Vegatopia Forum

Gezondigd...

Gwennepen

Re:Gezondigd...
« Reactie #60 Gepost op: 14 mei 2006, 22:27:26 »
Zo voelt het wel ongeveer ja. :-\

Offline veggiesara

• 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
« Reactie #61 Gepost op: 15 mei 2006, 17:27:48 »
Ik vind ook dat iedereen zijn eigen invulling aan vegetarisme mag geven. Alhoewel ik het dom vind als iemand zegt dat hij vegi is, terwijl ze elke week nog wel s vlees eten of hetzelfde met vis.
Zelf ben ik strenger geworden op vlak van gelatine en stremsel. Maar er kan evengoed een periode komen dat ik hier weer minder streng op ga worden. Zolang ik me er maar goed bij voel..

Ruurdje

« Reactie #62 Gepost op: 17 mei 2006, 21:04:13 »
Ik vind ook dat iedereen zijn eigen invulling aan vegetarisme mag geven. Alhoewel ik het dom vind als iemand zegt dat hij vegi is, terwijl ze elke week nog wel s vlees eten of hetzelfde met vis.
Zelf ben ik strenger geworden op vlak van gelatine en stremsel. Maar er kan evengoed een periode komen dat ik hier weer minder streng op ga worden. Zolang ik me er maar goed bij voel..

Vind ik ook! Ik heb periodes dat ik overal echt streng op let en ook periodes waarin ik de moeite niet doe om dingen te checken waarvan ik denk dat ze niet vega zijn.

Mja, het gaat dan meer om ingredienten. Echt vlees eten zou ik wel heel erg vinden!

sissy_m

« Reactie #63 Gepost op: 20 juni 2006, 16:17:00 »
ik ben al zo'n 6 jaar vegetarier hoewel ik het eingelijk maar gok ik weet het niet precies meer. maar een jaar of 2 geleden woonde ik 3 mnd in amerika . ik was alleen in wachington dc en er stond een hotdog kraampje ik had z'n honger en op de een of andere manier vond ik dat ik niet in amerika had kunnen zijn zonder deze  culturele ervaring ook mee te maken  ( bullshit achteraf)   ik heb daar 2 heerlijke hotdogs gegeten onder de bomen in het park. eenmaal terug bij huis kreeg ik 3 dgn lang zoooo veeel buikpijn . mijn vriendin die ook vegetarier was en is vertelde me over de telefoon dat dit heel normaal was omdat mijn darmen weer aan vlees moeten wennen aangezien het 1 van de zwaast verteerbare dingen is voor je darmen
of dit waar is of niet geen idee maar ik zondig niet meer waarom zou ik ook eingelijk...

Offline Anna

• 319
« Reactie #64 Gepost op: 29 juni 2006, 03:27:34 »
sissy_m --> Jaa ik denk dat jouw vriendin gelijk heeft! Heb dat wel vaker gehoord. Vlees is moeilijk te verteren, en omdat het zo'n lange weg af moet leggen door de menselijke darm gaat het ook rotten voordat het je lichaam heeft verlaten. Zo'n goor idee, dat je bijna daarom alleen al geen vlees meer zou eten toch?

Heb ook gehoord dat als baby's voor het eerst vlees krijgen ze daar dagen last van kunnen hebben, maargoed ze wennen er wel aan...

Offline dorinka

• 741
« Reactie #65 Gepost op: 29 juni 2006, 13:09:18 »
Planten gaan eerder rotten in je darmen dan vlees. Van planten blijft er meer over wat in de dikke darm komt waar bacterien ermee aan de haal gaan. Planten zijn zwaarder voor de darmen om te verteren (het lukt niet eens geheel) dan vlees. Dat laatste is wel weer lastiger voor de maag door de grote hoeveelheid vet en eiwitten.
Zo.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #66 Gepost op: 18 juli 2006, 12:55:02 »
ik ben al zo'n 6 jaar vegetarier hoewel ik het eingelijk maar gok ik weet het niet precies meer. maar een jaar of 2 geleden woonde ik 3 mnd in amerika . ik was alleen in wachington dc en er stond een hotdog kraampje ik had z'n honger en op de een of andere manier vond ik dat ik niet in amerika had kunnen zijn zonder deze  culturele ervaring ook mee te maken  ( bullshit achteraf)   ik heb daar 2 heerlijke hotdogs gegeten onder de bomen in het park. eenmaal terug bij huis kreeg ik 3 dgn lang zoooo veeel buikpijn . mijn vriendin die ook vegetarier was en is vertelde me over de telefoon dat dit heel normaal was omdat mijn darmen weer aan vlees moeten wennen aangezien het 1 van de zwaast verteerbare dingen is voor je darmen
of dit waar is of niet geen idee maar ik zondig niet meer waarom zou ik ook eingelijk...
een collega beweert dat hotdogs net ideaal zijn voor vegetariërs, omdat er geen vlees in zit, alleen bloem en heel veel kunstmatige smaakstoffen, idem dito voor bifi worstjes...  :O

Offline Di.

• 177
« Reactie #67 Gepost op: 20 juli 2006, 23:37:05 »
ik heb laatst van die v&d notenappeltaart gegeten met gelatine erop. en ik koop sinds kort weer gewone kaas, met stremsel. Ik vind het niet echt zondigen, meer je principes ietswat aanpassen  :P
Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #68 Gepost op: 20 juli 2006, 23:46:12 »
ik heb laatst van die v&d notenappeltaart gegeten met gelatine erop

Is dat niet fruitgelei? Op taarten wordt tegenwoordig nauwelijks nog gelatine gebruikt, en ik vind het ook niks voor V&D. Maar ik ken de betreffende taart niet, dus wellicht zit ik er naast.
,,,,فلافل

Offline Di.

• 177
« Reactie #69 Gepost op: 20 juli 2006, 23:54:12 »
hmm, misschien is het wel fruitgelei ja. Maar ik nam iig aan dat het gelatine was, dus voor de gedachte maakt het niet uit. Misschien handig voor een andere keer.
Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

Irene

« Reactie #70 Gepost op: 29 september 2006, 17:06:55 »
Ik heb drie keer gezondigt zonder het te weten (ze zeiden dat het helemaal vegetarisch was, wat domme ik dus aannam, dat bleek niet zo te zijn >:( ) verder eet ik wel kaas en snoep, ik heb het echt geprobeerd om het niet te eten, maar eerst werden mijn ouders ongeveer boos, want ze vonden het overdreven en mijn vriendinnen lachten me allemaal uit (zelfs eentje die zelf vegetariër is :-\ ) en nouja ik werd er niet echt blij om en ging het weer eten, heb wel met mezelf afgesproken dat als ik op mezelf woon nooit meer 'gewone kazen' of dingen met gelatine te eten ;)

Offline Gretz

• 190
  • Geslacht: Man
« Reactie #71 Gepost op: 30 september 2006, 00:55:54 »
verder eet ik wel kaas en snoep, ik heb het echt geprobeerd om het niet te eten, maar eerst werden mijn ouders ongeveer boos, want ze vonden het overdreven en mijn vriendinnen lachten me allemaal uit (zelfs eentje die zelf vegetariër is :-\ ) en nouja ik werd er niet echt blij om en ging het weer eten, heb wel met mezelf afgesproken dat als ik op mezelf woon nooit meer 'gewone kazen' of dingen met gelatine te eten ;)
Ja, ik het precies hetzelfde als jou. Als ik tegen m'n ouders, broers/zussen of vrienden vertel dat ik het liefst ook geen dierlijk stremsel en (zo min mogelijk) gelatine eet, dan wordt ik ook niet meer serieus genomen. Ik zou me dan extreem overdreven gedragen en dan vinden ze het al (erg) genoeg dat ik gewoon al geen vlees/vis eet. Om nog maar niet te spreken over dat ik weleens gezegd heb dat ik ooit wil kijken of het veganisme me bevalt. Het lijkt dus wel alsof niet zo streng vegetarisme veel sneller geaccepteerd wordt dan het strengere vegetarisme, wat eigenlijk veel consequenter is. Ik weet niet hoe ik dat beeld kan veranderen, maar ik wil net als jou wel gewaardeerd blijven worden. Ik wil niet dat iedereen echt gaat denken op de manier van 'waar maakt hij zich nou in vredesnaam druk om?' als ik zeg alleen nog maar vegetarische kaas te willen eten. Maar goed, ik ga het later ook anders doen als ik m'n eigen inkomen heb en zelf kan bepalen welk eten ik koop.  Als mijn ouders de moeite niet meer hoeven te doen zullen ze het denk ik ook sneller accepteren, of het iig minder erg vinden.

proud-veggie

« Reactie #72 Gepost op: 10 oktober 2006, 18:38:28 »
Bij de konmar krijg je noodlesoep van yum yum! En die hebben ze nu ook in groente (vegetarisch).

Voorheen at ik de vegetarische noodlesoepen van de unox

proud-veggie

Gezondigd maar nog steeds veggie!
« Reactie #73 Gepost op: 21 oktober 2006, 17:07:36 »
Ik ben net terug op vakantie uit zeeland. En daar heb ik vis gegeten.
Het voelt niet echt goed, maar me moeder vind dat ik zo nu en dan vis moet eten. Dat ga ik dan ook doen ( 1 x in de twee weken). Maar nu zei me opa dat ik geen vegetarier meer ben, maar nu ben ik wel een pesco-vegetarier.
Maar wat vinden jullie? Mag ik me nog steeds vegetarier noemen?

Aiko

Re:Gezondigd maar nog steeds veggie!
« Reactie #74 Gepost op: 21 oktober 2006, 17:11:25 »
In de wetenschap dat niet-vegetariers geneigd zijn te denken dat vegetariërs vis eten, met eventuele sociale misverstanden daaromtrent, is het beter als viseter jezelf dus ook geen vegetariër te noemen, Proud-pescie.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2006, 17:12:46 door Aiko »

proud-veggie

« Reactie #75 Gepost op: 21 oktober 2006, 17:17:18 »
1  in de 2 weken vis eten is geen ramp. Ik doe nu al veel om dierenleed te besparen.

Aiko

« Reactie #76 Gepost op: 21 oktober 2006, 17:28:41 »
Dat is geen excuus jezelf vegetariër te 'mogen' noemen naar de buitenwereld toe. Je tornt aan een begrip, dat veel vegetariërs potentieel voor problemen stelt in diezelfde buitenwereld.

proud-veggie

« Reactie #77 Gepost op: 21 oktober 2006, 17:36:04 »
Officieel in iemand die geen vlees eet maar wel af en toe vis een pesco-vegetarier. Dus vegetarier!

Aiko

« Reactie #78 Gepost op: 21 oktober 2006, 18:00:02 »
Dus vegetarier!

Dus 'pesco-vegetarier' eerder, mocht die term bestaan. Dus niet 'vegetarier'.
Dus.

Niet dat je mijn goedkeuring moet hebben.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #79 Gepost op: 21 oktober 2006, 18:13:08 »
Pesco-tarier heet het.