Vegatopia Forum

Bapao vegetarisch gehakt

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #40 Gepost op: 06 augustus 2006, 19:49:44 »
Maar wel minder flauw!
,,,,فلافل

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #41 Gepost op: 07 augustus 2006, 12:12:00 »
Heb je ze wel met Chilisaus gegeten?
Ik heb ze van AH trouwens ook niet meer gekocht, er is toch wel vaak iets misgegaan mee vind ik.
chilisaus is misschien wel een idee, maar een product moet van zichzelf ook een basissmaak hebben. En dat was bij die dingen niet aanwezig. Wat is er bij AH dan eigenlijk nog meer misgegaan behalve die vistoestand bij de boterhamworst? Daar hebben ze overigens ook goed op gereageerd.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Jannijntje

Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #42 Gepost op: 07 augustus 2006, 17:18:51 »
Weet iemand al iets meer over de bapao's? Ik heb er nog 3 in mn vriezer liggen  :-\

Dan zijn ze sowieos niet lekker meer, dus flikker maar gewoon weg.



Ik heb het erop gewaagd en er eentje gegeten. Het brood is inderdaad niet meer te vreten na invriezen maar aan de inhoud kon ik eigenlijk niets vreemds ontdekken. Maar ik geloof niet dat ik ze nog ga kopen...

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #43 Gepost op: 07 augustus 2006, 18:46:22 »
Weet iemand al iets meer over de bapao's? Ik heb er nog 3 in mn vriezer liggen  :-\

Dan zijn ze sowieos niet lekker meer, dus flikker maar gewoon weg.



Ik heb het erop gewaagd en er eentje gegeten. Het brood is inderdaad niet meer te vreten na invriezen maar aan de inhoud kon ik eigenlijk niets vreemds ontdekken. Maar ik geloof niet dat ik ze nog ga kopen...
Voor het invriezen ook niet hoor! Die weke witte watten!
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #44 Gepost op: 08 augustus 2006, 14:24:20 »
Heb je ze wel met Chilisaus gegeten?
Ik heb ze van AH trouwens ook niet meer gekocht, er is toch wel vaak iets misgegaan mee vind ik.
chilisaus is misschien wel een idee, maar een product moet van zichzelf ook een basissmaak hebben. En dat was bij die dingen niet aanwezig. Wat is er bij AH dan eigenlijk nog meer misgegaan behalve die vistoestand bij de boterhamworst? Daar hebben ze overigens ook goed op gereageerd.

Ehm ik vind AH best okee hoor, veel veggie dingen, maar die worsttoestand: daar hebben ze toch helemaal niet goed op gereageerd? Ze wilden het zo laten en gingen pas half half producten uit de schappen halen toen de pers er op gedoken was.
,,,,فلافل

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #45 Gepost op: 08 augustus 2006, 15:59:46 »
Heb je ze wel met Chilisaus gegeten?
Ik heb ze van AH trouwens ook niet meer gekocht, er is toch wel vaak iets misgegaan mee vind ik.
chilisaus is misschien wel een idee, maar een product moet van zichzelf ook een basissmaak hebben. En dat was bij die dingen niet aanwezig. Wat is er bij AH dan eigenlijk nog meer misgegaan behalve die vistoestand bij de boterhamworst? Daar hebben ze overigens ook goed op gereageerd.

Ehm ik vind AH best okee hoor, veel veggie dingen, maar die worsttoestand: daar hebben ze toch helemaal niet goed op gereageerd? Ze wilden het zo laten en gingen pas half half producten uit de schappen halen toen de pers er op gedoken was.
Ik ken ook wel firma's die met druk van de pers zelfs dan nog hun eigen gang gaan. Binnen een week (of twee) artikelen uit de schappen halen vind ik een prima reactie. Ik zou ook wel willen dat ze het direct hadden gedaan, maar uit ervaring weet ik dat bijvoorbeeld de overheid het een stuk trager zou doen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Gwennepen

Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #46 Gepost op: 18 augustus 2006, 13:54:58 »
Ik zit een heel lekker broodje bapao te eten met ananasmangochilliesaus van Go tan.(bij Dirk gekocht) :yummie:

ufo

Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #47 Gepost op: 21 augustus 2006, 23:53:51 »
Re: Bapao

tja, ik vertrouw  dat soort ready made hapjes sowieso niet zo en zie ook weinig reden om het te eten. als je ze nou homemade bij een toko koopt of zo, dan misschien wel.

Re: vleesachtige stukjes in restaurants...
dat is de voornaamste reden dat ik vrijwel nooit meer naar een Chinees restaurant ga. Bijna elke keer als ik bij een chinees een vegetarisch gerecht bestel, vind ik halverwege de maaltijd iets in mijn mond dat ik niet vertrouw. Om maar te zwijgen over het feit dat ik de kwaliteit van de Nederlandse Chinese restaurants bar slecht vind.
Ik kan me niet voorstellen dat al die mensen in China zelf dat soort dingen dagelijks eten. Dus ik ga er maar van uit dat het hier gewoon brak is.
Dan heb je nog het punt dat 't gros van de populaire gerechten die in Nederlandse Chinese restaurants gegeten worden eigenlijk Indonesisch zijn , so you're better off going to an Indonesian Restaurant in the first place!
Dat vind ik ook veel lekkerder en ik geloof dat het doorgaans verser en gezonder is.

Re: Albert Hein en vegetariërs
Nederlandse supermarkten lopen ontzettend achter op bijvoorbeeld UK/Ireland/USA wat betreft het aanbieden en herkenbaar maken van vegetarische producten. Het lijkt misschien dat AH het ok doet, maar ze lopen eigenlijk maar marginaal minder achter dan de meeste andere nederlandse supermarkten.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #48 Gepost op: 22 augustus 2006, 10:25:30 »
Re: Bapao

tja, ik vertrouw  dat soort ready made hapjes sowieso niet zo en zie ook weinig reden om het te eten. als je ze nou homemade bij een toko koopt of zo, dan misschien wel.

Juist in supermarkten zijn mensen gebonden aan diverse voorschriften. De warenwet zegt duidelijk dat datgene wat erop staat ook in het product moet zitten en daarnaast geen andere dingen. Bij een toko die homemade producten verkoopt is de controle veel minder (de steekproeven zijn wel goed uitgevoerd overigens) en daardoor zou je eigenlijk de redenatie om moeten draaien.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #49 Gepost op: 22 augustus 2006, 10:43:24 »

Re: Albert Hein en vegetariërs
Nederlandse supermarkten lopen ontzettend achter op bijvoorbeeld UK/Ireland/USA wat betreft het aanbieden en herkenbaar maken van vegetarische producten.

Valt reuze mee hoor.
De laatste tijd lijkt hier een kentering in het nadeel van vegetariërs op te treden (bij de Tesco / regio Cork tenminste): er zijn bijvoorbeeld minstens 3 vegetarische pizza's uit het schap verdwenen de laatste tijd. Als je iets anders wil dan een Margherita (of andere simpele tomaat/kaas combinatie) komt de keus eigenlijk niet verder meer dan één enkele pizza. Afgezien misschien van een Oetker pizza, maar die vind ik dus echt oneetbaar.

Ander voorbeeldje: Fatsoenlijke tofu heb ik nog niet in enige supermarkt kunnen vinden. De enige die ik heb gevonden valt al uit elkaar voordat je het op de snijplank hebt kunnen leggen. In blokjes snijden is trouwens een zinloze exercitie, want in de pan vervalt het tot een verschijnsel dat het best als korrelige pap is aan te duiden. Waardeloos, kortom.

Misschien als je in hartje Dublin een Tesco bezoekt, dat het vegetarische assortiment wat meer volgens Britse maatstaven gehandhaafd wordt.

Daarnaast lijkt de Tesco in negatieve zin geleerd te hebben van het vis-in-broodbeleg-debacle van Albert Hein: heel wat eigen-merk producten die voorheen met een V-logo werden aangeboden moeten het sinds enige tijd zonder doen.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2006, 10:49:41 door Sint @ñneke »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #50 Gepost op: 22 augustus 2006, 11:23:52 »

Re: Albert Hein en vegetariërs
Nederlandse supermarkten lopen ontzettend achter op bijvoorbeeld UK/Ireland/USA wat betreft het aanbieden en herkenbaar maken van vegetarische producten. Het lijkt misschien dat AH het ok doet, maar ze lopen eigenlijk maar marginaal minder achter dan de meeste andere nederlandse supermarkten.

Een vega vriendin van mij die in Atlanta woont klaagde vorige week nog dat er in de VS weinig producten zoals Quorn en Tivall te vinden zijn (alhoewel in de VS de productinformatie inderdaad wel duidelijker/beter is). En zo beroerd is het aanbod in Nederland in vergelijking met landen als Frankrijk, Duitsland en Denemarken bijvoorbeeld toch niet?

ufo

Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #51 Gepost op: 22 augustus 2006, 11:33:27 »
Tja ik eet eigenlijk nooit dat soort "nepvlees" dingen dus daar kan ik niet over meepraten, noch zou ik ze missen in het aanbod van een supermarkt.

ik ben vegetariër omdat ik liever geen vlees eet, ik begrijp dat er vegetariërs zijn die vleesachtige dingen missen, maar ik heb dat persoonlijk helemaal niet. Alleen in de aziatische keukens gebruik ik tofu en soms tempe. Maar vega burgers, vega cordon blue, vega knakworsten?? :-X


Re: Albert Hein en vegetariërs
Nederlandse supermarkten lopen ontzettend achter op bijvoorbeeld UK/Ireland/USA wat betreft het aanbieden en herkenbaar maken van vegetarische producten. Het lijkt misschien dat AH het ok doet, maar ze lopen eigenlijk maar marginaal minder achter dan de meeste andere nederlandse supermarkten.

Een vega vriendin van mij die in Atlanta woont klaagde vorige week nog dat er in de VS weinig producten zoals Quorn en Tivall te vinden zijn (alhoewel in de VS de productinformatie inderdaad wel duidelijker/beter is). En zo beroerd is het aanbod in Nederland in vergelijking met landen als Frankrijk, Duitsland en Denemarken bijvoorbeeld toch niet?

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #52 Gepost op: 22 augustus 2006, 11:43:17 »
Tja ik eet eigenlijk nooit dat soort "nepvlees" dingen dus daar kan ik niet over meepraten, noch zou ik ze missen in het aanbod van een supermarkt.

Re: Albert Hein en vegetariërs
Nederlandse supermarkten lopen ontzettend achter op bijvoorbeeld UK/Ireland/USA wat betreft het aanbieden en herkenbaar maken van vegetarische producten. Het lijkt misschien dat AH het ok doet, maar ze lopen eigenlijk maar marginaal minder achter dan de meeste andere nederlandse supermarkten.

Maar wat mis je dan in het aanbod van de Nederlandse supermarkt? Vega pizza's, kant-en-klaar producten?

ufo

Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #53 Gepost op: 22 augustus 2006, 12:04:48 »
Maar wat mis je dan in het aanbod van de Nederlandse supermarkt? Vega pizza's, kant-en-klaar producten?

Nou, ik was bijvoorbeeld vorig jaar in Dublin een Marks 'n' Spencer's foodhall binnen gelopen.... Dat is ruwweg vergelijkbaar met AH, qua eigen producten etc.

maar hee...... ik vond wel DRIE of VIER verse soorten Hummus!
Allerlei lekkere mezze dingetjes en pakketjes waar DUIDELIJK op stond dat het geschikt is voor vegetariërs, verschillende soorten falafel en dergelijke dingetjes. Allemaal lekker, allemaal goed. Beetje prijzig, maar dat heb ik er graag voor over.

Dat mis ik wel ja....

AH is goed op weg hoor, het begint te komen... maar aan die M&S kunnen ze echt nog niet tippen.

ze zouden eens kunnen beginnen met al hun eigen merk pizza's en pasta's zonder vlees of vis,  daadwerkelijk geschikt voor vegetariërs te maken. Ik vind het zo onlogisch dat je groentenpizzas belegt met kaas die niet geschikt is voor vegetariërs... groentensoepen idem.... laat de kippenbouillon aub weg.
tapanades...... zouden de vleeseters echt de anjovis missen ?  ? ?
om maar te zwijgen over het lukraak verwerken van gelatine in allerlei producten waar je het niet in zou verwachten.

ipv van het concentreren op een steeds breder scala aan nepvlees zou ik liever zien dat ze zich zouden richten op het daadwerkelijk vegetarisch maken van al die producten waarvan je zou verwachten dat ze vegetarisch zijn, maar het vaak dus niet zijn.

gewoon... dat soort dingen maken het leven van een vegetariër zo onnodig moeilijk. Bij tankstations eet ik vaak maar een gevulde koek of chips OMDAT ER GEEN ENKEL VEGETARISCH BROODJE TE VINDEN IS TUSSEN DE TIEN OF TWINTIG VERSCHILLENDE SOORTEN BROODJES
Dat is toch van den zotte ? ? ?

van mij mogen die AH TO GO dingen op elk tankstation, dan is er altijd wel 1 vegetarisch broodje...

ach ja, ik kan nog wel ff doormiepen zo  ::)

guess you get the picture ;)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #54 Gepost op: 22 augustus 2006, 16:57:15 »
Je kunt zo dit stukje tekst naar AH opsturen. :D
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #55 Gepost op: 25 augustus 2006, 13:54:40 »
Heb je ze wel met Chilisaus gegeten?
Ik heb ze van AH trouwens ook niet meer gekocht, er is toch wel vaak iets misgegaan mee vind ik.
Ik vond het indertijd het lekkerst met chilisaus, maar dat heb ik al een tijdje niet meer gedaan. Ook ik haal nu geen Bakpau meer bij de AH.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #56 Gepost op: 10 januari 2007, 10:37:41 »
Albert Heijn is voor de vegetarische bapao overgestapt naar een andere leverancier, zo vernam ik. En godallemachtig, wat is dat een onverstandige beslissing geweest. Het broodje is klef, het vegetarische gehakt is een paté-achtige drab met een licht chemische smaak waarin nog net wat peperigs te proeven is.

sanneisabelle

Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #57 Gepost op: 13 februari 2007, 15:40:52 »
Ik heb een mail gestuurd naar de AH, er is inderdaad een andere leverancier, ze bewaren mijn mail en als er meer klachten komen, wordt er misschien wel wat aan gedaan.....

Dus mensen mailen naar de AH!

Ik heb nu de vegetarische diepvriesbapao gekocht, ben benieuwd hoe die is.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #58 Gepost op: 20 februari 2007, 16:04:05 »
Hij schijnt nu ook niet meer vegan te zijn.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

slmh

Re:Bapao vegetarisch gehakt
« Reactie #59 Gepost op: 03 maart 2007, 16:06:37 »
Die broodjes at ik eerst ook wel eens.. nou nu dus echt niet meer.  :o