Vegatopia Forum

Jij, milieubewust?

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jij, milieubewust?
« Reactie #300 Gepost op: 21 november 2009, 22:11:05 »
En ik weet dat mijn nichterige collega het zou waarderen als ik begin over 'stokpaardjes berijden'  maar ik weet dat Arthur dat niet waardeert dus ik doe het niet.

en gelukkig begint niemand dyslectisch over stokpaardjes bereiden want dan krijg je weer de vraag of ze wel vego zijn
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #301 Gepost op: 16 september 2010, 01:42:40 »
http://www.icy.nl/consument/producten/de-slimme-thermostaat

Essent adverteert ermee, maar het lijkt wel een interessant ding. Op http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=72740 staan ook wel positieve berichten erover.

Zijn hier trouwens klanten van Essent, voor het geval ik het ding zou willen aanschaffen?

Offline Sam

• 7.187
« Reactie #302 Gepost op: 16 september 2010, 09:27:54 »
Ik vind hem ten eerste wel duur! Ten tweede: Als klokthermostaat lijkt hij me OK, maar die licht en bewegingssensor zie ik helemaal niet zitten:
De verwarming gaat bij deze thermostaat pas lager als het licht uit is, maar mijn klokthermostaat staat zo ingesteld dat de verwarming lager gaat ongeveer een uur voor het licht uit gaat. Dan verwarmt hij met deze nieuwe thermostaat dus een uur extra voor jan joker. Het duurt echt nog wel even voor je huis afgekoeld is, die verwarming hoeft helemaal niet pas omlaag als je weg gaat.
Met de bewegingssensor gaat hij meteen aan als je er bent: ook onzin, want als je 's morgens opstaat en hij gaat dan pas aan, dan is het nog ijskoud en tegen de tijd dat je de deur uit gaat en hij dus weer afslaat, is het pas warm. Ik heb de klokthermostaat zo staan dat hij een uur voor ik opsta aan gaat, en een uur daarna weer uit, dus als ik op sta gaat hij al weer uit, maar het is wel lekker warm in het uur tussen opstaan en weggaan.
Ze vergeten in dit hele concept gewoon dat het best veel tijd kost om een huis op te warmen. Ik zou hem dus niet kopen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #303 Gepost op: 16 september 2010, 10:55:11 »
De verwarming gaat bij deze thermostaat pas lager als het licht uit is,

Zo heb ik dat niet begrepen. Als jij instelt dat ie om 23.00 uitgaat en om 7.00 aangaat, dan doet ie dat toch gewoon?

Offline Sam

• 7.187
« Reactie #304 Gepost op: 16 september 2010, 15:21:00 »
Als je hem als klokthermostaat gebruikt wel, maar dan is het wel een dure klokthermostaat, zo werken alle klokthermostaten al jaren. Een simpele klokthermostaat met dag en nachtstand kost nog geen 70 euro. Een beetje fancy thermostaat met veel verschillende periodes per dag, is nog steeds 50 euro goedkoper dan deze.

Wat hier nieuw aan is, is de licht en bewegings-sensor. Maar ik wil helemaal niet dat de bewegingssensor de verwarming aan zet, want dan is het pas een uur later warm en dan ben ik misschien al weer weg. Ik wil ook niet dat de lichtsensor de verwarming uit doet, er zijn zat situaties waarin ik de verwarming aan wil als het donker is. Ik vind die toevoegingen dus onzin, en dan kun je net zo goed een veel goedkopere klokthermostaat kopen.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #305 Gepost op: 16 september 2010, 15:25:30 »
Voor 's nachts werkt een klokthermostaat natuurlijk wel, maar voor overdag zou ik dan voor elke dag van het jaar moeten instellen of ik thuis ben of niet. Da's niet erg handig, al is het wel weer handig dat het via de computer kan.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #306 Gepost op: 17 september 2010, 10:56:17 »
Ik ben heel tevreden met onze thermostaat, je kan verschillende dingen programmeren (A is bijv. dag-nacht-dag-nacht stand, voor als je overdag niet thuis bent, B is alleen dag-nacht, voor als je wel thuis bent). Als ik dan een keer thuis ben terwijl ik dat niet zou moeten zijn (en andersom) is het alleen een kwestie van het schuifje op een ander programma zetten. En als ik weet dat we 's avonds niet thuis zijn zet ik hem op de nachtstand. Natuurlijk vergeet je zoiets wel een keer, maar dat is sporadisch en daar heb ik echt zo'n lichtsensor ding niet voor nodig.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #307 Gepost op: 17 september 2010, 11:29:15 »
Wij hebben hem, en ik ben er blij mee.
Wij vergaten echt vaak de verwarming uit te zetten!
Volgens mij staat hij bij ons 's nachts altijd op 16, en als 'ie je ziet gaat hij overdag naar 19,5.
Maar A. heeft alles ingesteld, dus ik weet het niet precies.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #308 Gepost op: 17 september 2010, 11:35:59 »
Maar dan gaat hij dus pas verwarmen als je al uit bed bent? Dat zou bij ons niet echt zin hebben, voordat het huis dan op temperatuur is zijn wij alweer weg.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #309 Gepost op: 17 september 2010, 12:00:30 »
Dat klopt ja, al kan je dat vast ook wel instellen maar dan is het minder zinnig.
Misschien is het meer iets voor een redelijk nieuw/klein huis, en niet voor bijvoorbeeld een oude boerderij?

« Reactie #310 Gepost op: 17 september 2010, 14:23:03 »
Wij hebben vloerverwarming, ligt in een dikke laag beton. Dat reageert zo traag op de thermostaat, dat we er helemaal niet over hoeven na te denken op welke tijden die aan of uit moet. We hoeven alleen maar te beslissen wanneer het stookseizoen begint en eindigt, of wanneer we langer dan drie dagen weg zijn. De regelklok heeft gelukkig de optie om de verwarming drie dagen voor de geplande thuiskomst weer aan te zetten.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sam

• 7.187
« Reactie #311 Gepost op: 17 september 2010, 16:28:00 »
Maar dan gaat hij dus pas verwarmen als je al uit bed bent? Dat zou bij ons niet echt zin hebben, voordat het huis dan op temperatuur is zijn wij alweer weg.
Dat bedoel ik, dat heb je met die bewegingssensor of lichtsensor. De klokthermostaatfunctie is wel heel handig.

Onze gewone klokthermostaat gaat een uur voor opstaan aan, dan wordt het lekker warm, op het moment dat we opstaan gaat hij weer uit, dus als we een uur later de deur uit gaan is het alweer wat koeler. Dan gaat hij weer aan een uur voor we thuis komen, en hij gaat een uur voor bedtijd uit. Als je eens laat naar bed gaat of thuis werkt, zet je hem hoger, je hoeft hem niet handmatig terug te zetten daarna.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #312 Gepost op: 14 maart 2011, 20:12:51 »
Eindelijk, de EU overweegt om het gratis weggeven van plastic tassen te verbieden. Ik weiger ze meestal of tijdens het kleding kopen, neem ik er één in de eerste winkel en gaat de rest daarbij in. En daarna worden ze sowieso grondig herbruikt tot de gaten erin vallen en tot slot dienen ze als prullenbakzak.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

« Reactie #313 Gepost op: 14 maart 2011, 21:46:08 »
Eindelijk, de EU overweegt om het gratis weggeven van plastic tassen te verbieden.

Een van de (weinige) goede dingen die de vorige Ierse regering wél goed heeft gedaan. Naast de invoering van een ondubbelzinnig rookverbod.

Citaat
En daarna worden ze sowieso grondig herbruikt tot de gaten erin vallen en tot slot dienen ze als prullenbakzak.

Dat gebeurde me met die plastic tasjes van de Tesco sowieso. Ik had ze gebruikt om spullen te ordenen c.q. op te bergen, maar ik had dat beter zonder tasjes kunnen doen, want dat had me een boel plastic snippers en ergernis bespaard.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #314 Gepost op: 27 augustus 2011, 15:23:50 »
Ik doe een paar maanden met een plastic boodschappentas, maar toch heb ik veel te veel plastic zakken in huis. Maar http://www.tassenbol.nl/ ziet er uit als een goede bestemming. Er zijn nog niet zo veel Albert Heijns die ze hebben, maar hopelijk volgen er meer (zeker nu ze geen gratis tasjes meer verstrekken).

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #315 Gepost op: 27 augustus 2011, 22:51:07 »
Wat een leuk idee!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #316 Gepost op: 28 augustus 2011, 19:22:00 »
Jammere is dat de enige xen dat ik ze gezien heb ze vol troep zaten... En geen enkel tasje
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #317 Gepost op: 28 augustus 2011, 20:11:10 »
Echt? ik heb ze nog nooit gezien, maar wat je zegt is echt best zuur.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #318 Gepost op: 28 augustus 2011, 20:18:49 »
In die in de plaatselijke natuurwinkel zitten wel tasjes.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #319 Gepost op: 28 augustus 2011, 20:38:44 »
En in de Albert Heijn op de Jodenbreestraat staat er ook een.
Bij de natuurwinkel snap ik van het merendeel van de tasjes niet waarom ze überhaupt ooit meegenomen zijn, wat moet je nou met zo'n krakend klein tasje? Dat is de eerste keer dat je het krijgt al nergens goed voor, maar al helemaal niet om boodschappen in te vervoeren...
This is between me and the vegetable!