Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

Nirvana

Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #40 Gepost op: 30 september 2006, 14:19:31 »
Sommige merken doen geen dierproeven, maar sturen een proefpakketje van hun nieuwe product naar enkele fokkers/kennelhouders. Deze sturen hun bevindingen terug. Da's best diervriendelijk allemaal. Andere merken houden zelf honden, knippen hun stembanden door opdat er geen overlast van het geblaf is en plaatsen een soort deksel op de maag van de hond zodat ze kunnen zien of het voer goed verteerd. De honden zitten vaak in te kleine kooien zonder comfort en zonder directe sociale interactie. Niet elk merk doet dit gelukkig, en geen enkel merk zal de situatie schetsen zoals ik heb gedaan. Om daar achter te komen kun je een brief schrijven naar de fabrikant. Contactinformatie staat vaak op de verpakking. Veel fabrikanten zullen zeggen dat ze slechts enkele dierproeven doen waarbij voor het welzijn van de hond werd gewaakt. Maar lees dan: Ja, wij doen dierproeven, wij houden honden in veel te krappe kooien en vinden dit normaal en als de hond zoveel lijdt dat zelfs wij het niet meer kunnen aanzien, dan maken we het dier af. Een voorbeeld hiervan is Bonzo.

Nirvana

« Reactie #41 Gepost op: 30 september 2006, 14:21:00 »
Maarrr wat ik me nou echt afvraag: Zijn er ook felle haarverven die dierproefvrij zijn?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 30 september 2006, 14:39:44 »
Maarrr wat ik me nou echt afvraag: Zijn er ook felle haarverven die dierproefvrij zijn?

Vast wel. Misschien vind je er meer over op www.peta.org of je zou het kunnen vragen op sites van krakersbewegingen ofoziets?

Gwennepen

« Reactie #43 Gepost op: 30 september 2006, 16:53:49 »
Ik heb net(hebberig als ik ben)ook nog de Original Source Lemon and teatreeshower en de Limeshower gekocht.Zo en nu moet het maar weer eens uit zijn met het gekoop. ;)
De haarproducten heb ik trouwens niet gezien hier in het Kruidvat.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #44 Gepost op: 30 september 2006, 17:02:21 »
Ik ben wel van sommige Aveda producten tegenwoordig.
,,,,فلافل

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
Re:Dierproefvrije haarverf
« Reactie #45 Gepost op: 03 oktober 2006, 20:27:47 »
Ik gebruik nu alleen dierproefvrije producten. Ook het hondenvoer van mijn beestjes is dierproefvrij en het huis wordt dierproefvrij schoongehouden. Mijn haar heb ik al even niet meer geverfd, maar als ik het verf doe ik dat met dierproefvrije haarverven. Echter, die hebben niet zo'n hele leuke kleuren. Liever kleurde ik mijn haar paars of groen. Weet iemand of je deze kleuren ook van dierproefvrije merken kan krijgen? Het is nu zo saai!  :-\-zucht-

Het schijnt dat het merk Stargazer dierproefvrij én veganistisch is. Het heeft een serie neon-kleuren haarverf! Het is wel een webshop.
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2006, 20:33:42 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Nirvana

« Reactie #46 Gepost op: 03 oktober 2006, 23:34:19 »
Precies wat ik zocht! Dankjewel! ;D

Gwennepen

« Reactie #47 Gepost op: 15 oktober 2006, 10:22:36 »
Ik had lekkere ceder/cypresdouchebalsem van Kneipp onder de douche. Nu ruik ik lekker bomig. :)

redpsybutterfly

« Reactie #48 Gepost op: 16 oktober 2006, 20:49:55 »
shampoo en conditioner van de hema.
douchegel van de hema ( shinnyg girls ruikt ook lekker )
Eu de toilet heb ik ook van de hema, Maar gebruik ik eigenlijk bijna nooit.
deo van femx ( volgensmij niet dierproevrij :$ )
Make-up. Ik heb een yliner uit een indich winkeltje. Die man zei dat het dierproefvrij is, Maar ik betwijfel het.
maskara van de hema. Lippenbalm van de hema.
Wenkbrauwbijwerker van de hema.
foundation van de hema.
bodycreme van de hema...

I love the hema :p

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #49 Gepost op: 20 oktober 2006, 09:24:43 »
Test Rituals op dieren?

Die Hammam-lijn ruikt zó lekker...

Nirvana

« Reactie #50 Gepost op: 20 oktober 2006, 12:49:58 »
Volgens mij test Stargazer toch op dieren. Ik heb maanden geleden een mailtje gestuurd en nog geen antwoord. Een eerder gestuurd mailtje is via tig adressen uiteindelijk bij mij terug gekomen. Ziet er dus niet zo best uit voor Stargazer. Ze hebben vast al die tijd nodig om smoesjes te verzinnen waarom dierproeven nodig zijn enzo.

Kiwi

« Reactie #51 Gepost op: 20 oktober 2006, 13:02:22 »
Als je op de internationale site van Stargazer kijkt zie je bij de FAQ's het volgende antwoord staan: "All our products are not tested on animals. All our products are vegan EXCEPT for the bleach kits and eye shadow/blusher colours". Daarnaast heb ik de eigenares van de Nederlandse Stargazershop gesproken, en ook zij bevestigde dit. Dus ga er maar van uit dat de producten NIET op dieren getest zijn.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #52 Gepost op: 20 oktober 2006, 14:55:09 »
Test Rituals op dieren?

Die Hammam-lijn ruikt zó lekker...

Ik geloof dat ze er dubieus over doen.

Bij Sissy Boy Homeland is er ook een hammamlijn die volgens mij proefdiervrij is, maar die ruikt vast weer anders.
,,,,فلافل

Nirvana

« Reactie #53 Gepost op: 20 oktober 2006, 16:28:50 »
[/Strange... Da's een geheel andere site als die ik gezien heb. Thanksglow]

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #54 Gepost op: 21 oktober 2006, 11:34:11 »

deo van femx ( volgensmij niet dierproevrij :$ )

Fem'X is een Kruidvat-huismerk (onderaan staat 'Exclusively for Kruidvat') en Kruidvatproducten zijn dierproefvrij. Ik denk dat ze er gewoon een hip naampje aan wilden geven :O
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Gwennepen

« Reactie #55 Gepost op: 24 oktober 2006, 16:23:15 »
Mijn oudste zoon vindt de Original source-douchegel zo lekker, dat hij z'n armen er bij aflikt. :P

drdrum

« Reactie #56 Gepost op: 28 oktober 2006, 09:58:49 »
Ben nieuw hier. En voel me al als een vis in het water. Bedankt!

Offline Daphne

• 438
« Reactie #57 Gepost op: 29 oktober 2006, 17:25:15 »
Ik vind het ook ongelooflijk dat The Body Shop nu van L'Oreal is! Wat zijn dat voor een principes?!
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #58 Gepost op: 04 november 2006, 20:47:38 »
Bij de Kruidvat én de Etos zag ik vandaag Original Source staan. :cheer: De manager van de Etos beloofde bij dat als ik heel veel flessen douchegel zou kopen, dat hij ook de badderversie er van zou kopen. :P

blauw

« Reactie #59 Gepost op: 06 november 2006, 00:24:54 »
Ik probeer zoveel mogelijk dierproefvrij en gifvrij te kopen. Merken die ik gebruik zijn Lakshmi (gezichtsverzorging), Ecover, Dr. Hauschka, Weleda, Traay, Kneipp, Avalon Organics, Kneipp, Henna Plus, Naturtint en vast nog wel wat anderen waar ik nu niet op kan komen.
Original Source ken ik niet, maar zal ik eens checken. Avalon heeft ook mint shampoo trouwens. Erg lekker, verkopen ze bij de Tuinen en volgens mij ook bij de Bijenkorf, is alleen wel vrij prijzig, maar ja heeft dan ook wel voornamelijk biologische ingrediënten en geen chemische rotzooi.