Vegatopia Forum

Terreur in Appelscha?

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Terreur in Appelscha?
« Gepost op: 11 juli 2007, 19:07:12 »
Het CDA is bang voor terreur in Appelscha. In de Telegraaf stond gisteren namelijk dat daar op een camping de International Animal Rights Gathering gaat plaatsvinden en dat is volgens de krant een vier dagen durend trainingskamp voor dierenrechtenextremisten. Dus wil de CDA-fractie dat minister Hirsch Ballin van justitie de bijeenkomst verbiedt.

De organisatoren bezweren bij monde van hun woordvoerder echter dat de bijeenkomst niet oproept tot illegale activiteiten. "Wij komen alleen geweldloos op voor dieren." Er zou onder meer promotie gemaakt worden voor veganisme en verder leren de deelnemers hoe ze actiefoto's moeten maken.

Wat vinden wij? Onschuldig padvinderskamp of potentieel gevaarlijke bijeenkomst?

 
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2007, 19:07:46 door J@n »

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2007, 19:32:58 »
Ik vind terreur eigenlijk meer een woord dat door de Telegraaf gebruikt zou worden... valt me nog mee van ze :)

Ik ken dit soort activiteiten alleen bij naam als "animal rights gathering". Zijn overigens vrij onschuldig, ware het niet dat er altijd wat herrieschoppers bij zitten die het voor de meeste anderen verknallen, en waardoor er meestal wel eenmaal optreden van de politie voorkomt.
Zoals ook in (ik meen) 2002, toen vanuit amsterdam een demonstratie werd gehouden; vond iemand het nodig om de ruit van de Mac in te gooien. Anders was de politie niet nodig geweest.

Dus ja, om op je vraag terug te komen. onschuldig is het misschien niet helemaal, maar potentieel gevaarlijk al helemaal niet.


Trouwens, zitten er nertsenfarms in de buurt van Appelscha? :devil:
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2007, 19:33:42 door Sil »
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2007, 20:57:25 »
Trouwens, zitten er nertsenfarms in de buurt van Appelscha? :devil:

ja.

In principe is zoals je het al zegt. Vrij onschuldig. Alleen ik heb wel angst dat er weer relschoppers tussen zitten die het gaan verknallen. Geweld, vernielingen etc.. is waar de hele dierenrechtenbeweging nu echt niet op zit te wachten. In de tijd van terroristen van al qaida e.d. is het niet goed om met maskers rond te lopen e.d., vernielingen aan te richten, bedreigen etc.

Meestal zijn die fanatieke relschoppers gasten die 1 jaartje ofzo veganist zijn en dierenactivist en daarna weer andere dingen vinden om te doen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2007, 21:50:22 »
Maarreh, dit soort bijeenkomsten zijn toch niet nieuw? Vroegah, toen ik me nog écht bekommerde om dieren (tegenwoordig ben ik ook maar zo'n ovolactovegetariër van lik me reet) waren ze er ook al...

Of verwar ik nu zaken met de Domela Nieuwenhuis pinkster bijeenkomst???

Enniewee.......

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2007, 21:53:36 »
Er zullen vast wel een paar stropdassen bij zitten op dat kamp. "Ik bij de AIVD (Binnenlandse Veiligheids Dienst) ? Hoe kom je er bij?"

NB: In mijn tijd was dat anders. Hoogstens een paar sportvissers enkele lastige vragen gesteld.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2007, 21:55:47 »
stropdassen? Witte sportsokken en nieuwe gympen toch  ::)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2007, 23:21:14 »
Spot de leren Adidas schoenen tussen de plantaardige sandalen... :devil:.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2007, 23:37:51 »
Of verwar ik nu zaken met de Domela Nieuwenhuis pinkster bijeenkomst???

De locatie is al sinds de jaren dertig in gebruik bij anarchisten voor hun jaarlijkse pinksterlanddagen, maar het is doggik voor het eerst dat de dierenbevrijders er neerstrijken. Tot nu toe bivakkeerden ze in kraakholen.

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #8 Gepost op: 12 juli 2007, 16:44:41 »
Volgens de website (www.ar2007.info) leer je er zelfverdediging, anonieme mails sturen, mooie flyertjes ontwerpen, onderzoek doen voor je campagne, je verstoppen voor de polizei en meer van zulks. En 's morgens gezellig met z'n allen yoga-en en tai-chi-en.

Ik heb trouwens begrepen dat het hele gebeuren niet alleen veganistisch, maar ook straight edge is/probeert te zijn.

(en och, misschien ga ik wel even langs om het eten uit te proberen en een paar politiek (in-)correcte buttons te kopen).
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Offline Sam

  • ******
  • 7.152
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2007, 22:33:28 »
Ik denk niet dat ze het kunnen verbieden zolang er geen strafbare zaken op de agenda staan. Evenementen zoals de hackersbijeenkomsten gaan ook altijd gewoon door ondanks het protest (maar daar hebben ze ook wel een krachtige leiding die ook goed in PR is) Het enige op de agenda waar ik mijn bedenkingen bij heb is het onderwerp "Investigate your targets, how to do research for your campaign", dat zou ik zelf anders formuleren. Targets klinkt toch wel erg als doelwit, en minder als doel, en heeft dus negatieve associaties.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2007, 23:14:16 »
Niet waar. Een tijd terug was er nog eens een hackersbijeenkomst verboden.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2007, 23:17:51 »
Maarreh, dit soort bijeenkomsten zijn toch niet nieuw? Vroegah, toen ik me nog écht bekommerde om dieren (tegenwoordig ben ik ook maar zo'n ovolactovegetariër van lik me reet) waren ze er ook al...

Inderdaad ja, dit soort bijeenkomsten zijn allesbehalve nieuw. Maar des te meer in de belangstelling door de hele 'hype' rond terror. Verder is er, denk ik, weinig veranderd.

Ik heb trouwens begrepen dat het hele gebeuren niet alleen veganistisch, maar ook straight edge is/probeert te zijn.

Wat, geen alcohol en geen seks?! zul je mij niet tegenkomen daar. :awink:
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2007, 23:25:15 »
Maarreh, dit soort bijeenkomsten zijn toch niet nieuw? Vroegah, toen ik me nog écht bekommerde om dieren (tegenwoordig ben ik ook maar zo'n ovolactovegetariër van lik me reet) waren ze er ook al...

Inderdaad ja, dit soort bijeenkomsten zijn allesbehalve nieuw. Maar des te meer in de belangstelling door de hele 'hype' rond terror. Verder is er, denk ik, weinig veranderd.

Ik heb trouwens begrepen dat het hele gebeuren niet alleen veganistisch, maar ook straight edge is/probeert te zijn.

Wat, geen alcohol en geen seks?! zul je mij niet tegenkomen daar. :awink:

en waarom? wat is er milieu-kwaadaardig aan sex?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #13 Gepost op: 12 juli 2007, 23:26:58 »
Straight Edge heeft meer te maken met goed voor je lichaam zorgen enzo.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #14 Gepost op: 12 juli 2007, 23:28:08 »
Genoeg straight edgers die ook wel wat makkelijker zijn in dingen. Straight flex is dan een betere benaming voor die.

Overigens heeft dat straight edge ook iets te maken met een bepaalde muzieksmaak/richting.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #15 Gepost op: 12 juli 2007, 23:33:34 »
Straight Edge heeft meer te maken met goed voor je lichaam zorgen enzo.

Moet je dan niet juist heel veel aan (veilige) sex doen?

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #16 Gepost op: 12 juli 2007, 23:42:57 »
Ik vind terreur eigenlijk meer een woord dat door de Telegraaf gebruikt zou worden... valt me nog mee van ze :)

Ik ken dit soort activiteiten alleen bij naam als "animal rights gathering". Zijn overigens vrij onschuldig, ware het niet dat er altijd wat herrieschoppers bij zitten die het voor de meeste anderen verknallen, en waardoor er meestal wel eenmaal optreden van de politie voorkomt.
Zoals ook in (ik meen) 2002, toen vanuit amsterdam een demonstratie werd gehouden; vond iemand het nodig om de ruit van de Mac in te gooien. Anders was de politie niet nodig geweest.
2002 idd vanuit het oude filmhuis in Amsterdam. Ik kwam daar voor wat informatie.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #17 Gepost op: 12 juli 2007, 23:44:07 »
Of verwar ik nu zaken met de Domela Nieuwenhuis pinkster bijeenkomst???

De locatie is al sinds de jaren dertig in gebruik bij anarchisten voor hun jaarlijkse pinksterlanddagen, maar het is doggik voor het eerst dat de dierenbevrijders er neerstrijken. Tot nu toe bivakkeerden ze in kraakholen.
Vorig jaar stonden er ook dierenrechtenactivisten.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #18 Gepost op: 13 juli 2007, 08:06:48 »
Straight Edge heeft meer te maken met goed voor je lichaam zorgen enzo.

Moet je dan niet juist heel veel aan (veilige) sex doen?

Een vriendin van me is al jaren straight edge en ze heeft ook een vriendje. Volgens mij doen ze echt wel aan seks. Vaker dan de meeste vrienden van me ;)

Offline Sam

  • ******
  • 7.152
Re:Terreur in Appelscha?
« Reactie #19 Gepost op: 13 juli 2007, 11:19:25 »
Niet waar. Een tijd terug was er nog eens een hackersbijeenkomst verboden.
Ze hebben geprobeerd What the Hack (de grootste) te stoppen maar dat is niet gelukt. Welke wel dan? Ben ik wel nieuwsgierig naar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light