Vegatopia Forum

Kloostertuin - Zutphen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brenda_lelie

Kloostertuin - Zutphen
« Gepost op: 08 november 2006, 16:59:30 »
Iemand wel eens in de Kloostertuin in Zutphen gegeten? Wat ik op hun site lees lijkt me wel heel leuk alleen het ziet er op de foto's wel wat chic uit. (is het dat ook?) (http://www.berkhotel.nl/restaurant.htm)
Hoe duur is het daar ongeveer? Want dat vind ik niet terug op de site.
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2007, 10:26:12 door Sander »

Offline Selly

  • *****
  • 30.774
Re:Kloostertuin - Zutphen
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2006, 17:07:02 »
Ik hoor erg verschillende berichten. Sommigen vinden het goed, anderen waardeloos. Ik ben er een tijd geleden geweest en vond het toen niet sjiek, maar voor een vegetarisch restaurant is het misschien wel sjiek.
« Laatst bewerkt op: 08 november 2006, 17:07:22 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kloostertuin - Zutphen
« Reactie #2 Gepost op: 08 november 2006, 19:34:17 »
Ik ben er al een poosje niet meer geweest/langsgelopen, maar het ziet er netjes uit. Niet heel modern oid, maar gewoon netjes.

Over de bediening ben ik niet altijd tevreden geweest. Dat kan beleefder. Ik zou ook van te voren even bellen of ze wel open zijn. Wij hebben wel eens voor nop geld in de parkeermeter gegooid; bleek dat ze het lunchgedeelte die dag hadden verhuurd en we mochten ook niet in het restaurant zelf zitten.

kloostertuin zutphen
« Reactie #3 Gepost op: 06 augustus 2007, 09:01:02 »
Gister waren Lynnova en ik op de boekenmarkt in Deventer. Uit nostalgische overwegingen stapten we op de terugweg uit in Zutphen om daar in de Kloostertuin iets te eten. Maar wat bleek, je kon er als veganist alleen op aanvraag eten, en aanvraag minimaal daags tevoren. Nou ja zeg, bij een vegetarisch restaurant. Wij hebben wel nog een lekkere pizza op bij Corretto, de erg goeie Italiaan in Zutphen. Veel leuker zitten ook.

Jippia

Re:Kloostertuin - Zutphen
« Reactie #4 Gepost op: 06 februari 2008, 11:44:17 »
Wij zijn drie keer naar de Kloostertuin geweest. De eerste twee keer was ik vegetariër en de laatste keer veganist. Het was wel mogelijk om veganistisch te eten (ze hebben wat voor me klaargemaakt, al weet ik niet meer wat), maar dat had ik beter vantevoren kunnen zeggen. Dan hadden ze er meer van kunnen maken. Dat is wel bij meer vegetarische restaurants het geval, hoor. Kijk maar op hun websites.

Over het algemeen vind ik het eten daar niet lekker. Ik heb verschillende gerechten geprobeerd, maar werd er niet enthousiast van. Je krijgt er altijd bolletjes salade bij (al jaren hetzelfde) en daar zit een bepaalde specerij in (kruidnagel, geloof ik) die heel erg overheerst. In de sauzen en het eten zelf zijn ze weer heel spaarzaam met kruiden en specerijen. Er was op zich wel nagedacht over de gerechten, maar er zat niet veel smaak aan. In ieder geval, dat vond ik. Mijn man vond het geloof ik nog wel aardig.

Ik heb soms het idee dat vega restaurants nog in de jaren dertig leven. We zijn bij verschillende geweest en ons inziens kun je beter terecht in een gewoon restaurant (ook als veganist) dan in een vega restaurant. Ik heb twee vegetarische kookboeken uit de jaren dertig en in ieder geval één ervan raad het gebruik van veel specerijen en kruiden af. Een beetje kan wel wat verschil uitmaken, maar wat meer dan een beetje leidt tot verwende smaakzenuwen. Variatie houdt in dat je elke dag iets anders eet, binnen een maaltijd leidt het tot lekkerbekkerij. In de restaurants waar we tot nu toe zijn geweest was het eten vaak wat smaakloos. Soms waren de gerechten van de kaart beter dan de plate service, maar over het algemeen vonden we het niet echt promotiemateriaal voor het vegetarisme.

Als je toevallig toch in Zutphen bent, ga dan naar het Griekse restaurant Delphi. Wij zijn er al drie keer geweest en het eten is er echt heerlijk. Wij wonen nu bijna tien maanden in Zutphen. Gisteravond waren we er met mijn zusje, zwager en nichtje (1). Er zijn twee vegetarische schotels en je kunt ze veganistisch laten maken als je daarnaar vraagt.