Klein= minder dan 1% van de mensen die wasmiddelen en make-up kopen?
Denk dat er veel jeugd toch best hoog percentage let op proefdiervrije producten.
Ik zag niet dat we het bijltje erbij neer moeten gooien, maar dat andere methoden misschien meer zoden aan de dijk zullen zetten.
Ja, daar ben ik op zich mee eens. Alleen doet niemand iets anders. Die andere methoden zijn dan toch weer methoden die organisaties moeten opknappen, maar zolang die niet gesupport worden is het voor hun lastig. Alleen geld geven is te makkelijk...
Enkele mensen die restaurants boycotten waar faux gras wordt geserveerd helpt geen moer; Wakker Dier die dreigt de bedrijven in een slecht daglicht te zetten helpt wel. Zo ook met legbatterij-eieren.
Ik ben niet zo voor een foie gras campagne. Ik vind het dubbel. En zorgt voor mogelijk meer dierenleed of evenveel dierenleed.
De promotie van scharreleieren vind ik helemaal absurd. Men denkt nog steeds dat die kippen lekker buiten lopen.
Daarnaast is het belangrijk hoeveel mensen zich bezighouden met zulke principes. Doordat veel mensen geen of minder vlees eten, maakt dat nog verschil (hoewel dat niet in de cijfers van vorig jaar terug te zien was). Maar er zijn niet veel mensen bereid ook nog eens te letten op dierproefvrij en op merken die bont gebruiken.
Op zich zou het beter zijn als meer organisaties zich meer richten om mensen minder vlees e.a. dierlijke producten te laten eten. Daar is wel de meeste winst te behalen voor de dieren. Dierproeven en bont zijn wel luie onderwerpen in principe. Omdat het erg makkelijk is om mensen op zich mee te krijgen in die mening.
In plaats van die mensen proberen om te lullen, kun je beter direct de betreffende bedrijven aanspreken door te dreigen met grote acties die hun imago kunnen schaden.
Dat kan. Maar werkt niet altijd. Onze bontcampagnes zorgen bv. wel voor negatieve aandacht en dat vinden bedrijven niet leuk. Dat klopt. Maar op vlees eten vlak is educatie weer de manier. Tactiek is belangrijk.
Die slaafvrije chocolade is er niet doorgekomen doordat de chocoladeverkoop van Verkade drastisch terugliep en die van de Wereldwinkels enorm toenam, nee, die veranderingen zijn er gekomen door aandacht in de media waardoor bedrijven hun imago op moeten krikken.
Ja. Maar de consument heeft ook geholpen door een vraag ernaar te creëren.
Het is leuk als andere manieren meer ingezet kunnen worden, maar dan zou ik graag zien dat niet alles op enkelen komt te liggen. De hele dierenbeweging bestaat uit mensen die tig initiatieven opzetten of ondersteunen. Dat komt doordat er te weinig mensen actief zijn.