Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

Gwennepen

Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #200 Gepost op: 16 juli 2007, 10:01:03 »
Ik heb net zelf deo geknutseld. Één eetlepel vaseline en twee theelepels baking soda. Ik dacht dat ik nog wel ergens een etherisch olietje had liggen, maar dat was niet zo. Toen heb ik maar een beetje eucalyptus-badolie er doorheen gedaan. Spannendspannendspannend! :cheer_eerie: Benieuwd of het gaat werken. Later meer hierover.

Gwennepen

« Reactie #201 Gepost op: 16 juli 2007, 15:43:05 »
Het gaat nog steeds goed. :cheer: En ik ben net naar het winkelcentrum heen en weer gelopen in de best wel kleffe hitte. En op de terugweg was ik bepakt met Boodschappen van de Iraakse supermarkt, Actionprullies en biebboeken, dus dan weet je wel. ;)

Offline Teddy

« Reactie #202 Gepost op: 16 juli 2007, 15:48:34 »
Ik heb net zelf deo geknutseld.

Wat een leuk idee :D En wat goed dat het ook echt werkt! :thumbsup: Hoe kwam je op dat idee om zelf te gaan maken met die ingredienten?

Gwennepen

« Reactie #203 Gepost op: 16 juli 2007, 15:56:00 »
Nou, op die deo van Lush stond als eerste ingrediënt baking soda en ik had ergens anders op het forum ook al eens gelezen dat dat als deo kon functioneren. Maar ik vind het lekker om deo te smeren, dus had ik er de vaseline maar bij bedacht. Zo is het eigenlijk al goed als je een geurloze deo wil hebben. Maar je kan er natuurlijk ook een luchtje door doen zoals een paar druppels etherische olie of een beetje van je lievelingsparfum oid doorheen mengen. :)

Offline Teddy

« Reactie #204 Gepost op: 16 juli 2007, 16:07:39 »
Oeh dat ga ik ook een keer doen! Hou je ons op de hoogte of het blijft bevallen?

Ik dacht altijd dat baking soda alleen voor verstopte doucheputjes was!  :-[

Gwennepen

« Reactie #205 Gepost op: 16 juli 2007, 16:11:19 »
Nee, je kan er zelfs koekjes mee bakken. En het is hetzelfde als maagzout.

En ja, ik houd jullie op de hoogte. :)
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2007, 16:12:23 door Gwendolyn »

« Reactie #206 Gepost op: 16 juli 2007, 16:13:07 »
Fijn. Deodorant-koekjes met maagzout-functie.
En je kan er het doucheputje nog mee schoonmaken ook.
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2007, 16:13:30 door C@ñnibal »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Gwennepen

« Reactie #207 Gepost op: 16 juli 2007, 16:16:40 »
Ik ben gek op multifunctioneel. :P

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #208 Gepost op: 16 juli 2007, 16:43:59 »
Ik heb net zelf deo geknutseld. Één eetlepel vaseline en twee theelepels baking soda. Ik dacht dat ik nog wel ergens een etherisch olietje had liggen, maar dat was niet zo. Toen heb ik maar een beetje eucalyptus-badolie er doorheen gedaan. Spannendspannendspannend! :cheer_eerie: Benieuwd of het gaat werken. Later meer hierover.

'k Weet niet of die badolie wel zo'n goed idee is.  Tenslotte dient zo'n olie om opgelost te worden in een grote hoeveelheid water en om slechts enige tijd in contact te komen met de huid.  Het lijkt me niet zo goed als zulke mengsels uren in contact blijven met de huid.

Omdat het uiteindelijke slechts om de geur gaat lijkt het me toch raadzaam om de volgende keer zeker een (niet-irriterende) etherische olie of parfum te gebruiken.  En dan moet je nog oppassen omdat je niet kan uitsluiten dat de verschillende stoffen beginnen reageren met elkaar met mogelijk nogal onaangename mengsels tot gevolg.

(Ja, ik weet het, ik ben een pretbederver.  Maar ik ga er toch van uit dat jij je niet te veel aantrekt van mijn opmerkingen  ;) )

Offline Sam

• 7.188
« Reactie #209 Gepost op: 16 juli 2007, 16:54:33 »
Leuk idee Gwen! Een nadeel: Op een volgend Vegatopia uitje gaan we allemaal aan jouw oksels snuffelen natuurlijk  :P
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Gwennepen

« Reactie #210 Gepost op: 16 juli 2007, 22:32:48 »

'k Weet niet of die badolie wel zo'n goed idee is.  Tenslotte dient zo'n olie om opgelost te worden in een grote hoeveelheid water en om slechts enige tijd in contact te komen met de huid.  Het lijkt me niet zo goed als zulke mengsels uren in contact blijven met de huid.

Omdat het uiteindelijke slechts om de geur gaat lijkt het me toch raadzaam om de volgende keer zeker een (niet-irriterende) etherische olie of parfum te gebruiken.  En dan moet je nog oppassen omdat je niet kan uitsluiten dat de verschillende stoffen beginnen reageren met elkaar met mogelijk nogal onaangename mengsels tot gevolg.

(Ja, ik weet het, ik ben een pretbederver.  Maar ik ga er toch van uit dat jij je niet te veel aantrekt van mijn opmerkingen  ;) )

Oh jawel hoor. Ik ben echt een bangbroek en nu kan ik de hele nacht niet slapen. ;) Je hebt gelijk hoor een puur etherische olie lijkt mij ook beter, maar ik ben een beetje ongeduldig ding en dan ga ik toch een beetje expirimenteren met wat ik wel in huis heb. Ik denk niet dat die paar druppeltjes echt veel kwaad kunnen.

Gwennepen

« Reactie #211 Gepost op: 16 juli 2007, 22:33:34 »
Leuk idee Gwen! Een nadeel: Op een volgend Vegatopia uitje gaan we allemaal aan jouw oksels snuffelen natuurlijk  :P

Spannend. :O

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #212 Gepost op: 16 juli 2007, 22:39:15 »

Spannend. :O

Als tegen dan haar oksels niet zijn ontploft door een of andere vreemde chemische reactie ;) ;D.  (Bommen maken is echt niet zo moeilijk.)

Gwennepen

« Reactie #213 Gepost op: 16 juli 2007, 22:43:48 »
Nou ja, niet op dieren getest, daar gaat het hier toch om. :P ;)

scarabee

« Reactie #214 Gepost op: 18 juli 2007, 14:20:49 »
Beetje offtopic, maar weten jullie ook verkoopadressen van Urtekram? Ik woon in Leeuwarden, en daar kan ik alleen bij de Natuurwinkel de shampoo's, zepen, tandpasta, deo's en douchegel (alleen de reukloze) vinden. Maar er zijn volgens mij ook dagcreme's e.d.
Kom dit weekend in A'dam en zal even bij de Lush kijken, want mijn Urtekram-deo (ik heb de crystal rose) voldoet ook niet bij hitte. Ben benieuwd.

Patronum

« Reactie #215 Gepost op: 18 juli 2007, 16:58:39 »
Ik gebruik wel zo veel mogelijk proefdiervrij. Alleen m'n eau de toilette is niet proefdiervrij en ik kan geen goed alternatief vinden voor de scheermesjes van Gilette, waarvoor naar mij is verteld ook gebruik is gemaakt van proefdieren.

jarno

« Reactie #216 Gepost op: 18 juli 2007, 22:01:49 »
Beetje offtopic, maar weten jullie ook verkoopadressen van Urtekram? Ik woon in Leeuwarden, en daar kan ik alleen bij de Natuurwinkel de shampoo's, zepen, tandpasta, deo's en douchegel (alleen de reukloze) vinden. Maar er zijn volgens mij ook dagcreme's e.d.
Kom dit weekend in A'dam en zal even bij de Lush kijken, want mijn Urtekram-deo (ik heb de crystal rose) voldoet ook niet bij hitte. Ben benieuwd.

Zou ik ook wel eens willen weten, in Amsterdam heb ik alleen nog maar op een markt een paar tubes tandpasta zien liggen. Alles wat ik heb komt van drogisterij.net (oid) en daar moet je echt weten wat je zoekt. Waar zit Lush?

Gwen, ik heb een tijdje de Eucalyptusdeo van Urtekram gebruikt, maar toen begon ik telkens na een paar uur gewoon een zweetlucht te ruiken. Beetje zinloos, dan! Hoe is jouw mengsel bevallen? :P

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #217 Gepost op: 18 juli 2007, 22:24:33 »
ik heb ook dat als je je oksels scheert dat het de hele dag best fris blijft
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Gwennepen

« Reactie #218 Gepost op: 19 juli 2007, 07:55:10 »
Waar zit Lush?
Hier.
Citaat
Gwen, ik heb een tijdje de Eucalyptusdeo van Urtekram gebruikt, maar toen begon ik telkens na een paar uur gewoon een zweetlucht te ruiken. Beetje zinloos, dan! Hoe is jouw mengsel bevallen? :P
Mijn deomengsel doet het heel oké. Maar dat heeft niks met de eucalyptus te maken. Dat deed ik er puur om een geurtje eraan te geven. Het is de baking soda die het 'm doet.

Offline Lona

• 812
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #219 Gepost op: 19 juli 2007, 12:19:50 »
Ik gebruik wel zo veel mogelijk proefdiervrij. Alleen m'n eau de toilette is niet proefdiervrij en ik kan geen goed alternatief vinden voor de scheermesjes van Gilette, waarvoor naar mij is verteld ook gebruik is gemaakt van proefdieren.

etos heeft erg fijne huismerkscheermesjes (een groene, die erg op die van gilette lijkt), die niet onderdoen voor die van Gilette! En huismerkproducten van Etos zijn dierproefvrij.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2: