Vegatopia Forum

Wuchung brand: mock chicken, duck, chop suey etc.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Wuchung brand: mock chicken, duck, chop suey etc.
« Gepost op: 13 juni 2007, 20:02:42 »
Ik weet niet of hier al een topic over is ergens,
maar ik was vandaag in de toko en ik kwam een stel blikjes tegen met imitatie-vlees van het merk WuChung uit Taiwan. Ze hadden onder andere imiatie chicken, duck, chop-suey (tjap tjoy?) en abalone (weet alleen niet wat dat voor vlees moet imiteren?). Er staat achterop het blikje dat het "fried gluten" zijn. Ik denk dat het een beetje op seitan lijkt misschien.

Heeft iemand ervaring met het koken van deze producten?
Ik zag toevallig laatst nog een recept in mijn nieuwe kookboek van Ching He-Huang (van Ching's kitchen op rlt4, haar nieuwe kookboek heet "China Modern") met imiatie eend. Maar ben wel benieuwd of mensen bekend zijn met de smaak van deze producten.
Was in ieder geval zo gefascineerd dat ik het even heb meegenomen!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wuchung brand: mock chicken, duck, chop suey etc.
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2007, 10:19:03 »
maar ik was vandaag in de toko en ik kwam een stel blikjes tegen met imitatie-vlees van het merk WuChung uit Taiwan. Ze hadden onder andere imiatie chicken, duck, chop-suey (tjap tjoy?)
Chop-suey is een gegrild vleesgerecht
Citaat
abalone (weet alleen niet wat dat voor vlees moet imiteren?).
Een soort schelpdier. (Heel groot, volgens mij.)
Citaat
Heeft iemand ervaring met het koken van deze producten?
Ik zag toevallig laatst nog een recept in mijn nieuwe kookboek van Ching He-Huang (van Ching's kitchen op rlt4, haar nieuwe kookboek heet "China Modern") met imiatie eend. Maar ben wel benieuwd of mensen bekend zijn met de smaak van deze producten.
Was in ieder geval zo gefascineerd dat ik het even heb meegenomen!

Heb ik ook wel eens gedaan en het leek niet op wat het voorstelde en was ook niet bijzonder lekker. Maar ook niet waanzinnig vies.
This is between me and the vegetable!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wuchung brand: mock chicken, duck, chop suey etc.
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2007, 12:45:31 »
Ik neem altijd de meest simpele versie, weet nu even niet hoe die heet. Daar zit niet zo heel veel smaak aan dus dan kun je het zelf nog kruiden enzo.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2007, 22:33:54 door Selly »
,,,,فلافل