Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

Helen

Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #300 Gepost op: 20 juni 2008, 21:43:46 »
Citaat
Ik ben (blij) verrast dat Nivea, Clinique en Chanel niet op dieren getest zijn...
[/i]
Ehm, ik zie ze niet in de cosmeticagids staan op internet..... ook niet in het boekje
waar heb jij gekeken dan?

Lysanne

« Reactie #301 Gepost op: 30 juni 2008, 22:20:03 »
ik koop nooit iets dat op dieren is getest. maar soms heb je van die mensen die niet weten dat ik dat niet wil en geven me dan iets van zo'n merk cadeau en dan gebruik ik het meestal wel... :-[ wat moet ik er anders mee?

Annet

« Reactie #302 Gepost op: 08 juli 2008, 13:15:07 »
ik koop nooit iets dat op dieren is getest. maar soms heb je van die mensen die niet weten dat ik dat niet wil en geven me dan iets van zo'n merk cadeau en dan gebruik ik het meestal wel... :-[ wat moet ik er anders mee?

Ik zou de spullen die ik niet gebruik geven aan een bradderie
of voor een prijsje op school of een vriendin ofzo.
Zelf zou ik het niet gebruiken.

Vegagirll

« Reactie #303 Gepost op: 12 juli 2008, 11:38:34 »
Ik gebruik alleen maar proefdiervrije cosmetica, ik gebruik de merken Yves Rocher, the Body shop, Hennaplus.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #304 Gepost op: 23 juli 2008, 09:20:04 »
Weet iemand waar je Froggy producten kunt kopen? Ik ben al verschillende winkels langs geweest maar kan het nergens vinden.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #305 Gepost op: 23 juli 2008, 13:23:38 »
Ah, nog een fan! In Duitsland verkopen ze wel (volgens mij) dezelfde producten onder de naam Frosch, daar had ik wc reiniger van. Bij de groothandel (Sligro in Zwolle) hebben ze van Froggy de flessen allesreiniger (per 6...), afwasmiddel of andere dingen weet ik niet. Maar in gewone winkels kom ik ze inderdaad al jaaaren niet meer tegen.  :(

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #306 Gepost op: 23 juli 2008, 13:30:16 »
Heb ik net met Froggy de kattenbak schoongemaakt! Ik haal het bij Super de Boer, maar weet niet of ze het inmiddels nog hebben.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #307 Gepost op: 13 oktober 2008, 22:14:14 »
Zuhuhucht, ik wil een goede mascara hebben die én dierproefvrij is én op zijn minst enkele uren blijft zitten als ik ook foundation draag *jengel-smiley*...

Weet iemand hoe het nu zit met Bourjois? Volgens henzelf testen ze niet, op lijsten van Proefdiervrij en Peta (do & don't) komen ze niet voor. Chanel is ineens verdwenen van de Peta-don't lijst, maar ook niet verhuisd naar de do-lijst.

Offline braam

• 460
« Reactie #308 Gepost op: 14 oktober 2008, 07:00:49 »
dr. hauschka mascara. Te verkrijgen bij de natuurvoedingswinkel.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #309 Gepost op: 14 oktober 2008, 16:42:31 »
Ik heb mijn make up eigenlijk het liefste met zoveel mogelijk chemicalien, voor een intense kleur en lange draagbaarheid ;).
Misschien moet ik gewoon een niet-waterproof mascara gebruiken. Huilen doe ik toch niet zo snel en waterproof lost op in vet (en foundation is vettig). En erbij poederen dus.

Amethystina

Yes To Carrots shampoo e.d.
« Reactie #310 Gepost op: 16 oktober 2008, 11:28:19 »
Ik heb heel droog haar en was al een tijdje op zoek naar een shampoo die m'n haar niet verpest.. Maar mag natuurlijk niet op dieren getest zijn, zoveel mogelijk op natuurlijk basis, enz enz.. En ik heb nu iets heel leuks gevonden: Het heet 'Yes to carrots' (www.yes-to-carrots.com) en het is echt super!
Ik heb de shampoo, conditioner en haarmasker geprobeerd. Ik dacht er zelfs over om m'n haar maar helemaal af te knippen want er was niks meer mee te beginnen maar ik heb ineens een volle bos, zacht haar  ;D
Ze gebruiken geen parabenen, geen dierlijke ingrediënten, niet op dieren getest, en waar het dan wel uit bestaat is allerlei soorten bio groenten en fruit en kruiden en oliën. En het ruikt zo lekker! Het is te koop bij de Tuinen. Ze hebben trouwens ook dagcrème, bodylotion, en nog veel meer maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Oh ja, het is trouwens ook helemaal niet duur, 5 euro voor 500 ml shampoo..
Goh, ik lijk wel een verkoper... :heehee: Maar ben er gewoon heel enthousiast over en dacht dat ik deze tip hier wel kwijt kon..
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2008, 14:49:20 door Amethystina »

lirael

« Reactie #311 Gepost op: 18 oktober 2008, 23:34:27 »
Ik gebruik alleen cosmetica van merken die in de cosmetica-gids van proefdiervrij staan. Voornamelijk van de Tuinen, Bodyshop en huismerk van etos en de hema. Ben zelf ook vrijwilliger voor proefdiervrij, dus heel erg tegen dierproeven.

Volgende keer dat ik bij de tuinen ben ga ik even kijken naar dat 'say yes to carrots'. Klinkt goed!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #312 Gepost op: 20 oktober 2008, 11:53:37 »
Emeel van Bourjois:

Citaat
wij houden ons aan de richtlijnen, zoals bepaald door de EU.
Onze producten worden niet op dieren getest, maar we hebben ook producten in ons assortiment zitten, die al heel lang bestaan en waar heel vroeger misschien wel is getest op dieren, dat kan ik helaas niet nagaan voor u. En hier durf ik dan ook niets over te zeggen, of dit wel of niet gebeurd is.
Hopend u zo voldoende geinformeerd te hebben.

MVG,

Ik:
Citaat
uiteraard snap ik dat er getest kan zijn met oudere producten, immers alles is ooit wel eens op dieren getest. Het gaat mij er om dat het nu niet meer gebeurd. Laten jullie ook geen ingredienten testen op dieren?

Citaat
dit doen wij inderdaad niet.

Het lijkt dus ok te zijn. Draek, weet jij misschien meer?

Gwennepen

« Reactie #313 Gepost op: 07 november 2008, 12:41:21 »
Ik had iets van dr van der Hoog gekocht, in de overtuiging dat het dierproefvrij was. Maar ik kan dat nergens vinden. :-\

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #314 Gepost op: 07 november 2008, 15:37:37 »
Enkele jaren geleden iig :nooo:

Offline veggiesara

• 225
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #315 Gepost op: 10 november 2008, 00:12:16 »
Ik probeer het tegenwoordig bij Bodyshop-spulletjes te houden.. Soms ook Lush als ik eens in Maastricht kom.
Maar voor in de douche neem ik wel nog altijd Zwitsal, gewoon omdat die het beste is voor mijn huid.. jammer genoeg

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #316 Gepost op: 11 november 2008, 11:40:36 »
Ik gebruikte altijd de musk douchegel van de Bodyshop, maar heb voor de verandering eens 'Japanese Charry Blossom' gekocht. Die ruikt ook geweldig!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #317 Gepost op: 20 november 2008, 13:57:26 »
Oke, ik probeer zoveel mogelijk dierproefvrij te kopen, maar ik las laatst dat (het verguisde) l'Oreal vorig jaar 500 miljoen heeft gepompt in de ontwikkeling van zeg maar 'nep-huid'. Nu vind ik ze al een stuk aardiger, want dit gaat natuurlijk uit eindelijk ten goede komen aan goede dierproefvrije producten. (immers als je nu op een chemische index kijkt scoren producten die op dieren getest zijn vaak beter dan die die anders getest zijn) Je weet maar nooit, misschien ga ik nu stiekem wel eens l'Oreal kopen zonder schuldgevoel  8)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #318 Gepost op: 15 januari 2009, 23:58:28 »
Voor wie nog een dierproefvrij geurtje zoekt: zangers Leona Lewis brengt er een op de markt!
Zie http://www.vegatopia.com/smf/index.php?topic=12267.msg479497#msg479497

Offline LelleL

• 3.652
Re:Proefdiervrije producten
« Reactie #319 Gepost op: 20 december 2009, 18:30:15 »
Op pdv wordt opeens Lóreal geroemd. Dat was jarenlang toch het verschrikkelijkste merk dat er was? Wanneer is die ommekeer gekomen?
http://www.proefdiervrij.nl/nieuws/triodos-bank-loreal-beste-cosmeticabedrijf