Vegatopia Forum

Dinerborden

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mjets

Re:Dinerborden
« Reactie #20 Gepost op: 26 juni 2007, 15:58:44 »
onze borden hebben bloemetjes op de rand, retrobloemetjes wel te verstaan. Van de tweedehandswinkel. Ik hou niet zo van echt zo'n compleet servies, doe mij maar lekker van alles wat als het maar niet die 8-hoekige zwarte borden zijn ;) sorry, maar die vind ik echt té lelijk

Dat kon je toch sparen bij de benzinepomp? Of was dat het onverwoestbare rookglas servies...  :O
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2007, 16:12:02 door mjets »

brenda_lelie

Re:Dinerborden
« Reactie #21 Gepost op: 26 juni 2007, 16:02:08 »
onze borden hebben bloemetjes op de rand, retrobloemetjes wel te verstaan. Van de tweedehandswinkel. Ik hou niet zo van echt zo'n compleet servies, doe mij maar lekker van alles wat als het maar niet die 8-hoekige zwarte borden zijn ;) sorry, maar die vind ik echt té lelijk

Dat kon je toch sparen bij de benzinepomp? Of was dat het rookglas servies...  :O

Ik weet het niet maar die borden zijn zo jaren tachtig/begin negentig en dat is nou niet echt de beste periode wat betreft mooie spulletjes

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dinerborden
« Reactie #22 Gepost op: 26 juni 2007, 16:03:23 »
Dat vonden ze tien jaar geleden ook van de jaren zeventig/begin tachtig ;)

Ik kan me bij mjets aansluiten: een ratjetoe, het liefst.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

mjets

Re:Dinerborden
« Reactie #23 Gepost op: 26 juni 2007, 16:09:58 »
Als je maar lang genoeg wacht... enig!  ;D

Maar ik heb ooit eens een uitzending van Oprah gezien waarin het ging over jerms en buks in the house (bedmijt e.d.) ... Zo kwam ook voorbij: oude borden vertonen krakjes en scheurtjes waarin je aardappelresten (ik noem maar ff wat) zich gaan nestelen en er weet ik veel wat voor bacterieen op gaan wonen. Kortom: eens in de... zoveel jaar (aantal natuurlijk ook vergeten) moet je een nieuw servies/borden (?) aanschaffen. Duidelijk verhaal geworden weer...  Enniewee.... het hele publiek vond onder hun stoel: een nieuw servies. Zat ik daar met mijn mega-used/cracked allegaartje waarvan sommige nog van oma... Maar weer eens goed heet afwassen vanavond...

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #24 Gepost op: 26 juni 2007, 16:14:44 »
Aangezien ik heel veel gratis heb gekregen toen ik op mezelf ging wonen ('ooooh ik heb nog wel een paar oude bordjes op zolder, die mag je wel hebben' zei de buurvrouw.... zo gaat dat) heb ik een enorm allegaartje. Soms zie ik iets heel leuks bij de hema of xenos (je blijft student he) en dan koop ik er 2, omdat van alles 1 ook maar zo'n allegaartje is, en meer dan 2 niet nodig is omdat ik al zoveel bordjes heb. En die goedkope zooi kun je ook nog eens stuk laten vallen zonder dat het erg is.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

mjets

Re:Dinerborden
« Reactie #25 Gepost op: 26 juni 2007, 16:18:07 »
Ja, dat stukgooien, daar zeg je me wat. Want hoe erg als je van alles zes hebt behalve van dat diepe ding.. nog maar vier en van die boterbordjes, nog maar 1...  ontvang nu je gasten nog maar eens. Want dat servies is natuurlijk al jaaaaaren uit de handel  ::)

Aiko

Re:Dinerborden
« Reactie #26 Gepost op: 26 juni 2007, 16:22:23 »
Als je maar lang genoeg wacht... enig!  ;D

Maar ik heb ooit eens een uitzending van Oprah gezien waarin het ging over jerms en buks in the house (bedmijt e.d.) ... Zo kwam ook voorbij: oude borden vertonen krakjes en scheurtjes waarin je aardappelresten (ik noem maar ff wat) zich gaan nestelen en er weet ik veel wat voor bacterieen op gaan wonen. Kortom: eens in de... zoveel jaar (aantal natuurlijk ook vergeten) moet je een nieuw servies/borden (?) aanschaffen. Duidelijk verhaal geworden weer...  Enniewee.... het hele publiek vond onder hun stoel: een nieuw servies. Zat ik daar met mijn mega-used/cracked allegaartje waarvan sommige nog van oma... Maar weer eens goed heet afwassen vanavond...

Die beestjes in gaten en kieren van borden, potten en pannen zijn vast niet enger of viezer dan de beestjes die continu in gaten en kieren en plooien van je lichaam huizen, je wenkbrauwen, haar en hoofdgaten nog daargelaten... Terwijl ik aan het typen ben kriebelen ze met vele duizenden continu op en over je lichaam.

Oftewel, niet zo snel in elk (wellicht door de serviesindustrie gesponsorde) propaganda trappen.

Aiko

Re:Dinerborden
« Reactie #27 Gepost op: 26 juni 2007, 16:23:16 »
Want dat servies is natuurlijk al jaaaaaren uit de handel  ::)

Daar zijn kringloopwinkels nu (ál)weer ideaal voor.

mjets

Re:Dinerborden
« Reactie #28 Gepost op: 26 juni 2007, 16:26:50 »

Die beestjes in gaten en kieren van borden, potten en pannen zijn vast niet enger of viezer dan de beestjes die continu in gaten en kieren en plooien van je lichaam huizen, je wenkbrauwen, haar en hoofdgaten nog daargelaten... Terwijl ik aan het typen ben kriebelen ze met vele duizenden continu op en over je lichaam.

Oftewel, niet zo snel in elk (wellicht door de serviesindustrie gesponsorde) propaganda trappen.

Nee Aiko je had het moeten zien! Met een of ander goedje wat ze op de borden smeerden en dan weer afspoelden, zag je een gifgroene kleur: bewijs dat "ze" daar zaten! (wat de tandarts ook doet om aan te tonen dat je je tanden niet goed poetst).
Maar eh... Wenkbrauwen, gaten, kieren en plooien..... duizenden... over mijn lichaam... kga ff douchen, laterr
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2007, 16:28:23 door mjets »

brenda_lelie

Re:Dinerborden
« Reactie #29 Gepost op: 26 juni 2007, 16:28:04 »

Die beestjes in gaten en kieren van borden, potten en pannen zijn vast niet enger of viezer dan de beestjes die continu in gaten en kieren en plooien van je lichaam huizen, je wenkbrauwen, haar en hoofdgaten nog daargelaten... Terwijl ik aan het typen ben kriebelen ze met vele duizenden continu op en over je lichaam.

Oftewel, niet zo snel in elk (wellicht door de serviesindustrie gesponsorde) propaganda trappen.

Nee Aiko je had het moeten zien! Met een of ander goedje wat ze op de borden smeerde en dan weer afspoelde zag je een gifgroene kleur: bewijs dat "ze" daar zaten! (wat de tandarts ook doet om aan te tonen dat je niet goed poetst).
Wenkbrauwen, gaten, kieren en plooien..... duizenden... over mijn lichaam...
kga ff douchen, laterr

ja dat groene spul bleef achter in die barstjes, haha

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #30 Gepost op: 26 juni 2007, 17:39:15 »
ik ben aan het sparen voor t servies van de Douwe egberts.. en ik heb al een boel punten :D

http://www.koffieenkado.nl/category.asp?cat=96&rnd=6%2F26%2F200752703PM&pgsz=5

ik heb al het taartplatootje, het roomstelletje 6 gebaksbordjes en ontbijtbordjes :D

daarnaast hebben we een xenos servies met cirkels
(streepjes)

ik vind een allergaartje ook erg leuk :D en voor t net zou ik graag nog een mooi effen servies erbij hebben

denk iets moois straks in een effen kleur
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

mjets

Re:Dinerborden
« Reactie #31 Gepost op: 26 juni 2007, 17:47:57 »
Ik heb daar een melkkannetje van  ;D (maar dan in het blauw). Maar wat moet je nou toch met een melkkannetje behalve leuk staan wezen in de kast? vraag ik me af als ik hem weer zie staan...  :O
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2007, 17:53:23 door mjets »

Gwennepen

Re:Dinerborden
« Reactie #32 Gepost op: 26 juni 2007, 17:51:21 »
daarnaast hebben we een xenos servies met cirkels
(streepjes)

Met al die kleurtjes? :D Daar wil ik eigenlijk nog de theepot van. :cheer:

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #33 Gepost op: 26 juni 2007, 18:16:02 »
ja die :D daar heb ik echt alles van :S alleen de theepot niet (al weggegevven) anders mocht je hem zo hebben.. want ik ben t een beetje beu :$
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Gwennepen

Re:Dinerborden
« Reactie #34 Gepost op: 26 juni 2007, 19:12:25 »
Je moet het gewoon mixen met wat servies in effen kleuren, wordt het effect alweer helemaal anders. :)
Ik heb trouwens geen echte gebaksbordjes. Daar gebruik ik de schoteltjes van van die supertruttige ouderwetse kop en schoteltjes uit de kringloper en de rommelmarkt voor.(roosjes en een gouden randje)

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Dinerborden
« Reactie #35 Gepost op: 26 juni 2007, 21:53:05 »
Ik heb altijd effen cremekleur gehad van de Xenos: goedkoop, alle kleuren eten staan er mooi op en als het stuk valt koop je weer nieuwe. Inmiddels ook een set cremeborden van Ikea, best mooi dik aardewerk maar je moet je borden wel opwarmen voor je er eten op doet, anders is het meteen koud.

Vraag voor de mensen met borden met wilde kleuren: ik vind dat altijd zo vloeken met het eten dat er op ligt. Hebben jullie dat niet?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Gwennepen

Re:Dinerborden
« Reactie #36 Gepost op: 26 juni 2007, 21:58:13 »
Ik vind het wel meevallen. Ik vind alleen eten en drinken er niet lekker uitzien op en in zwart servies.

mjets

Re:Dinerborden
« Reactie #37 Gepost op: 26 juni 2007, 22:01:47 »
Gezellig vrolijk zooitje  :yes:

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #38 Gepost op: 26 juni 2007, 23:29:58 »
Je moet het gewoon mixen met wat servies in effen kleuren, wordt het effect alweer helemaal anders. :)
Ik heb trouwens geen echte gebaksbordjes. Daar gebruik ik de schoteltjes van van die supertruttige ouderwetse kop en schoteltjes uit de kringloper en de rommelmarkt voor.(roosjes en een gouden randje)

nou ben vooral al beu omdat er nu na ongeveer 1,5 jaar gebruik zomaar stukken uitvallen... maar idd denk dat als ik t polkadottenservies compleet heb dat ik nog wat effen erbij koop om het te mixen en matchen.. en altijd handig als je veel visite krijgt :D

en dat het eten vloekt me mijn borden... neej heb ik geen last van.. in mijn borden zitten alle kleurtjes dus dat is makkelijk :P
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2007, 23:30:52 door lijntje »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Dinerborden
« Reactie #39 Gepost op: 26 juni 2007, 23:35:54 »
Toen ik op kamers ging kocht ik vierd borden. Nu zijn er nog drie over.

Maar: ik kreeg een tijd geleden van P. een heel servies omdat zij emigreerde naar Argentinie. Ik heb het in twee tassen gedragen naar mijn huis gedragen. Zwaar!

Ik ben het pas echt gaan gebruiken in mijn huidige appartement. En hoewel ik me nu een beetje schuldig voel nu zij in Antwerpen woont (heb het al enigzins gekocht door voor haar en haar man weer wat te kopen :)) staat het wel mooi. Het is heel kleurig, dat wel, maar ik vind het mooier dan zwart ofzo.
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2007, 23:36:04 door LL de Ling »