Vegatopia Forum

Gezondigd...

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gezondigd...
« Reactie #240 Gepost op: 19 oktober 2010, 15:19:58 »
Niet gezondigd, maar wel gedacht aan zondigen. Vriendje kocht een gebraden kippetje op de markt, ik wilde er niet echt van eten, maar het róok zo lekker! :o

Offline myrsky

• 137
  • Geslacht: Man
« Reactie #241 Gepost op: 20 oktober 2010, 19:41:42 »
Vanavond bij een chinese resto hier in de buurt geweest, en in allebei, Bami en Nasi (in plaats von witte rijs bestelt) zat er vlees in, in kleine stukjes ? Is (bij) nog nooit en nergens gebeurd - is dat normal in NL ? Hyi helvetti!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #242 Gepost op: 20 oktober 2010, 19:46:20 »
Meestal zit er wat ham in, je moet vragen om vegetarische. Als je op dierlijke bouillon en trassi let, zou ik dat ook navragen.

« Reactie #243 Gepost op: 20 oktober 2010, 19:46:49 »
Ja, tenzij je nadrukkelijk vegetarisch (of liever: zonder vlees en zonder vis; de Chinees wil nog wel eens iets verkeerd begrijpen) bestelt, zit er standaard vlees door, naast het zeldzame schilfertje prei.

Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline myrsky

• 137
« Reactie #244 Gepost op: 21 oktober 2010, 10:20:39 »
Na, dat zou ik dan zeker nooit meer vergeten te vragen ... phew.

Offline Eefje

• **
  • 56
« Reactie #245 Gepost op: 21 oktober 2010, 13:36:14 »
Vanavond bij een chinese resto hier in de buurt geweest, en in allebei, Bami en Nasi (in plaats von witte rijs bestelt) zat er vlees in, in kleine stukjes ? Is (bij) nog nooit en nergens gebeurd - is dat normal in NL ? Hyi helvetti!
Heb je in Finland (tenminste, is dat Fins? :p) dan geen ham (of stukjes kip) in de nasi? Hier is dat volgens mij overal zo, ik dacht dat dat gewoon hoorde... maar over het algemeen kan je het ook wel zonder krijgen als je het even vraagt.

Offline myrsky

• 137
« Reactie #246 Gepost op: 21 oktober 2010, 16:13:06 »
Heb je in Finland (tenminste, is dat Fins? :p) dan geen ham (of stukjes kip) in de nasi? Hier is dat volgens mij overal zo, ik dacht dat dat gewoon hoorde... maar over het algemeen kan je het ook wel zonder krijgen als je het even vraagt.

Mijn ervaringen zijn meer Duitsland-gebaseerd, daar is het nooit gebeurd, die paar keer die ik in Finland bij de Chinees was, ook niet, en mijn - Finse - vrouw was zeker vaker bij de Fins-Chinees, maar ook voor haar was het een heel nieuwe ervaring (In Ethiopie was het ook zo - zonder vlees, het enige waaran ik moest denken, gisteren, was onz vriend, die een paar Jaar in China heeft gewoont, daar was ook alles vegetarisch, zodra het vlees maar kleen genoeg gevijzeld was ...)

Offline eno2

• 758
« Reactie #247 Gepost op: 29 april 2011, 00:28:04 »
Leuk topic

Ik ben er haast zeker van dat iedere veganist wel eens over de  schreef gaat.  

Bij mij was het veganist af voor een jaar door  een keer per week 250 gram scampi's te eten voor B12 oa omdat ik dat onnatuurlijk pillengeslik gewoon beu was.
Het was eigenlijk mijn twaalfjarige  kleindochter die het mij gelapt heeft, telkens als die bij mij kwam maakte ik haar lievelingsgerecht, scampi's met noedels in cocosmelk-currysaus en groene groenten, zoals zij dat noemt, en ik kon niet nalaten dit natuurlijke pillenvervangmiddel tot mij te nemen, met de verhoogde gezelligheid als bonus.

Waar ik sinds kort ben gaan wonen, op een ver eiland,    zijn geen scampí's . Nu ben ik terug "vegan by default". :angel:

« Laatst bewerkt op: 29 april 2011, 01:37:09 door eno2 »
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #248 Gepost op: 29 april 2011, 00:58:36 »
Bijzonder lievelingsgerecht voor een 12-jarige! Weer eens wat anders dan patat of pizza;).

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #249 Gepost op: 29 april 2011, 13:23:50 »
Ik heb gisteren een stukje oranjekoek gegeten, vast met niet-vega slagroom. Echt voor het eerst sinds jaren dat ik niet zelfgeklopte slagroom heb gegeten.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #250 Gepost op: 29 april 2011, 15:19:20 »
Ik vind die oranjekoek erger.
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #251 Gepost op: 29 april 2011, 16:02:51 »
Hoezo? Wat zit daar voor fouts in?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #252 Gepost op: 29 april 2011, 16:04:34 »
E120.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #253 Gepost op: 29 april 2011, 16:28:08 »
Nee, deze was echt oranje, daarom had ik em ook genomen.

Offline eno2

• 758
« Reactie #254 Gepost op: 29 april 2011, 16:43:25 »
Ik heb gisteren een stukje oranjekoek gegeten, vast met niet-vega slagroom. Echt voor het eerst sinds jaren dat ik niet zelfgeklopte slagroom heb gegeten.
Zeg eens iets over het smaakverschil

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #255 Gepost op: 29 april 2011, 17:02:36 »
Smaakverschil in de slagroom bedoel je? Nou, zelf geklopte smaakt naar slagroom en spuitspul dat heel lang in dezelfde vorm blijft heeft iets boterigs en iets licht chemisch en een connotatie van E-nummers.

Offline eno2

• 758
« Reactie #256 Gepost op: 29 april 2011, 17:51:42 »
Smaakverschil in de slagroom bedoel je? Nou, zelf geklopte smaakt naar slagroom en spuitspul dat heel lang in dezelfde vorm blijft heeft iets boterigs en iets licht chemisch en een connotatie van E-nummers.

Ja, slagroom.

Ik weet niet of ik je goed volg. De zonde was de niet-vega slagroom. (Ik neem aan dat vega voor vegan ofte veganistisch staat). Jouw zelfgeklopte slagroom is dan wel vegan. En die smaakt je beter. Klopt dat?
Het probleem is dan, in die interpretatie, dat het bestaan van vegan slagroom mij onbekend is. Ik moet iets niet begrepen hebben, of anders breng mij gauw eens op de hoogte van die vega(n)-slagroom.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #257 Gepost op: 29 april 2011, 17:58:58 »
Nee, vega, dus gewoon van melk, maar zonder gelatine-achtige E-nummers.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #258 Gepost op: 29 april 2011, 18:05:21 »
Zit in spuitslagroom gelatine? ik eet t sowieso niet maar daar had ik nou niet bij stilgestaan  :-\
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #259 Gepost op: 29 april 2011, 18:17:17 »
Geen gelatine, maar wel stijfhoudEnummers  :-X