Vegatopia Forum

Gezondigd...

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Gezondigd...
« Reactie #120 Gepost op: 04 juli 2007, 18:34:42 »
Getsie Eelco...hoe dan?
Ik heb de documentaire niet gezien, maar het kwam er op neer dat afgeschraapte huid en botten en zo in een bak met chemicaliën kwamen en dat daarvan een soort bouillon werd getrokken. Zal er vast niet lekker uit hebben gezien. Meer info op Wikipedia, voor het geval je nog steeds nieuwsgierig bent  ::).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Agnesje

• 278
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #121 Gepost op: 09 juli 2007, 12:33:58 »
He getsie, wat een vies verhaal, om botten zo lang te koken zodat het gel wordt? Slimy Ghostbuster verhaal !!

ik was v/h weekend een kipfiletje aan het bakken voor mijn vriend ( ja, dat doe ik dus gewoon...  :-\) en het zag er nogal lekker uit, ik dacht, ik moet toch eens proberen of ik het nog lust en hoe het smaakt. Dus ik een ienie-mienie puntje eraf gehaald... en geproefd...maar het was niet eens zo lekker eigenlijk...
Wederom tot de conclusie gekomen dat ik niks mis zonder vlees..maar dat wist ik eigenlijk al.. en het was gelukkig ook niet zo dat ik ineens weer heel erg bloeddorstig werd en zin kreeg in allerhande vlees en vleeswaren!!

van het weekend wel heerlijk gesmuld van veels te zoute tofoe !

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #122 Gepost op: 09 juli 2007, 12:34:51 »
over wikipedia gesproken, kijk nou toch eens wat ik lees op de wikipedia... hahahaahhaha

In de synchroonzwemsport
Bij synchroonzwemmen wordt gelatine gebruikt om de haren strak naar achter te houden tijdens het zwemmen. De gelatine wordt sterk geconcentreerd bereid en dan in de haren gebracht. Door het koude water van het zwembad lost de gelatine nauwelijks op en blijven de haren strak naar achteren zitten.

:O

Offline Roodbaard

• 260
« Reactie #123 Gepost op: 10 juli 2007, 15:19:42 »
Nóg een reden om nooit meer studio sport te kijken  ;)
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Patronum

« Reactie #124 Gepost op: 16 juli 2007, 01:17:05 »
Ik ga zo heel af en toe wel eens voor een frikandelletje als ik echt dronken en wasted ben. Dat is zo'n beetje de enige soort vlees die ik niet altijd kan weerstaan. Ach, en het is toch slachtafval. :P

scarabee

« Reactie #125 Gepost op: 25 juli 2007, 11:54:04 »
Heb afgelopen weekend kaas gegeten en brood waarin ws ei is verwerkt. Ik was bij vriendinnen die hun best hadden gedaan op vegetarische hapjes en ik wilde eigenlijk niet gaan zeuren dat ik helemaal niets dierlijks wil, ze hadden erg hun best gedaan.

Toch vind ik het ook wel een beetje triest dat niet-vega's overal kaas in schijnen moeten te stoppen als ze denken iets vegetarisch te maken.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #126 Gepost op: 25 juli 2007, 12:22:28 »
Ik ga zo heel af en toe wel eens voor een frikandelletje als ik echt dronken en wasted ben. Dat is zo'n beetje de enige soort vlees die ik niet altijd kan weerstaan. Ach, en het is toch slachtafval. :P

Ik snap dat echt niet (niks persoonlijks verder hoor  :P). Ik ben zelf in jongere jaren vaak genoeg compleet laveloos geweest en ik heb genoeg mongolide dingen gedaan terwijl ik dronken was, maar ik heb het nooit in mijn hoofd gehaald om vlees te gaan eten. Zelfs tijdens een black-out ben ik me er blijkbaar van bewust dat ik dat niet moet (en geloof me, ik was gek op vlees vroeger).

Gwennepen

« Reactie #127 Gepost op: 04 augustus 2007, 08:40:30 »
Wij hebben een soort traditie dat we op de kinderverjaardagen een taartje eten, gemaakt van een plak cake, slagroom erop, manna erop (rijstsnoepjes met luisjes) en een klef snoepje of hartje erop (gelatine). Tja.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #128 Gepost op: 06 augustus 2007, 11:55:09 »
Daar zou ik nou maar niet wakker van liggen  :taart-yum:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Gwennepen

« Reactie #129 Gepost op: 06 augustus 2007, 12:09:53 »
 :sleepey: :taart-yum: ;)

smikkeltje

« Reactie #130 Gepost op: 06 augustus 2007, 14:08:43 »
kwam er gisteren achter dat mijn favoriete kauwgum met rundgelatine wordt gemaakt... heb t pakje nog leeggemaakt maar die koop ik dus niet meer  :'(
maar dat riep bij mij de vraag op: is er dan ook niet-rundgelatine? zo ja is dat dan varkensgelatine (o.i.d.) of juist vegetarisch?

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #131 Gepost op: 07 augustus 2007, 09:04:52 »
Ze zetten er speciaal op dat het rundergelatine is, zodat moslims het kunnen eten. Varkensgelatine is niet halal, rundergelatine wel. Als er gewoon "gelatine" op staat kan het overal van zijn (ook paard bijvoorbeeld) maar het is in ieder geval nooit plantaardig. Gelatine is altijd dierlijk.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline blingda

• 149
« Reactie #132 Gepost op: 17 oktober 2007, 13:31:01 »
1 x in de zoveel tijd (meestal in de drie a 4 maanden) kan ik de verleiding niet weestaan om een visfrietje te eten. Nou val ik dan volgens sommige niet meer onder de term vegetarier, maar goed dan noem ik me bij deze flexitarier.
Ik houdt de rest van de tijd gewoon een vegetarisch dieet aan, dan zal ik het zo maar zeggen :D

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #133 Gepost op: 24 oktober 2007, 11:35:37 »
Een tijd terug heb ik ook doelbewust gezondigd. Ik heb namelijk een thaise gefrituurde krekel (ofzo) gegeten. Waarom? Ik geloof namelijk best in het eten van insecten als waardevolle basis van proteinen. Het was te doen, zelfs na drie uur slaap :)

Verder moet ik ook bekennen dat ik niet meer 100% vegetarisch eet. Af en toe eet ik vis. Soms een paar keer per maand, nu al weer maanden niet. (omdat ik nog niet goed uitgezocht heb welke vis ik dan mag eten en welke niet).
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2007, 11:52:11 door LL de Ling »

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #134 Gepost op: 24 oktober 2007, 11:39:04 »
Gisteren een cappuchino met sojamelk besteld en er een met gewone melk gekregen. Ach, ik ga er niet dood van (maar wel vieze slijmmond daarna, brrr).

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #135 Gepost op: 24 oktober 2007, 12:06:47 »
Gisteren een cappuchino met sojamelk besteld en er een met gewone melk gekregen. Ach, ik ga er niet dood van (maar wel vieze slijmmond daarna, brrr).
Ooh, dat vind ik zo slecht, want ik ga er wel dood van.

Ik heb een keer gehad dat ik koffie hag gekregen ipv thee, en sindsdien ga ik nooit meer plassen als ik bij Starbucks in de rij sta, ik wil ze eerst aan de slag hebben gezien met dat pak sojamelk.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #136 Gepost op: 27 oktober 2007, 15:39:58 »
Ooh, dat vind ik zo slecht, want ik ga er wel dood van.

Ik heb een keer gehad dat ik koffie hag gekregen ipv thee, en sindsdien ga ik nooit meer plassen als ik bij Starbucks in de rij sta, ik wil ze eerst aan de slag hebben gezien met dat pak sojamelk.

Daar had ik nog nieteens bij stil gestaan, in dat opzicht is het inderdaad wel slecht ja. Ik kijk ook altijd, maar nu een keer niet dus eigenlijk was het mijn eigen schuld.  ;)
Het meisje voelde zich er wel schuldig over, ik vond er wel een raar smaakje aan zitten maar zei er verder niks over maar opeens kwam me naar mijn tafeltje: "zeg, had jij niet een cappuchino met sojamelk besteld?" Ik kreeg ook een drankje van de zaak aangeboden daarna, heb ik overigens niet aangenomen.

Ik vond het trouwens wel een mooie gelegenheid om een theorie die ik af en toe hoor eens in de praktijk te toetsen, namelijk dat je vanzelf lactose intolerant wordt als je lange tijd geen zuivelproducten nuttigt. 6,5 jaar veganist en nergens last van gehad. Zou het te weinig melk geweest zijn of is het echt gewoon wishful thinking van veganisten?

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #137 Gepost op: 27 oktober 2007, 22:02:52 »
heeeeeeeeel erg, maar ik had toen ik me niet zo lekker voelde zo enorme zin in wan-tansoep ( van de chinees). maar er zit vlees in die dingen. hoe ik dat nou heb kunnen vergeten weet ik eigenlijk ook niet. ik heb ze wel opgegeten. hoe ik dat nou heb kunnen doen snap ik ook niet... ik doe het in ieder geval niet weer. want er zat een soort gehaktspul in en dat was echt wel heel erg vleesachtig. ik had ook de dagen erna meteen last van mijn darmen. Stom stom stom stom!
Volgende keer maar gewoon .. iets van groentebouillon drinken ofzo...

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #138 Gepost op: 28 oktober 2007, 10:08:05 »
Volgens mij heb je bij de Jumbo wontonsoep zonder vlees, in blik. Erg lekkere soep.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #139 Gepost op: 28 oktober 2007, 20:40:03 »
Meen je dat nou? en is dat nog een beetje lekker zo uit een blik? Volgende x als ik bij de Jumbo ben toch ff polshoogte nemen.
Al ben ik voorlopig even genezen van de wontons...  :-\
 ( voortaan maar weer ordinair noodlesoepje)