Vegatopia Forum

Gezondigd...

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gezondigd...
« Reactie #260 Gepost op: 29 april 2011, 18:17:52 »
Is dat dan niet op zeewier-basis *vroeg zij terwijl ze beter zou moeten weten*
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #261 Gepost op: 29 april 2011, 18:18:56 »
Laten we het hopen, dat heb ik gisteren waarschijnlijk alleen calorierijk gezondigd  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline eno2

• 758
  • Geslacht: Man
« Reactie #262 Gepost op: 30 april 2011, 01:04:00 »
Bijzonder lievelingsgerecht voor een 12-jarige! Weer eens wat anders dan patat of pizza;).
Ja, en van haar leerde ik die fantastische cocosmelk te gebruiken.
Eet wat best is voor de planeet.

Gwennepen

« Reactie #263 Gepost op: 19 juni 2011, 23:43:40 »
Ik heb een meelworm en een sprinkhaan gegeten. :witch2:

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #264 Gepost op: 19 juni 2011, 23:49:45 »
Ik heb ook per ongeluk wel eens een vlieg gegeten, maar iets in mij zegt dat jij de meelworm en sprinkhaan bewust naar binnen hebt gewerkt.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #265 Gepost op: 19 juni 2011, 23:55:00 »
Mij schiet meteen het kippenvoer te binnen. Daarin zitten vlokreeftjes*, niks voor mij, maar ze eten er goed van.

*Taalstruikeltje: toen we dit voer voor het eerst kochten, vroeg G. zich af wat vlok-reeftjes waren  ;D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Gwennepen

« Reactie #266 Gepost op: 19 juni 2011, 23:55:27 »
Ja, ik ben in een hele roekeloze bui. 8)

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #267 Gepost op: 20 juni 2011, 08:02:55 »
Ik heb een meelworm en een sprinkhaan gegeten. :witch2:
Ik zag foto's!!
Ik vroeg me nog af wat het nou werkelijk was, maar het waren dus echt meelwormen?

Gwennepen

« Reactie #268 Gepost op: 20 juni 2011, 08:16:06 »
Yep, gefrituurd en gezouten. Het valt met niks te vergelijken. Was niet smerig ofzo. Vic stond wel te kokhalzen omdat we dat deden.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #269 Gepost op: 20 juni 2011, 08:19:37 »
Yep, gefrituurd en gezouten. Het valt met niks te vergelijken. Was niet smerig ofzo. Vic stond wel te kokhalzen omdat we dat deden.

Ehhh.. brrrrrr.

In Thailand verkochten ze ze ook, op straat. Rare wurmpjes die nog krioelden en dan in een frituurbakje werden gesmeten.
Ik deed een goede imitatie van Vic na toen ik dat zag. ;)

Wat bracht je er toe?

Gwennepen

« Reactie #270 Gepost op: 20 juni 2011, 12:00:24 »

Ehhh.. brrrrrr.

In Thailand verkochten ze ze ook, op straat. Rare wurmpjes die nog krioelden en dan in een frituurbakje werden gesmeten.
Ik deed een goede imitatie van Vic na toen ik dat zag. ;)

Wat bracht je er toe?

De dertigersdip, denk ik. ;)

Offline Chantal

• 127
« Reactie #271 Gepost op: 19 augustus 2011, 04:59:34 »
Ik vind zondigen (ook) geen goed woord. Vegetariër zijn is een keuze, vlees eten is een keuze. Iedereen moet voor zichzelf bepalen of de voedselkeuzes die je maakt door jouw geweten te dragen zijn.
Ik eet wel eens een dropje met gelatine erin als iemand mij dat aanbiedt. Maar alleen als dat een heel lekker dropje is. Het is hetzelfde als gebak. Ik let op mijn gewicht. Ik mag best een gebakje van mezelf en soms is het wel lekker, maar ik hou niet van slagroom (en ik kan niet tegen lactose). Dus dan is het makkelijker af te slaan.
Het komt wel eens voor dat ik zo'n honger heb dat ik in een restaurant een stukje garnalenkroepoek neem (hoewel ik garnalen altijd al vies heb gevonden). En als ik ooit eens in de situatie kom dat ik verdwaal in de jungle en honger krijg, dan eet ik echt wel dood beest.

Offline Pina

« Reactie #272 Gepost op: 04 september 2011, 19:42:30 »
Sinds ik weer thius ben komen wonen (sinds een jaar) ben ik regelmatig vis gaan eten. Ik ben ook gaan twijfelen over waar mijn grens ligt en waar ik die wil leggen met betrekking tot het eten van dierlijke producten. Maar eigenlijk voelt het helemaal niet goed (meer). Dus ik ga weer minder vis/kaas/dropjes etc. eten. Net zoals toen ik nog op kamers woonde :).

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #273 Gepost op: 04 september 2011, 20:28:20 »
Ik heb ook gezondigd, ik heb gisteren al speculaas gekocht :D
(Maar ik heb er nog niet echt van gegeten, dus misschien was dat technisch gesproken nog geen zonde...)
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #274 Gepost op: 04 september 2011, 21:56:30 »
Ik heb ook gezondigd, ik heb gisteren al speculaas gekocht :D
:hammer:
Citaat
(Maar ik heb er nog niet echt van gegeten, dus misschien was dat technisch gesproken nog geen zonde...)
Dan laten we het bij slechts eenmal  :hammer:.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline dorinka

• 741
« Reactie #275 Gepost op: 05 september 2011, 17:08:48 »
Wat is er mis met speculaas dat het alleen in een bepaalde periode gegeten zou mogen worden?
Zo.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #276 Gepost op: 18 oktober 2011, 19:51:10 »
Geïnspireerd door 2 draadjes op het forum, moest ik vandaag iets testen... :-[ Ik heb m'n tanden moedwillig in 'gewone', niet-vegetarische, dieronvriendelijke, op barbaarse wijze geproduceerde kaas gezet. En ik heb 2 happen genomen en die ook doorgeslikt. Er was echt geen enkele andere reden dan 'gewoon omdat het kan'. Ik moest iets voor mezelf bevestigen dan wel herdefiniëren: ik mag het wel, maar ik wil het niet. En 't smaakte heel normaal, maar ik weet nu weer helemaal zeker dat ik het niet wil (maar dus wel mag). En daarna was ik misselijk en dat vond ik heel schijnheilig van mezelf. Anderzijds was het daardoor wel ook weer extra duidelijk dat ik het gewoon niet wil.
Zo. Dat was mijn biecht.
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2011, 19:55:02 door Temari »

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #277 Gepost op: 19 oktober 2011, 16:26:45 »
Wat is er mis met speculaas dat het alleen in een bepaalde periode gegeten zou mogen worden?
Speculaas is kennelijk traditioneel Sinterklaas-gebak.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #278 Gepost op: 19 oktober 2011, 20:16:24 »
Maar alleen de echte sintspeculaas (vormpjes of gevuld met marsepein), want gewone ronde koeken of lotus dat mag je toch het hele jaar door eten?

Penguin

« Reactie #279 Gepost op: 20 oktober 2011, 07:34:46 »
Ik at laatst bij mijn schoonouders, die het al heel raar vinden dat ik en hun zoon vegetarier zijn geworden, en ook nog eens geen fabrieksvoedsel met e-nummers willen.. We aten patat (we keken stiekem op de verpakking.. er zat zelfs glucose-fructosestroop in  ??? waarom, denk ik dan), en we aten een toetje van Mona (ik durfde niet op de verpakking te kijken, uit beleefdheid), later keek ik op de website van Mona omdat ik bang was dat ik gelatine op had.. En ja hoor  :-[  plus een hele hoop andere rotzooi. Dat toetje maar afslaan volgende keer.
Ik wil geen varkensbenen eten  :(