Vegatopia Forum

Gezondigd...

Annet

Re:Gezondigd...
« Reactie #180 Gepost op: 08 juli 2008, 20:20:41 »
Kreeg ik laatst ook te horen op een bbq, van waar leg je de grens,
want ook als je auto rijdt gaan er mugjes of  dieren dood.

Vind dit zelf te ver gaan , en dan ben je ook nog geneigd om je te verdedigen.
Ben ook nog niet zo lang vegeterier, of kun je hier vega, of veggie tegen zeggen??
Maar je krijgt wel wat over je heen hoor!!

Moet je ook geen leer meer dragen zeggen er veel
of eieren eten.
Vind het nog wel lastig om hier mee om te gaan.
Is hier ook een topic over???

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #181 Gepost op: 08 juli 2008, 20:24:32 »
Over zeurende vleeseters? Diverse!

Annet

« Reactie #182 Gepost op: 08 juli 2008, 23:38:33 »
Ik zal even sneupen, misschien staan er bruikbare tips bij! ;) ;)

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #183 Gepost op: 09 juli 2008, 17:34:35 »

Ben ook nog niet zo lang vegeterier, of kun je hier vega, of veggie tegen zeggen??

of eieren eten.

Het hangt er natuurlijk van af waarom je vegetariër bent. Mensen, die uit gezondheidsoverwegingen geen vlees eten, kunnen gerust leren schoenen dragen en vliegen doodslaan.

Voor het overige ga je zo ver als je zelf wilt.

De mensen, die jou "aanvallen" doen waarschijnlijk niets om de wereld te redden van de ondergang.
Voor zichzelf trekken ze dan de conclusie dat het toch geen zin heeft, dus waarom zou je al dat lekkers (vlees dus) laten staan.

En ik ga er van uit dat alle beetjes (ook die van de muggen) helpen.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Annet

« Reactie #184 Gepost op: 09 juli 2008, 22:58:43 »

of eieren eten.

Het hangt er natuurlijk van af waarom je vegetariër bent. Mensen, die uit gezondheidsoverwegingen geen vlees eten, kunnen gerust leren schoenen dragen en vliegen doodslaan.

Voor het overige ga je zo ver als je zelf wilt.

De mensen, die jou "aanvallen" doen waarschijnlijk niets om de wereld te redden van de ondergang.
Voor zichzelf trekken ze dan de conclusie dat het toch geen zin heeft, dus waarom zou je al dat lekkers (vlees dus) laten staan.

En ik ga er van uit dat alle beetjes (ook die van de muggen) helpen.
Dat is waar , zal ook bewust geen beestjes doden.
Maar als het per ongeluk gaat is het voor mij anders.
Dan kun je als je alles wilt vermijden niet eens meer lopen.

En er zijn inderdaad veel redenen,

Als het mij wordt gevraagd vertel ik ook dat het om het dierenleed
gaat  en ik zelf geen biefstuk op mijn bord krijg moest ik het zelf verzorgen.
Misschien lok je hier te veel reacties mee uit, en kan ik beter
zeggen ´´omdat ik het niet nodig vind´´ ofzo.

Gwennepen

« Reactie #185 Gepost op: 03 juni 2010, 19:48:14 »
Niet gezondigd maar wel iets ::). Ik ben hier de enige vegetariër thuis hè. Liep ik net door de Dirk met m'n chicks just wanna have fun t-shirt van Wakker dier aan. En twee kipsnitzels in mijn mandje. :-[

Aiko

« Reactie #186 Gepost op: 03 juni 2010, 19:50:59 »
Niet gezondigd maar wel iets ::). Ik ben hier de enige vegetariër thuis hè. Liep ik net door de Dirk met m'n chicks just wanna have fun t-shirt van Wakker dier aan. En twee kipsnitzels in mijn mandje. :-[

Oh. Moet ik dan bekennen dat ik afgelopen week bij een sporthengelspeciaalzaak was? Ik wilde er een zakje leemgrond* kopen. Voor mijn plantjes. dat dan weer wel. Grond was op, dus ik moet mijn scrupules nog maar een keer opzij zetten, denk ik.

* Waarom ze dat daar zouden hebben weet ik niet, maar ik volg gewoon de aanwijzingen op.

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #187 Gepost op: 03 juni 2010, 20:04:55 »

Shirtje heb ik ook!
En ik koop ook weleens vleesjes voor familieleden. Wel bio, dat wel.

Aiko

« Reactie #188 Gepost op: 03 juni 2010, 20:15:40 »
Shirtje heb ik ook!

Heb je deze ook al?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #189 Gepost op: 03 juni 2010, 20:26:12 »
Liep ik net door de Dirk met m'n chicks just wanna have fun t-shirt van Wakker dier aan. En twee kipsnitzels in mijn mandje. :-[

;D

(Ik heb het t-shirt trouwens ook)
« Laatst bewerkt op: 03 juni 2010, 20:29:22 door Hizikigrrrl »

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #190 Gepost op: 04 juni 2010, 00:41:57 »
Tja, met zo'n Wakker-Dier-T-shirt vraag je wel om commentaar als je kipschnitzeltjes in je mandje hebt. Ook zonder t-shirt voel ik me een beetje bezwaard als ik vleeswaren koop (zo'n drie keer per jaar, als mijn ouders op bezoek komen). Ik krijg dan de onweerstaanbare neiging om uit te leggen dat wij dat niet eten, 'hoor'. Idioot natuurlijk, want het interesseert niemand een drol - afgezien van die enkele perverse vegetariër die met afkeurende blik andermans boodschappenmandje inspecteert, natuurlijk  ;D.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Jovi

« Reactie #191 Gepost op: 04 juni 2010, 09:16:52 »
Nou ja, ik 'moet' jammer genoeg ook vlees meebrengen van de winkel, voor mijn vriend.
MAAR omdat ik de vleesindustrie echt niet wil steunen, moet hij zijn vlees zelf betalen van me.

Soms zondig ik wel eens met magere kwark :s

« Reactie #192 Gepost op: 04 juni 2010, 10:44:11 »

Kippig inderdaad ... :duh:

Gwennepen

« Reactie #193 Gepost op: 04 juni 2010, 10:45:36 »

Kippig inderdaad ... :duh:

Ook nog steeds mollig en kattig hoor! :cheernerd:

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #194 Gepost op: 04 juni 2010, 18:38:44 »
Ik voel me ook vaker niet helemaal op mn gemak als ik bij de Natuurwinkel de vlezige koeling sta te bekijken en dan iets in mn mandje leg. Het merendeel van die dingen zijn dan voor meneer koekje, maar ik eet er zelf ook geregeld van mee.
Het rare is dat ik bij het vakje met biologische vogelstukken van de AH me er minder beschaamd over voel.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

sufferthebear

« Reactie #195 Gepost op: 04 juni 2010, 19:27:08 »
Ik krijg net als sommige mensen al zeggen dan ontzettend de neiging om iedereen te zeggen dat ik het zelf niet eet, dat het voor anderen is.
En doe soms ook gewoon mijn best om te laten merken dat ik vega ben op een (niet zo) subtiele manier, haha. kan het gewoon niet laten.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #196 Gepost op: 05 juni 2010, 00:11:53 »
Als ik bij de supermarkt iets koop voor Puk en Jip, dan koop ik ook altijd tofu ofzo, zodat het duidelijk is dat het om dierenvoer gaat (al zal er wel niemand over nadenken, en mijn collega's weten dat ik geen vlees eet, maar Puk en Jip wel.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #197 Gepost op: 14 juni 2010, 21:12:57 »
ik ga de vleeswaren voor mijn ouders ook altijd verstoppen onder de andere boodschappen  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #198 Gepost op: 15 juni 2010, 08:07:00 »
Wat grappig om te lezen.. Ik heb nogal eens last 'wat moeten anderen hier wel niet van denken' maar dat heb ik dus helemaal niet met vleeswaar ed. Als ik de boodschappen haal voor de weekenden bij W., neem ik ook gewoon zijn vleesbeleg oid zonder pardon mee. 
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #199 Gepost op: 24 juni 2010, 11:18:35 »
Wat grappig om te lezen.. Ik heb nogal eens last 'wat moeten anderen hier wel niet van denken' maar dat heb ik dus helemaal niet met vleeswaar ed. Als ik de boodschappen haal voor de weekenden bij W., neem ik ook gewoon zijn vleesbeleg oid zonder pardon mee. 

hahaha, daar herken ik me ook veel meer in.
Ik haal vlees voor mijn man, hond en katten. Voor A. is het altijd bio, voor de katten en hond neem ik runderhart mee, die is helaas niet bio net als de mergpijpjes
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel