Vegatopia Forum

Proefdiervrije producten

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Proefdiervrije producten.. wie ook?
« Reactie #100 Gepost op: 12 januari 2007, 21:41:18 »
Wat me opvalt, nu ik halve wegen heb gelezen dat niemand het over Yves Rocher heeft.
Staat niet geregistreerd in sommige lijsten maar hun produkten zijn wel dierproefvrij.

Via de zoekknop kun je hier wel wat vinden over YR, maar er is wat meer waardoor het niet het proefdiervrijpredikaat mag dragen...

Betty

« Reactie #101 Gepost op: 19 januari 2007, 23:25:39 »
Wat me opvalt, nu ik halve wegen heb gelezen dat niemand het over Yves Rocher heeft.
Staat niet geregistreerd in sommige lijsten maar hun produkten zijn wel dierproefvrij.

Via de zoekknop kun je hier wel wat vinden over YR, maar er is wat meer waardoor het niet het proefdiervrijpredikaat mag dragen...

Ja ik weet het weer ze wilde niet mee doen want er werd gebelt of ze dier proefvrije produkten hadden en zei,yves Roche, vond dat je dat niet moet vragen aan diegene die de produkten maakt maar aan een onafhankelijke organisatie die dat uitzoekt, want zo kan iedereen wel zeggen dat ze dierproefvrije produkten hebben.
Dit wilde ik nog even kwijt.

Betty

« Reactie #102 Gepost op: 19 januari 2007, 23:29:49 »
Lieve Gerardus,
Dat is algemeen bekend. Alle grondstoffen zijn ooit getest, al is het 100 jaar geleden. Dit geldt voor alle proefdiervrije producten, ook voor huismerken.
Yves Rocher betrekt grondstoffen van leveranciers die nog wel op dieren testen overigens, ook al testen ze zelf alleen op planten. Yves Rocher is dan ook niet erkend door instanties die proefdiervrije keurmerken afgeven.

Bedankt voor deze tip ;), hierop zal ik ze wel aanspreken want zei garandeerde me dat hun produkten dierproefvrij waren, ik ben een beetje pist >:(, vooral omdat ik alles van hun gebruik en al jaren, vandaar dat ik dat wel mag zijn. >:(

Gwennepen

« Reactie #103 Gepost op: 26 januari 2007, 22:34:31 »
Ik had zo'n fijn maskertje. Montagne jeunesse dead sea mud pac. Op het zakje staat; vegetarian society approved en vegetarian standard en against animaltesting. :)

Offline Daphne

• 438
« Reactie #104 Gepost op: 26 januari 2007, 22:39:17 »
Ik kwam door een berichtje van Selly erachter dat Aveda dierproefvrij en ook nog eens duurzaam geproduceerd is! Alleen erg duur allemaal...
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Betty

« Reactie #105 Gepost op: 28 januari 2007, 15:21:03 »
Ik denk niet dat het een gat in de markt is; daarvoor zijn te weinig mensen actief bezig met dierproefvrije producten.
Woon in Amsterdm en mijn kapper heeft wel dierproefvrije produkten, dus gewoon aan je kaper vragen wie weet doet hij het wel en dat wet je dan niet.
dus ik denk dat het niet een gat in de markt is omdat het al gebeurt.
En ik denk dat er steeds meer mensen bewust bezig zijn met wat ze kopen misschien omdat ik het zelf doe dat ik andere in mijn omgeving aan steek.

Fem

« Reactie #106 Gepost op: 31 januari 2007, 12:26:51 »
Ik koop en gebruik in principe geen producten die op dieren zijn getest. Maar ik heb wel make-up of iets dergelijks waarvan ik het niet weet en die ik al jaren heb, ik vind het dan ook zonde om het helemaal te laten liggen..
Als ik zo'n cadeauverpakking zou krijgen zou ik het denk ik toch niet gebruiken, maar dan wel aan een vriendin geven die er geen problemen mee heeft.
Bij de kapper heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht, maar ik zeg ook eigenlijk altijd dat ze er geen spul in moeten gooien. Bij andere mensen thuis ga ik natuurlijk niet zeuren dat ik hun handzeep niet wil gebruiken ofzo ;)

Offline animal lover

• 592
« Reactie #107 Gepost op: 31 januari 2007, 14:02:26 »
Probeer het wel zo veel mogelijk te gebruiken. Maar soms door allergische reacties lukt het niet. Mak up heb ik in ieder geval allemaal proefdier vrij. Shamoo, doucheschuim,bodylotion & deo meestal.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline animal lover

• 592
« Reactie #108 Gepost op: 31 januari 2007, 14:05:07 »
parfum was ik vergeten. Heb ik alleen van de Body Shop. Als ik een cadeautje krijg wat niet dierproefvrij is gaf ik het in het verleden terug. Tegenwoordig krijg ik dat dus niet meer en weet iedereen dat precies. Een paar jaar geleden kreeg ik parfum en dat heb ik aan mijn moeder gegeven. Kreeg ik van een neef en nicht, die ik niet dagelijks zie en die niet veel van mijn overtuigingen weten. Kun je het ze ook niet kwalijk nemen. Eigenlijk heeft niemand in mijn omgeving er problemen mee.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

« Reactie #109 Gepost op: 01 februari 2007, 14:26:54 »
ik ben er ook heel veel mee bezig geweest, en er is een (spaanse helaas, maar voor merknamen maakt dat niks uit) site waar veel merken op staan die proefdiervrij zijn: http://www.refugiokimba.org/noticias/experimentacion.html
voor de rest heb ik hier een lijst van merken die je als diervriend beter maar kunt vermijden. het zijn meer merken dan je denkt die dierproeven doen. als je niet zeker weet of een product proefdiervrij is, kun je kijken bij welke grote cosmeticaproducent het product hoort.  in het begin vond ik het wel lastig om sommige fijne producten niet meer te kopen, maar het went wel :)

Gemey Paris - L'Oréal
Sanex - Kortman Intradal
Lancaster - Lancaster group The Netherlands
Diadermine - Schwarzkopf & Henkel
Fa - Schwarzkopf & Henkel
Laboratoires Garnier - L'Oréal
Colgate - Colgate - Palmolive Nederland BV
Head & Shoulders - Proctor&Gamble
Dove - Unilever
L'Oreal - L'Oréal
Andrélon - Andrélon Lever Fabergé
Schwarzkopf - Schwarzkopf & Henkel
Palmolive - Colgate - Palmolive Nederland BV
andrelon - Andrélon Lever Fabergé

Hè, dat is een goeie lijst, zeg, op die Spaanse site, staat bijvoorbeeld Wella bij, dat in de cosmeticagids niet staat en ik inderdaad van dacht dat het dierproefvrij was.  Van Wella is ook Kadus, die erg goeie waxjes verkopen die ik dus nu ga kopen!  :)

Maarre, kan iemand genoeg Spaans om uit te vissen wat de stippen en sterretjes beteken voor sommige, vegetarisch en veganistisch toevallig?  

Lx
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2007, 15:08:39 door Lynnova-Geerhartje »

Offline Daphne

• 438
« Reactie #110 Gepost op: 01 februari 2007, 14:35:46 »
Dat is de lijst van PETA. Daar stonden toch ook merken op die ingrediënten laten testen op dieren? Eindproducten mogen in Europa sowieso niet worden getest.

« Reactie #111 Gepost op: 01 februari 2007, 15:00:43 »
Ze specificeren het in ieder geval niet nee, Peta, hoe dom...   >:(  Ze geven er veel uitleg bij, maar niet daarover...  

« Reactie #112 Gepost op: 01 februari 2007, 15:07:25 »
Lieve Gerardus,
Dat is algemeen bekend. Alle grondstoffen zijn ooit getest, al is het 100 jaar geleden. Dit geldt voor alle proefdiervrije producten, ook voor huismerken.
Yves Rocher betrekt grondstoffen van leveranciers die nog wel op dieren testen overigens, ook al testen ze zelf alleen op planten. Yves Rocher is dan ook niet erkend door instanties die proefdiervrije keurmerken afgeven.

Bedankt voor deze tip ;), hierop zal ik ze wel aanspreken want zei garandeerde me dat hun produkten dierproefvrij waren, ik ben een beetje pist >:(, vooral omdat ik alles van hun gebruik en al jaren, vandaar dat ik dat wel mag zijn. >:(

Ja, ken ik, ja, was voor mij ook een ontnuchtering, maar het staat duidelijk op de doos: EINDproducten niet getest op dieren.  Sommige dingen gebruik ik wel nog van ze (dingen van algemeen gebruik voornamelijk, zoals handzeep, mijn moeder is een YR-fan), want hun producten zijn tenminste zeker 100% plantaardig en dat is toch ook wel belangrijk.

mjets

« Reactie #113 Gepost op: 01 februari 2007, 15:27:39 »
Ik ben al jaaaaren fan van Urtekram, mijn henna shampoo en Rose conditioner... gaat overal mee naar toe.
Ik wacht op goede bruine waterproof mascara van Dr. Hauschka (blijkt niet te kunnen, waterproof, vertelde ze me). Dat is dus van de Hema (waarom te veel betalen)... geloof dan weer niet dierproef vrij... weet ik eigenlijk niet... eens opzoeken...
Verder erg blij met Weleda, diens gezichtsreinigingsproducten zijn erg fijn en rose bad alleen heb ik nu geen bad meer...  :'(

http://www.urtekram.dk/
http://www.dr.hauschka.nl/
http://www.weleda.nl/

Parfum vind ik wel een moeilijk punt... Chanel  :-[ maar ik doe met 50 ml wel een jaar (minder erg??? :-\)  Dierproefvrije Parfumtips zijn dan ook MEER dan welkom!

« Laatst bewerkt op: 01 februari 2007, 15:48:54 door mjets »

Offline Daphne

• 438
« Reactie #114 Gepost op: 01 februari 2007, 15:42:31 »
Dat is dus van de Hema (waarom te veel betalen)... geloof dan weer niet dierproef vrij... weet ik eigenlijk niet... eens opzoeken...

De Hema verkoopt gelukkig dierproefvrije producten :cheer:

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #115 Gepost op: 01 februari 2007, 16:32:22 »

Parfum vind ik wel een moeilijk punt... Chanel  :-[ maar ik doe met 50 ml wel een jaar (minder erg??? :-\)  Dierproefvrije Parfumtips zijn dan ook MEER dan welkom!

Chanel test niet op dieren, maar ik weet niet 100% zeker of dat ook voor hun parfums telt.

mjets

« Reactie #116 Gepost op: 01 februari 2007, 16:39:57 »
Dat is dus van de Hema (waarom te veel betalen)... geloof dan weer niet dierproef vrij... weet ik eigenlijk niet... eens opzoeken...

De Hema verkoopt gelukkig dierproefvrije producten :cheer:

Super joepie! Lang leve alle dieren! martelvrij!

Ik heb ooit, toen ik 16 was (23 jaar geleden, oef) eens een werkstuk gemaakt over vivisectie. Mochten we (groepje) langs komen bij de bond tegen vivisectie. Kregen we allemaal informatie en mochten we hele fijn (not) video's kijken. Hoe zoiets op het netvlies gebrand wordt.... gruwel... Ik zie de kaalgeschoren konijntjes, honden in hokken vol rook en aapjes zonder schedeltje nog voor me.... say no more... yeak! ULG

mjets

« Reactie #117 Gepost op: 01 februari 2007, 16:41:39 »

Chanel test niet op dieren, maar ik weet niet 100% zeker of dat ook voor hun parfums telt.

Das WINST!
Maar, ben ik lichtelijk in de war want ik heb het -in gedachten- ook over alle chemische middelen in deze producten.... dat een foute draad in deze dierproefvrije draad....  ???hmmm

Offline Daphne

• 438
« Reactie #118 Gepost op: 01 februari 2007, 19:37:58 »
Volgens de H&M zijn er geen proefdieren gebruikt voor hun producten...

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #119 Gepost op: 01 februari 2007, 20:04:15 »
Dat is de lijst van PETA. Daar stonden toch ook merken op die ingrediënten laten testen op dieren? Eindproducten mogen in Europa sowieso niet worden getest.

Nog wel hoor. Pas vanaf 2011 ofzo was het niet meer.. tenzij de lobby van L'oreal genoeg druk kan leveren of men kan laten geloven dat het nog wel nodig is.

Maar goed.. in NL mag het iig niet..
Stem op de Partij voor de Dieren