #408 Gepost op: 22 november 2009, 11:26:08 »
Misschien dat ik vanmiddag tijd heb om koekjes te bakken. Gewoon simpele koekjes, misschien met wat kaneel maar verder gewoon simpel.
Heeft iemand een top-recept, makkelijk en lekker?
Alvast bedankt!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Aiko

Re:Koekjes
« Reactie #409 Gepost op: 22 november 2009, 14:22:45 »
Mag je speculaaskruiden (kaneel, cardamon, kruidnagel, gemberpoeder, nootmuskaat en witte peper, )? Dan heb ik wel een recept voor pepernoten of speculaas.

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #410 Gepost op: 22 november 2009, 14:32:44 »
shortbread?
(Sorry, ik weet niet uit mijn hoofd of je boter/gluten/suiker mag...)

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #411 Gepost op: 22 november 2009, 19:40:03 »
Mag je speculaaskruiden (kaneel, cardamon, kruidnagel, gemberpoeder, nootmuskaat en witte peper, )? Dan heb ik wel een recept voor pepernoten of speculaas.

Als ik dat zelf betrouwbaar meng, kan het. Ik wil het wel maken voor 5 december. Dus graag posten!
Ik dacht aan iets simpels als zandkoekjes. Maar ik denk eigenlijk dat we na 3 gangen vandaag toch volzitten ;)
Dus misschien andere keer, en voor sinterklaas ga ik vormpjes vragen.  ;D

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #412 Gepost op: 22 november 2009, 19:41:57 »
shortbread?

Ziet er ook mooi uit, maar waar staan nou de ingredienten? Iemand die nog geen witte wijn opgemaakt heeft? Kom er maar in?

Aiko

« Reactie #413 Gepost op: 22 november 2009, 19:43:10 »

Als ik dat zelf betrouwbaar meng, kan het. Ik wil het wel maken voor 5 december. Dus graag posten!

Ik heb nog een voorraadpot van 1,7 liter inhoud vol met speculaaskruiden met precies deze zes specerijen erin. Daar kun je zo wel een bakje van hebben, hoor. Ik heb het zelf ook gemengd met zakken van de toko. Of is daar ook weer de kans op vreemde specerijen wegens knoeien bij het verpakkingsproces?

« Reactie #414 Gepost op: 22 november 2009, 20:18:57 »
voorraadpot van 1,7 liter inhoud vol met speculaaskruiden

Die hoeveelheid lijkt me ruim voldoende voor het heksenhuis in Hans en Grietje.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #415 Gepost op: 22 november 2009, 20:22:13 »
shortbread?

Ziet er ook mooi uit, maar waar staan nou de ingredienten? Iemand die nog geen witte wijn opgemaakt heeft? Kom er maar in?

Hier!.
Om het recept van de shortbread te maken, moet je namelijk eerst naar het recept van shortbread dough toe (dough is nl. een van de ingrediënten, en er werd naar het recept voor dough verwezen). Wel interessant. Wat zouden Britten anders met die dough doen? Nouja, gewoon zõ opeten lijkt me inderdaad ook best een fijn plan, daar niet van hoor.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #416 Gepost op: 22 november 2009, 20:27:48 »
Maar vanuit het dough-recept wordt naar een aantal dingetjes gelinkt, die allemaal neerkomen op er koekjes van bakken.
Maar je kunt er ook koekjes van bakken en daar dan een laag caramel (eventueel met nootjes) op doen en daar dan een laag chocoladeglazuur op. Als je geen calorievrees hebt.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #417 Gepost op: 22 november 2009, 22:42:45 »
Ik heb nog een voorraadpot van 1,7 liter inhoud vol met speculaaskruiden met precies deze zes specerijen erin. Daar kun je zo wel een bakje van hebben, hoor. Ik heb het zelf ook gemengd met zakken van de toko. Of is daar ook weer de kans op vreemde specerijen wegens knoeien bij het verpakkingsproces?
Eet jij dagelijks speculaas, want anders lijkt zelfs mij dat iets teveel van het goede.

Aiko

« Reactie #418 Gepost op: 23 november 2009, 11:28:04 »
Eet jij dagelijks speculaas, want anders lijkt zelfs mij dat iets teveel van het goede.

Het was het meest economisch en het meest efficient om het in deze hoeveelheid te brouwen.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #419 Gepost op: 27 november 2009, 08:47:51 »

Ik weet niet hoe netjes jouw toko is ;)
Maar ik zie graag een recept. Ik kan niet beloven dat ik er aan toekom, maar het is wel mijn enige kans op Sinterklaassnoep bij de familieviering ...