Vegatopia Forum

Toetjes, desserts, taarten, koekjes, gebak.

Offline Apraxia

• 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #220 Gepost op: 24 februari 2004, 20:34:04 »
Zou je (voor bijv. bovenstaand recept) ook halvarine (uit een kuipje) ipv margarine kunnen gebruiken?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Elsbeth

« Reactie #221 Gepost op: 25 februari 2004, 08:45:26 »
Ik heb dat een keer gedaan, bij gebrek aan anders. Het smaakt niet heel anders ofzo, maar op die kuipjes staat altijd dat het alléén voor op brood is. Ik bak er ook wel eens een ei in hoor, dus ik weet niet in hoeverre 't kwaad kan. Maar de smaak is niet echt anders. Edit: ik gebruik geen minarine ofzo, niets vegans, dus daar heb ik geen ervaring mee.

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #222 Gepost op: 29 maart 2004, 19:50:46 »
sorry maar zit in cake of taart ook vlees afval of iets anders ?¿ :-\
Er zijn vegetariërs en veganisten. Veganisten eten geen enkel produkt afkomstig van dieren. Geen melk, eieren, honing, vlees, bepaalde e-nummers e.d.
Maar gelukkig kunnen veganisten toch lekkere cake en taart eten!  :D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #223 Gepost op: 04 april 2004, 12:44:01 »
brownies

2 koppen bloem
2 koppen suiker
1/2 kop cacao
1 tl bakpoeder
1/2 tl zout
1 kop water
1 kop olie
1 tl vanille
1/2 kop gehakte noten

meng de droge ingredienten. roer dan het water, de olie en de vanille erdoor. meng daarna de noten erin. doe het in een ingevet bakblik. bak het een half uur op 175 graden C.
Ik wou ze weer eens maken. Ik was de boel aan het afmeten, kom ik bij de cacao, zit er nog net een eetlepel in het pak :frusty:

Okee, improviseren dan maar. In plaats van cacao kaneel en rozijntjes erdoor, en nu probeer ik er muffins van te maken. Over een uurtje meer...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #224 Gepost op: 04 april 2004, 17:49:38 »

Okee, improviseren dan maar. In plaats van cacao kaneel en rozijntjes erdoor, en nu probeer ik er muffins van te maken. Over een uurtje meer...

en?
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #225 Gepost op: 04 april 2004, 17:51:48 »

en?
Ingezakt :(

Ze bubbelden als een gek, in de oven (teveel water?) en nu ze afgekoeld zijn zijn ze olie-achtig (teveel olie? of boter gebruiken?)

Smaken doet het wel, maar het meeste zit vastgebakken aan de papiertjes :-\
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #226 Gepost op: 04 april 2004, 17:56:46 »

Ze bubbelden als een gek, in de oven (teveel water?) en nu ze afgekoeld zijn zijn ze olie-achtig (teveel olie? of boter gebruiken?)

Smaken doet het wel, maar het meeste zit vastgebakken aan de papiertjes :-\

ik flikker altijd ei en gesmolten boter in die dingen. Vegan muffins zijn wel mogelijk, maar ik denk dan met meer bakpoeder en gesmolten margarine. In dat brownie recept gaat veel olie, maar dat werkt goed omdat ik denk die cacao zo droog is. Wel jammer
« Laatst bewerkt op: 04 april 2004, 17:57:38 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #227 Gepost op: 04 april 2004, 18:02:24 »
Wel jammer
Mwoa. Een leermoment :D

Elsbeth

« Reactie #228 Gepost op: 04 april 2004, 22:39:40 »
Ach smurrie kan ook heel lekker zijn. Zo vind ik halfgaar gebak altijd lekkerder dan gaar gebak. ;)

Offline Sil

• Godswonder
  • 452
  • Geslacht: Man
« Reactie #229 Gepost op: 03 mei 2004, 13:45:01 »
Een uitdaging:

Ik doe met mijn huisgenoten een taartbakwedstrijd en ik zoek een idee.
Onze criteria zijn:

originaliteit
smaak
structuur
uiterlijk

Ik wil vooral op originaliteit scoren, want daarin zijn nog niet erg hoge punten gevallen (mijn kiwitaart met banaan scoorde daarin niet erg hoog), maar eigenlijk wil ik gewoon winnen ;D
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Sil

• Godswonder
  • 452
« Reactie #230 Gepost op: 06 mei 2004, 16:38:13 »
oef, volgens mij heb ik iets teveel aan jullie gevraagd ;) is het echt onmogelijk om een originele vegan taart te maken?
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #231 Gepost op: 06 mei 2004, 16:45:08 »
Ja  :P

Jij weet het toch ook niet!

Offline Indira

• 520
« Reactie #232 Gepost op: 06 mei 2004, 19:30:29 »
en als Sil het al niet weet.... wie dan wel??? :P
Za Zemiata!

Offline iammars

• 288
Re:de lekkerste taart
« Reactie #233 Gepost op: 25 juni 2004, 20:34:37 »
APPELTAART
Zekers! Vooral de linzen versie van een echte bakker (of zelf maken) is heerlijk.
:o vertel

Met dit in mijn achterhoofd ben ik onbewust op zoektocht gegaan en plotseling kwam er op mijn weg een bijna vervallen boekje uit de jaren 70 vol met wijsheden over de Limburse vlaaien geschreven door een echte Limburgse huismoeder. En wat verblijdt mijn hart? De linzenvlaai staat er ook in.
Het recept zal ik naar het kookboekteam mailen, hopelijk kan het nog in het Vegatopia kookboek! Als je het dus wilt hebben, moet je het dus maar kopen :chef: .

Offline Annemieke

• 18.716
Re:Wat is de lekkerste taart
« Reactie #234 Gepost op: 25 juni 2004, 20:39:00 »
Maar in het kookboek kunnen toch geen recepten komen die al in een ander boek staan??

Offline iammars

• 288
« Reactie #235 Gepost op: 25 juni 2004, 20:42:34 »
Maar in het kookboek kunnen toch geen recepten komen die al in een ander boek staan??
Net alsof alle recepten zo origineel zijn, er zijn al duizenden verschillende kookboeken dus de meesten zullen vast ook wel al te vinden zijn. Maar om je te troosten: ik heb het niet letterlijk overgetypt. Da's wel goed?

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #236 Gepost op: 26 juni 2004, 12:42:41 »
Oh, weet ik niet. Moet je bij het kookboekteam zijn. Maar je hebt de bron er wel bij vermeld?

viool

« Reactie #237 Gepost op: 27 juni 2004, 13:43:21 »
Een rijstvlaai vind iedereen hier heel lekker en kan je heel basis maken.  Wij varieren per week met de "topping". Hij is zo eenvoudig dat ik 'm bijna elk weekend maak. Vorig jaar heb ik hier het zelfbedachte recept beschreven, n.a.v. mijn vraag over kokostaart. Ik kan het alleen niet meer terugvinden.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #238 Gepost op: 27 juni 2004, 13:59:24 »
Moet je es je eigen profiel bekijken en dan de laatste 10 posts.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Fabian

« Reactie #239 Gepost op: 27 juni 2004, 14:16:46 »
 :O