Mijn dochter is bijna 9 maanden en ik voed haar ook vegetaries op. Ze krijgt vanaf 8 maanden zo nu en dan wat (meegekookte) onbewerkte tofu door haar groentenhap. Ook kook ik met linzen en ze krijgt ongeveer 1 keer per week een half gekookt ei (vanaf 8 mnd mag ze ook het eiwit, daarvoor alleen het eigeel ivm mogelijke allergiese reakties)
Volgens Kind en gezin kan je met Tempe beginnen na 10-12 maanden en andere vleevervangers (bv quorn) als ze ouder dan een jaar zijn.
Ik ben zelf zo'n 17 jaar vegetaries en ik gebruik wel vleesvervangers, maar ook niet vaker dan zo'n 1 a 2 keer per week. Ik ben gewoon liever crea met groenten.
Ik ben wel langzaam aan kruiden aan het introduceren. Nu nog alleen groene kruiden (vers en gevriesdroogd) maar ik wil langzaam aan wel wat meer gaan aanbieden. Mevrouw laat vanzelf wel merken als ze ergens niet goed tegenkan denk ik dan.
Volgens K&G mag ze nog geen kaas, maar volgens een kookboek voor vegetariese mama's mag het wel. Ik doe het soms een beetje door haar groentenhap om het wat smaak mee te geven.
Wat een enorm succesrecept was:
couscous met (gekookte) bleekselderij, wortel en rozijnen en een theelepeltje wajang.
Ze vrat het lepeltje er bij op en keek erg beteutert als haar bordje leeg was