Vegatopia Forum

Aldi

xevilpunkx

Re:Aldi
« Reactie #40 Gepost op: 17 augustus 2010, 10:08:17 »
Het werd tijd dat er ook eens wat aan de prijs werd gedaan. Ik verbaas me al jaren dat vega-produkten zoveel duurder moeten zijn dan dode varkens.

Dat komt waarschijnlijk omdat het beschouwd wordt als een "dieet product".  Hetzelfde geldt hier in België voor suikervrije producten  ::), je zal maar diabetes hebben...

Jippia

« Reactie #41 Gepost op: 29 augustus 2010, 12:52:46 »
Huh? Ze zien er toch heel anders uit dan die van vivera. Ze smaken ook anders. Dacht ik.

Nee, hoor, ze zien er hetzelfde uit, ruiken hetzelfde als je ze bakt en volgens mijn man smaken ze ook precies hetzelfde. Alleen het plaatje op de voorkant is anders en het heet SoyGood, maar het is precies hetzelfde product.

Het is helemaal niet zo ongewoon als het lijkt. Mijn schoonfamilie heeft jarenlang een cakebakkerij gehad. Ze bakten zowel voor de Albert Heijn als voor de Aldi. Precies dezelfde cake, andere sticker erop.

Offline Vega-Robbie

• 144
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: 05 september 2010, 03:20:32 »
Het werd tijd dat er ook eens wat aan de prijs werd gedaan. Ik verbaas me al jaren dat vega-produkten zoveel duurder moeten zijn dan dode varkens.

Dat komt waarschijnlijk omdat het beschouwd wordt als een "dieet product".  Hetzelfde geldt hier in België voor suikervrije producten  ::), je zal maar diabetes hebben...
Het is toch zo dat vleesproducten onder het 6%'s BTW-tarief vallen en soja onder het 19%'s tarief???
Hopelijk heb ik het onjuist.... :-\

Offline Eefje

• **
  • 56
« Reactie #43 Gepost op: 07 september 2010, 16:28:02 »
Wat is dat nou weer voor onzin dan? Al het eten hoort onder btw-laag te vallen... zelfs chips, koekjes, fastfood enzo vallen daaronder, waarom soja dan niet?

VegaSmurf

Vegetarische producten Aldi
« Reactie #44 Gepost op: 28 september 2010, 22:56:09 »
Ik vind ze erg lekker.
Vooral de vegetarische hamburgers en de vegetarische balletjes.
En  ze zijn nog goedkoop ook!

Offline Agnesje

• 278
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #45 Gepost op: 17 oktober 2010, 19:53:58 »
Wie weet of ze de Vegetarische Wienerle ook in de Nederlandse Aldi verkopen?

http://vegetarisch-einkaufen.de/ProdInf/wie_Wurst/wie_wurst.html 2e worst
Man... dat ziet er lekker uit allemaal!! toch maar weer een keer einkaufen machen im Deutschland..

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #46 Gepost op: 12 januari 2011, 09:52:02 »
De Aldi heeft nu ook wokreepjes en vegi-gehakt in het assortiment. Iemand al ervaring mee?

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #47 Gepost op: 12 januari 2011, 10:47:51 »
Nee, maar het klinkt goed! Ik vind de burgers erg droog, maar voor een student is het betaalbaarder dan andere merken. De balletjes van Vivera (die ik erg op dat Aldi-spul vind lijken) laat ik altijd meekoken in saus, dan blijven ze niet zo in je keel steken ;)
Zal er vanmiddag eens op uit gaan!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #48 Gepost op: 12 januari 2011, 13:39:17 »
De Aldi heeft nu ook wokreepjes en vegi-gehakt in het assortiment. Iemand al ervaring mee?
Ook in NL?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #49 Gepost op: 13 januari 2011, 19:59:47 »
Ik dacht dat de Aldi in NL altijd voor liep op België? Hier heten de veggi spullen trouwens SoyGood, viel me vandaag op. Dat was eerst toch niet! Denkik!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #50 Gepost op: 13 januari 2011, 22:12:11 »
Geen wokreepjes gespot, wel gehakt en kaasburgers.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #51 Gepost op: 14 januari 2011, 09:04:40 »
Kaasburgers hebben wij nog niet, is het trouwens hetzelfde merk?
Wij hebben balletjes, schnitzels, burgers, groentenburgers, wokreepjes en gehakt.

Offline Eefje

• **
  • 56
« Reactie #52 Gepost op: 14 januari 2011, 11:42:41 »
Ik heb ook de kaasburgers gezien (en gekocht, maar nog niet gemaakt) en geen wokreepjes. Er zijn volgens mij groenteburgers, gewone vegaburgers, balletjes, schnitzels en kaasburgers. Ze heten hier trouwens ook soygood, ik dacht ook dat het eerst wat anders was, maar zou niet weten wat.

Online M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #53 Gepost op: 30 september 2013, 09:04:04 »

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #54 Gepost op: 30 september 2013, 09:38:28 »
Bericht is uit 2010, volgens mij is het al een paar jaar verkrijgbaar ook al heb ik nooit gecheckt of het vegan is...
Sin chile, no tiene chiste!

Online M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #55 Gepost op: 30 september 2013, 09:58:28 »
Haha, wat erg.  :-[ Ik had het klakkeloos van een ander forum overgenomen zonder goed op te letten. Maar dan vraag ik me af of dat bericht wel over dezelfde vleesvervangers gaat als die op deze foto staan: https://pbs.twimg.com/media/BURa040IUAAMUuE.jpg:large
Waarschijnlijk niet hè, dus dan komen er in ieder geval wel echt nieuwe.

« Reactie #56 Gepost op: 30 september 2013, 10:16:56 »
Ja, ik denk dat er inderdaad nieuwe vleesvervangers zijn/komen bij Aldi, want ik heb het ook al op Facebook van iemand anders gehoord. Er zitten ook vegan dingen tussen, maar weet niet hoeveel. Die persoon op Facebook zei geloof ik dat Aldi ook vegan broodsmeersels heeft nu. Binnenkort maar eens een kijkje nemen.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Online M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #57 Gepost op: 30 september 2013, 11:35:30 »
Ik zie op die foto bij drie dingen een groene "vegan" staan :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #58 Gepost op: 30 september 2013, 12:32:51 »
Er komen nieuwe vegaburgers in de diepvries bij Aldi, maar ze beginnen ermee in Brabant las ik.
,,,,فلافل

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #59 Gepost op: 30 september 2013, 21:09:25 »
Dit zou ik best fijn vinden, meer keuze. ;D Daarvoor zou ik wel weer eens naar Aldi gaan. ;)
Groetjes, Antje