Vegatopia Forum

Brugge

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Brugge
« Gepost op: 16 januari 2003, 18:01:00 »
De Bron (Brugge) is vanaf nu ook op zondag gesloten. Harde tijden voor brugse vegetariërs...
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2004, 12:33:10 door Sander »
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
De Bron
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2003, 20:20:00 »
Ja jammer. Ik weet dat het niet echt kortbij is maar als je eens in de buurt bent moet je echt es afzakken naar De Levensboom in Hasselt. Heb er in het weekend nog yummie gegeten.

alexis

Re:De Bron
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2003, 23:33:13 »
Ik heb er ook al 's voor de deur gestaan...
waar je 's moet heengaan is de Chinees enkele huizen verder.
Let wel op ... een "heel" snelle bediening :)
Een goeie bouillonsoep in van die mooie porseleinen kommetjes.
Mooi bord met warme groenten en rijst, het zicht oogt fantastisch overigens en achteraf een thee of een dame blanche  ;D

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:De Bron
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2003, 23:48:10 »
waar je 's moet heengaan is de Chinees enkele huizen verder.
Daar ben ik ook wel eens geweest ja, was onverwacht lekker!  :hungry:

'k Heb toen nog wel een visitekaartje meegenomen om 'm voor de restaurantgids op te geven, maar tot op heden heb ik dat kaartje nog niet terug kunnen vinden...
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:De Bron
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2003, 15:44:59 »
Hebben jullie het nu over Brugge of Hasselt?
In B is er inderdaad een Chinees in de straat; moet ik toch eens proberen, als De Bron dicht is natuurlijk!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

alexis

Re:De Bron
« Reactie #5 Gepost op: 01 februari 2003, 14:08:27 »
Het gaat dus nog steeds over Brugge ...
Ik heb ook zo'n kaartje meegenomen ... en 'teruggevonden'  :P

Chinees Restaurant
Shanghaï
Katelijnestraat 70
8000 Brugge

open van: 11.30 - 14.00 & 17.30 - 23.30
woensdag gesloten

Ook mogelijk mee te nemen

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:De Bron
« Reactie #6 Gepost op: 01 maart 2003, 16:14:04 »
Ik ben er gisteren geweest. Even geaarzeld: het goot en de indiër was dichter. Toch dapper doorgezet.
Vegetarische menu: 11euro80
Niet superformidastisch maar heel zeker te doen en voor de prijs moet je het niet laten...
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

DERANGED

Re:Brugge
« Reactie #7 Gepost op: 08 oktober 2004, 18:15:02 »
een paar vegan tips in Brugge:

- BHAVANI, simon stevinplein. de chana masala (kikkererwten) is veganistisch en ze zijn zelfs vriendelijk bereid je gerecht aan te passen. take-away is cheap, lekker en immens pikant. hun menu staat ook op www.bhavani.be

- de PITALEIR, naast het belfort. hun huisbereide falafel met frieten is safe (vraag het toch eens even na), het bijpassende pikante sausje idem. www.depitaleir.be

- ik ben geen grote fan van de Bron, de gerechten zijn me iets té gemaakt. als veganist moet je trouwens op voorhand duidelijk maken dat je langskomt, dan bakken ze wel een hazelnootburger (wat natuurlijk wel vriendelijk is). veel chinezen is brugge voorzien veganistische stuff, er is er ook een deftige te vinden in de torhoutsesteenweg.

- de arrabiata in de PASTA PRESTO (st-amandsstraat) is snel, goedkoop en lekker: 2.50euro voor een deftige beker! vegan fastfood, gewoon vragen de kaas achterwege te laten. www.pastapresto.be

- verder (zijnde in gent, niet in brugge) is er een zeer goed frietkot genaamd de Frietketel. véél veganistische stuff, zelfs replica's van bickyburgers (wel vermelden dat je een alternatief broodje wil) en vegan stoofsaus!! ze worden gecheckt door eva (www.eva-online.be) dus is het garanti safe. website heb ik niet, wel een adres en openingsuren: Papegaaistraat 79 (maandag tot vrijdag van 11.15 tot 14.15 en van 17.15 tot 23.00). coolste frietkot ooit.

smakelijk

overanalizing

Re:Brugge
« Reactie #8 Gepost op: 08 oktober 2004, 19:41:15 »
- BHAVANI, simon stevinplein.

Idd heel lekker en een mooi interieur. Het personeel is wel niet altijd zo goed op de hoogte van vegetarisch eten (met handen en voeten uitleggen) en als je in de zaak eet ben je redelijk veel geld kwijt voor wat je krijgt. Ook een beetje verwesterde Indiër;

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Brugge
« Reactie #9 Gepost op: 08 oktober 2004, 21:32:59 »
Ook een beetje verwesterde Indiër;

Och heer, stel je toch eens voor! Assemelaatsie! Straks gaat 'm nog Vlaams spreken ook!  ;D

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Brugge
« Reactie #10 Gepost op: 08 oktober 2004, 21:42:57 »
Bhavani: inderdaad duur en je moet soms heel lang wachten. De laaste keer was dat echt hééél lang, te lang.

"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Brugge
« Reactie #11 Gepost op: 08 oktober 2004, 21:52:56 »
Bij de Celten kan je ook lekker eten en niet duur.
Gevulde courgette met paprikasausje  :kwijl: .
Al 2 keer gegeten en daar zal het niet bij blijven. (Ik krijg honger  ::) )
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

DERANGED

Re:Brugge
« Reactie #12 Gepost op: 08 oktober 2004, 23:21:05 »
sta me toe hieraan toe te voegen:

- DA VINCI CRÊMERIE: de fruitsmaken zijn sorbets aka vegan lekkernij. bosvruchten is zwaar aangeraden...

XMelissaX

Re:Brugge
« Reactie #13 Gepost op: 12 november 2004, 17:40:33 »
en vergeet DE REPUBLIEK niet
heerlijk wokschotel met noedels of rijst. (9.5 euro)
voor de rest nog een heel pak gewoon vegetarische gerechten.

Mirjamm

Brugge!
« Reactie #14 Gepost op: 24 juli 2007, 17:12:53 »
Ik kom net uit Brugge en daar kan je goed vegetarisch eten (ik heb in ieder geval slechter meegemaakt).

Er is een vegetarisch restaurant, waarvan ik de naam kwijtben, omdat hij gesloten was. Ze waren met vakantie :(

Ze hebben in veel andere tentjes vegetarische pasta's, quiches, lasagna's enz.
Het viel me daar dus reuze mee, ik had minder verwacht :)

Gwennepen

Re:Brugge!
« Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2007, 17:44:36 »
Brugge is leuk. :D Ik at daar een keer in café de Republiek (st Jacobsstraat 36) heel lekkere vegetarische lasagne voor geen geld. :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Brugge
« Reactie #16 Gepost op: 03 november 2007, 10:34:30 »
Vorig weekend zo ontzettend lekker bij Saint Cantrois gegeten. Een aardappelovenschotel met o.a. heerlijke spinazie en erbij groene asperges en lekkere paddestoelen. Erg fijn. Aardige mensen ook en het ziet er gezellig uit.

De Republiek is idd ook gezellig. Daar Belgische biertjes gedronken en veggie snacks gegeten.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Brugge
« Reactie #17 Gepost op: 17 december 2007, 17:37:11 »
Vorige week in Brugge geweest.
De Bron was dicht, de Pitaleir ook (jammer, zat in het hotel ernaast), zo ook de Japanner tegenover Shanghai.
Daar zijn we wel wezen lunchen.
Na de berichten hier had ik er wel iets meer van verwacht. Het was erg snel klaar, best veel olie, maar wel ok.
 
Daarna wezen dineren bij Dell Arte.
Van die oude crooner muziek, foto's van oude sterren aan de muur, lekker warm. Gezellig tentje.
Zorg alleen wel dat je iemand van de bediening treft die ook echt iets weet. Op de deur staat al een oproep voor bedienend personeel, maar het is toch een beetje treurig als diegene die er wel zijn niet weten wat de gerechten in houden en het navragen in de keuken ook wat moeilijk vinden.
Of de frietjes veilig zijn, weet ik niet. De rauwkostsalade werd in ieder geval met naar spek smakende croutons geserveerd.
De knoflooksaus die we kregen was van iets oude rauwe knoflook. Gelukkig aten we het samen, want die nasmaak en -lucht blijft hangen.
Maar zoals gezegd, gezellig tentje met hele fatsoenlijke porties.

De dag erna gingen we naar Gent, waar we De Frietketel open aantroffen :D
( We hebben speciaal gewacht in de snackbar er tegen over. Die heeft een grote roze varkentjesbank)
Inderdaad een hele vega lijst (foto's beschikbaar).
Erg verleidelijk en we bestelden dus nogal veel in een keer.
Het op lage temperatuur afbakken levert toch een wat vettere patat op. Vonden we niet zo, maar de porties zijn buitengewoon riant.
De stoofsaus was erg lekker en ze hebben er mijn geliefde sajoerakroket :D

De Stoepa (in de buurt van Begijnenhof/Minnewater als ik me niet vergis) had ook de nodige vegetarische opties.


Verder erg (te) veel chocolade ingeslagen  :bloos:
De door Selly genoemde bloemkoolbonbon van The Chocolate Line zou overigens niet in de winkel verkrijgbaar zijn ivm de houdbaarheid.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Brugge
« Reactie #18 Gepost op: 17 december 2007, 17:41:59 »

Verder erg (te) veel chocolade ingeslagen  :bloos:
De door Selly genoemde bloemkoolbonbon van The Chocolate Line zou overigens niet in de winkel verkrijgbaar zijn ivm de houdbaarheid.

Oh? Bij mij zeiden ze dat die er soms was. Ik zal er in 't stukje wel iets als 'zeldzame' ofzo voorzetten.
Leuk dat je de frietketel open aantrof!
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Brugge
« Reactie #19 Gepost op: 18 december 2007, 00:06:43 »
De winkeldame noemde iets over de houdbaarheid en niet voor particulieren ofzo, maar ik verstond wel meer mensen niet zo best in Belgie.
Misschien doen ze het in de winkel als ze wat over hebben van bestellingen ofzo?

Ga zo even de foto's overzetten :D
Sin chile, no tiene chiste!