Vegatopia Forum

Gezondigd...

Offline Fynnya

• 432
Re:Gezondigd...
« Reactie #280 Gepost op: 20 oktober 2011, 16:53:08 »
er zat zelfs glucose-fructosestroop in  ??? waarom, denk ik dan
Alles is lekkerder als het zoet is, dus ook frietjes ;)

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #281 Gepost op: 21 oktober 2011, 16:47:05 »
Ik at laatst bij mijn schoonouders, die het al heel raar vinden dat ik en hun zoon vegetarier zijn geworden, en ook nog eens geen fabrieksvoedsel met e-nummers willen.. We aten patat (we keken stiekem op de verpakking.. er zat zelfs glucose-fructosestroop in  ??? waarom, denk ik dan), en we aten een toetje van Mona (ik durfde niet op de verpakking te kijken, uit beleefdheid), later keek ik op de website van Mona omdat ik bang was dat ik gelatine op had.. En ja hoor  :-[  plus een hele hoop andere rotzooi. Dat toetje maar afslaan volgende keer.
Ik wil geen varkensbenen eten  :(

Wat ik me kan herinneren van vroeger is dat van de Monatoetjes alleen de griesmeelpudding zonder gelatine is en alle andere puddingen met zijn.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #282 Gepost op: 23 oktober 2011, 00:24:29 »
Er staat me iets van bij dat ook de griesmeelpudding met gelatine is. En er zit rare rode saus op. Ik maak griesmeelpudding al heel daarom zelf.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Gwennepen

« Reactie #283 Gepost op: 22 maart 2012, 12:07:21 »
Ik heb op woordspel op jijbent.nl gelatine gelegd. ::) Wel 45 punten. ;D

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #284 Gepost op: 22 maart 2012, 12:15:33 »
Er staat me iets van bij dat ook de griesmeelpudding met gelatine is. En er zit rare rode saus op. Ik maak griesmeelpudding al heel daarom zelf.

Ik herinner het me net zo als calimero, maar die van jou is veel lekkerder!

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #285 Gepost op: 22 maart 2012, 18:32:20 »
Ja, die was inderdaad erg lekker!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline eno2

• 758
  • Geslacht: Man
« Reactie #286 Gepost op: 25 maart 2012, 22:30:36 »
Veganistische mayo: 3,5€, en dan nog in plastic tube, wat ik haat.
Gewone: 1€, in glas.
(zelfde inhoud)

Ik lust de gewone niet zo erg, maar aan een potje per week doe ik maar eens een zonde.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #287 Gepost op: 25 maart 2012, 22:56:33 »
(zelfde inhoud)

Ik lust de gewone niet zo erg, maar aan een potje per week doe ik maar eens een zonde.
Bij wat voor gelegendheden nuttig jij een potje mayo per week  :o
Oftewel: waar eet je het bij en wat is de inhoud van zo'n potje?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline eno2

• 758
« Reactie #288 Gepost op: 25 maart 2012, 23:14:32 »
(zelfde inhoud)

Bij wat voor gelegendheden nuttig jij een potje mayo per week  :o
Oftewel: waar eet je het bij en wat is de inhoud van zo'n potje?
a) saus b) 225 gram c) bij patatten, en in slaatjes
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2012, 23:19:56 door eno2 »

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #289 Gepost op: 25 maart 2012, 23:19:54 »
Wat eet jij dan zoal in de week waar je 225 gram mayo bij consumeert?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline eno2

• 758
« Reactie #290 Gepost op: 25 maart 2012, 23:20:32 »
Wat eet jij dan zoal in de week waar je 225 gram mayo bij consumeert?
zie edit

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #291 Gepost op: 04 april 2012, 20:21:06 »
Ik had gezien dat er sinds kort pure M&M's bestaan en ging toch maar eens de ingrediënten lijst bekijken, je weet tenslotte maar nooit. Ze bleken vegan, afgezien van E120 dan. Ik heb er twee nachtjes over geslapen en net een zak gekocht, en oh wat zijn ze lekker (al 10 jaar niet gegeten). De rode M&M's gaan naar mijn moeder  ::)

Offline eno2

• 758
« Reactie #292 Gepost op: 04 april 2012, 23:32:12 »
Kijk ik heb lang haast geen geproduceerde voedingsproducten geconsumeerd (dat leek mij een maffia) dus moest ik ook niet opletten wat erin zat. En bedreef dus weinig zonde. Maar maar maar: voor mijn supersnelle veganistische gerechten moet ik af en toe een doos conserven openen. Dan knaagt mijn geweten een tijdje.

Offline Gabs

• 796
« Reactie #293 Gepost op: 11 april 2012, 09:41:38 »
Kijk ik heb lang haast geen geproduceerde voedingsproducten geconsumeerd (dat leek mij een maffia) dus moest ik ook niet opletten wat erin zat. En bedreef dus weinig zonde. Maar maar maar: voor mijn supersnelle veganistische gerechten moet ik af en toe een doos conserven openen. Dan knaagt mijn geweten een tijdje.

Ach, er zijn ergere dingen die aan je geweten kunnen knagen...

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #294 Gepost op: 12 april 2012, 14:46:06 »
Ja, zoals wanneer je met Pasen bij familie "vegetarische" k1pp3ns03p krijgt voorgeschoteld. Lekker hoor, yum, yum!
Ik at twee lepels gruwelsoep voordat ik besloot dat een wat onderzoekender houding misschien wel terecht was. M'n tante: "Oh, ehm... Goh, L., had je daar nu k1ppenb0u1ll0n voor gebruikt of groentebouillon?" Waarop L. in de keukenlade ging kijken en terug kwam met een doosje: "Oeps, sorry." "Oh, dus toch die, nee nou ja, hahahaha, dan is die dus niet helemaal vegetarisch, Tem, nou ja, kan gebeuren, haha." Uhuh. Not amused. M'n moeder, ook vega, was er gelukkig nog niet aan begonnen. Verder was mijn paasweekend wel leuk. En op de twee lepels horrorsoep na verder ook niet 'gezondigd' (wat andere non-foods of chocola en dat soort meuk betreft).
« Laatst bewerkt op: 13 april 2012, 11:20:37 door Temari »

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #295 Gepost op: 24 mei 2012, 21:59:26 »
Ik was vandaag bij een bijeenkomst van allochtone ouderen en er werd chinees gegeten. Met de chinese ouderen en de kok erover gehad dat ik veganistisch/boedhistisch eet, en toen hebben zij mijn bordje opgeschept (weigeren was niet echt een optie, dat had ik al geprobeerd, maar ik wilde ook geen chinese bejaarden beledigen). Alles leek prima, alleen het miniloempiaatje had een smaakje wat ik niet kende. Mogelijk heb ik dus toch iets van vlees gegeten. (Maar ik weet het niet, want ik ken die smaak niet meer.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #296 Gepost op: 24 mei 2012, 22:01:09 »
Ik was vandaag bij een bijeenkomst van allochtone ouderen en er werd chinees gegeten. Met de chinese ouderen en de kok erover gehad dat ik veganistisch/boedhistisch eet, en toen hebben zij mijn bordje opgeschept (weigeren was niet echt een optie, dat had ik al geprobeerd, maar ik wilde ook geen chinese bejaarden beledigen). Alles leek prima, alleen het miniloempiaatje had een smaakje wat ik niet kende. Mogelijk heb ik dus toch iets van vlees gegeten. (Maar ik weet het niet, want ik ken die smaak niet meer.)

Was het niet anijsig-vijfkruidenpoeder-achtig? Fijn dat je een prima bordje kreeg  :)
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #297 Gepost op: 24 mei 2012, 22:04:21 »
nee, 5kruiden ken ik.

Er waren ook turkse en marrokaanse ouderen (en italiaanse, de surinamers konden niet, die moesten mantelzorgen) dus er was ook rekening mee gehouden dat het halal moest, dus mogelijk was dat loempiaatje hartstikke vega. Ik heb ook even gepield, maar ik zag geen verdachte dingen. En de chinese ouderen waren ook heel enthousiast "ooh, chinees vegetarisch, goedzo, niet zoals de europeanen dat je wel ei eet".

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #298 Gepost op: 24 mei 2012, 22:23:22 »
hihi leuk (wat die Chinezen zeiden, niet dat je 5kruidenpoeder kent, hoewel dat ook best leuk is). Wat dit in dat Chinese bejaardenhuis dat er is?
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #299 Gepost op: 24 mei 2012, 22:39:34 »
Nee in een multicultureel buurthuis.